Στην αξιολόγηση της στατικής επάρκειας των γεφυρών στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της, προχωρά η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ενώ πραγματοποιήθηκε επίδειξη προηγμένης πιλοτικής εφαρμογής στις γέφυρες Κηφισού Κωνσταντινουπόλεως και Κηφισού Πέτρου Ράλλη.
Η επίδειξη με την χρήση του υπερσύγχρονου πολυκάναλου γεωραντάρ από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο πραγματοποιήθηκε παρουσία του περιφερειάρχη Γ. Πατούλη, της καθηγήτριας ΕΜΠ Τόνια Μοροπούλου και των στελεχών της Περιφέρειας Ε. Κοσμίδη, Θ. Κατσιγιάννη και Ε. Βελγάκη.
Στόχος της συνεργασίας όπως υπογράμμισε ο περιφερειάρχης είναι να αξιολογηθεί η στατική επάρκεια των γεφυρών, συνεκτιμώντας και τον κυκλοφοριακό φόρτο, ώστε να γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις, όπου απαιτείται, με στόχο την οδική ασφάλεια. «Η ασφάλεια των πολιτών αποτελεί προτεραιότητά μας, γι’ αυτό εστιάζουμε σε δράσεις πρόληψης και συντήρησης σε γέφυρες αλλά και σε όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Προς την κατεύθυνση αυτή, πρόσθεσε θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία του ΕΜΠ ώστε να προχωρήσουμε σε ακριβείς και αποτελεσματικές παρεμβάσεις. «Δυστυχώς υπάρχουν γέφυρες άνω των 30 ετών στις οποίες δεν έχει γίνει μέχρι τώρα καμία παρέμβαση συντήρησης», επισήμανε ο κ Πατούλης.
Η γενική διευθύντρια αναπτυξιακού προγραμματισμού Έργων και Υποδομών της Περιφέρειας Ελένη Βελγάκη, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ χαρακτήρισε «υψηλό» το ενδεχόμενο της γήρανσης των δομικών στοιχείων των γεφυρών καθώς είναι εκτεθειμένες σε διαβρωτικό περιβάλλον, με τα φορτία και το είδος των οχημάτων συνεχώς να εξελίσσονται σε τονάζ ποιοτικά και ποσοτικά, επιβαρύνοντας τους φέροντες οργανισμούς των κατασκευών αυτών.
Αναφερόμενη στην αποτίμηση των όποιων φθορών εντοπιστούν, η κ. Βελγάκη σημείωσε ότι «θα αντιμετωπιστούν άμεσα» και επισήμανε τη μέριμνα του περιφερειάρχη από την έναρξη της θητείας του, στον τομέα της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας. Αναφέρθηκε στη σύσταση Επιτροπής που συγκροτήθηκε για το σκοπό αυτό αλλά και στην προσεχή δημιουργία Μητρώου Γεφυρών στο οποίο θα συγκεντρωθούν όλες οι πληροφορίες (ηλικία, υλικά, σχέδια, φθορές, επιδιορθώσεις, κ.α. ) που αφορούν το καθένα χωριστά.
Τέλος η καθηγήτρια ΕΜΠ Τ. Μοροπούλου διαβεβαίωσε «μέσω των πιλοτικών αυτών εφαρμογών με τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, είμαστε σε θέση να διαγνώσουμε τις επιπτώσεις της φθοράς, της παθολογίας του χρόνου του περιβάλλοντος της κλιματικής αλλαγής και της υπερβολικής χρήσης και να παρέμβουμε όπου χρειάζεται».
Σχετικά Άρθρα
- Γέφυρες: διοικητική αρχή και κανονισμός επιθεώρησης και συντήρησης
- Αττική: φωτισμός led στους κεντρικούς οδικούς άξονες
- Νίκαια: με πόρους της περιφέρειας μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο
- Πολυτεχνείο: άνοιξαν οι πύλες για τη 49η επέτειο της εξέγερσης
- «Έξυπνες Γέφυρες»: ξεκινά το έργο προληπτικής συντήρησης 250 γεφυρών
- Μνημόνιο συνεργασίας για νέες τεχνολογίες σε Υποδομές και Μεταφορές