ecopress
Με τη διαβεβαίωση του Προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γιώργου Στασινού ότι όλα τα έργα του ΤΕΕ θα τελειώσουν στην ώρα τους καθώς... ΤΕΕ: θα τελειώσουμε όλα τα έργα του ΤΑΑ στην ώρα τους

Με τη διαβεβαίωση του Προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γιώργου Στασινού ότι όλα τα έργα του ΤΕΕ θα τελειώσουν στην ώρα τους καθώς και τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Νίκο Ταχιάο για την εξέλιξη σημαντικών έργων όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έκλεισε τις εργασίες του το συνέδριο με θέμα «Το ΤΕΕ στην πρώτη γραμμή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού», με κεντρική συντονίστρια  των εργασιών του συνεδρίου την Φαίη Χρυσοχόου, δημοσιογράφο. 

Γ. Στασινός: Όλα τα έργα που ξεκίνησε το ΤΕΕ θα τελειώσουν  στην ώρα τους – Ή θα τα κάνει το Επιμελητήριο ή δε θα τα έκανε κανείς

«Νέα έργα του ΤΕΕ: Η ανθεκτικότητα στο επίκεντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού», ήταν το θέμα που ανέλυσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, στο συνέδριο με θέμα: «Το ΤΕΕ στην πρώτη γραμμή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού».  Όπως είπε, ως ΤΕΕ προσπαθούμε να έχουμε ως βασική προτεραιότητα το BIM και τις σύγχρονες τεχνολογίες, ενώ προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τη δύναμη της αδράνειας, που επικρατεί στη χώρα. «Όλα τα έργα που ξεκίνησε το ΤΕΕ θα τελειώσουν», δήλωσε ο κ. Στασινός, επισημαίνοντας ότι «ή θα τα κάνει το Επιμελητήριο ή δε θα τα κάνει κανείς».

«Δεν θέλω να χάσουμε μέρα!  Εμείς στο ΤΕΕ δουλεύουμε για να τελειώσουμε τον Ιούνιο του 2026,  θα έχουμε τελειώσει τα έργα μας εντός του χρονοδιαγράμματος  και εφόσον υπάρχει χρόνος και διάθεση και πόροι,  γιατί κάποιοι δεν θα τελειώνουν τότε,  αν θεωρήσουμε ότι είναι χρήσιμο, να υποβάλλουμε κάποια πρόταση και  να κάνουμε κάποια έργα επιπλέον που αφορούν τους μηχανικούς και τη ψηφιοποίηση και κάνουν πιο  εύκολη τη ζωή των πολιτών θα επιχειρήσουμε να τα κάνουμε». Αυτή την απάντηση έδωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στο ερώτημα εάν έχει πληροφόρηση σχετικά με τη συζήτηση που γίνεται κυρίως στις υπηρεσίες των υπουργείων ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο Γιώργος Στασινός σημείωσε ακόμη ότι το ΤΕΕ έχει τη μεγαλύτερη απορροφητικότητα πόρων στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και ίσως υλοποιεί τα περισσότερα έργα από οποιονδήποτε  άλλο φορέα, « αυτή τη στιγμή εκτελούμε έργα για 9 ή 10 υπουργεία» είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι όλα αυτά τα έργα 100% θα τα τελειώσουμε στην ώρα τους. Σημείωσε  ιδιαίτερα ότι για τις περισσότερες από 200 μελέτες του νέου πολεοδομικού σχεδιασμού, που έχει αναθέσει το ΤΕΕ και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σε όλη την  επικράτεια, παρότι υπεισέρχονται πολλοί αστάθμητοι παράγοντες εγκρίσεων αποφάσεων, και εμπλέκονται στην υλοποίησης του χιλιάδες άνθρωποι, ότι αυτή τη στιγμή είναι στο 70% της υλοποίησης τους και θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους.

Στο δημοσιογραφικό ερώτημα για τις τιμές  τα έργα του ΤΑΑ  ο Γιώργος Στασινός είπε ότι δεν έχουμε το παλαιότερο φαινόμενο, που έφταναν οι εκπτώσεις σε ποσοστό 60%  και 70%. Τώρα βλέπουμε ότι οι εκπτώσεις κινούνται σε λογικό επίπεδο της τάξης του 5 με 10%  και εξήγησε ότι η διαφορά αυτή τη στιγμή είναι επειδή είναι πολλά τα έργα, υπάρχει περισσότερη δουλειά για προσωπικό που δεν φτάνει. Άρα σημείωσε  ότι υπάρχει μεγαλύτερο όφελος για τους αναδόχους  γιατί είναι τόσο τόσα πολλά τα έργα που δεν υπάρχει κανένας λόγος να χτυπιούνται μεταξύ τους ποιος θα πάρει το μοναδικό έργο που υπάρχει. Και τόνισε ότι και έτσι υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα να πιέζουμε τους αναδόχους για να παραδώσουν και πιο γρήγορη και ποιοτικά καλύτερη  δουλειά».  Σύμφωνα με τον κ. Στασινό, εξίσου σημαντικό κομμάτι του έργου είναι αυτό της συντήρησής τους.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΕΕ επισήμανε ότι «μπορούμε να ζούμε ανθρώπινα και με σχεδιασμό στο καλύτερο “οικόπεδο” του κόσμου, βελτιώνοντας και καθιστώντας το παραγωγικό μας μοντέλο βιώσιμο».

Ν. Ταχιάος: Το Μετρό της Αθήνας σχεδιάζεται για το 2029 – έχει ζητηθεί αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα

«Το BIM (BuildingInformationModeling) δε συνδυάζεται μόνο με το πώς σχεδιάζεις ένα έργο, αλλά και πώς διοικείς ένα έργο”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Αναφέρθηκε ειδικότερα στη Γραμμή 4 του Μετρό, έργο το οποίο σχεδιάστηκε και θα λειτουργεί με BIM, ενώ συμπλήρωσε ότι δυσκολότερη είναι η υιοθέτηση τέτοιου είδους τεχνολογιών από μικρότερες εταιρείες.

Ο κ. Ταχιάος επεσήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών υιοθέτησης των νέων τεχνολογιών μέσω μίας νέας συγκεκριμένης στρατηγικής. Επιπλέον, ανέφερε την ανάγκη πιστοποιήσεων, ενώ ανέλυσε τις δυνατότητες που δημιουργούν οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως το Βόρειο Τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα – Γρεβενά), αλλά και τα έργα στον ΒΟΑΚ, με συμπληρωματικά έργα οδικής ασφάλειας στα υφιστάμενα έργα του αυτοκινητόδρομου. Όπως είπε, στόχος είναι συγκεκριμένα τμήματα, που αντιστοιχούν σε χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, να τα υλοποιήσουμε.

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, οι πόροι περιορίζονται για οδικά έργα από την ΕΕ, ενώ δεν ευνοούνται έργα στο αστικό περιβάλλον.

Όπως είπε, «το Μετρό της Αθήνας, σχεδιάζεται για το 2029, είναι ένα έργο που έχει μία πορεία, ωστόσο η εταιρεία έχει ζητήσει από τον ανάδοχο αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα». Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί εγκαίρως, τον Φεβρουάριο του 2026. Τον Αύγουστο παραδίδεται το οδικό έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ενώ συμπλήρωσε ότι οι εργασίες στο Flyover υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς και αναμένεται να επιταχυνθούν περαιτέρω. Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε επίσης στις εγγενείς αδυναμίες του σιδηροδρόμου, λέγοντας ότι ο ΟΣΕ είχε μείνει σε μία παλαιότερη εποχή. Η ανάταξη του σιδηροδρόμου είναι μία δύσκολη άσκηση, είπε.

Σύμφωνα με τον κύριο Ταχιάο, εάν είχε ολοκληρωθεί ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός, το Κτηματολόγιο, τα Πολεοδομικά και Χωροταξικά Σχέδια, θα ήταν αδύνατον να λάβει χώρα το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Μανδραβέλης.

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.