ecopress
Τροποποιήσεις της μελέτης για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως ανέφερε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας... Θεσσαλονίκη: ΠΔ για ενιαίο παραλιακό μέτωπο και σχέδια για αναπλάσεις

Τροποποιήσεις της μελέτης για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως ανέφερε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας στο 8ο συνέδριο Prodexpo North, με αντικείμενο την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας στη βόρεια Ελλάδα.

«Τροποποιούνται τρία σημεία σε σχέση με την παλιά μελέτη» είπε ο κ. Μπίλλιας και διευκρίνισε ότι η πρώτη τροποποίηση αφορά τον εμπορευματικό σταθμό κοντά στο λιμάνι καθώς, όπως είπε, στόχος του σχεδιασμού είναι να αλλάξει εντελώς μορφή η δυτική είσοδος τη πόλης, με ένα μητροπολιτικό πάρκο 70 στρεμμάτων δίπλα στο Μουσείο Ολοκαυτώματος, που θα συνδέει την περιοχή με την Πλατεία Ελευθερίας, σε μια ιστορική διαδρομή. Η δεύτερη τροποποίηση αφορά την περιοχή δίπλα στο αεροδρόμιο Μακεδονία για να είναι εφικτή η μετεγκατάσταση των ναυπηγείων που βρίσκονται στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη και να αποκατασταθεί η συνέχεια από τη μία πλευρά της πόλης στην άλλη. Η τρίτη τροποποίηση σχετίζεται με τη δημιουργία χιλίων στρεμμάτων κοινόχρηστου δημόσιου χώρου με πολύ πράσινο.

Ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν συμπεριληφθεί στις μελέτες οι παρατηρήσεις από τους φορείς σε σχέση με το παραλιακό μέτωπο και αναμένεται από μέρα σε μέρα να βγει η μελέτη σε διαβούλευση, λόγω της τροποποίησης των τριών σημείων. «Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2025 μπορούμε να έχουμε το Προεδρικό Διάταγμα για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε το μεγαλεπήβολο σχέδιο» είπε και έκανε λόγο για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει δρομολογηθεί.

Εφόσον υπάρξει το Προεδρικό Διάταγμα θα είναι δυνατή, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, η έναρξη, από το 2026, του σχεδιασμού και της υλοποίησης κάποιων έργων που είναι ώριμα, όπως η ήπια ανάπλαση έκτασης που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, στο πάρκο Καλοχωρίου.

Τα επόμενα βήματα για την ανάπλαση της ΔΕΘ

Η πορεία εμβληματικών έργων για τη Θεσσαλονίκη, όπως οι αναπλάσεις της ΔΕΘ και του θρυλικού εργοστασίου Φιξ, αλλά και η αξιοποίηση του πρώην στρατόπεδο Γκόνου, σε συνδυασμό με την ανάγκη επέκτασης της γραμμής του Μετρό και την ανάπτυξη του λιμανιού, βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου για την κτηματαγορά Prodexpo North 2025, που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα για την ανάπλαση της ΔΕΘ και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικός διευθυντής Υπερταμείου/Growthfund, The National Fund of Greece, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, «ξεδιπλώνοντας» το πλάνο του έργου, εξήγησε πως αυτό το διάστημα μελετούνται τα δεδομένα και επικαιροποιείται το χρηματοοικονομικό μοντέλο, προκειμένου τους επόμενους μήνες να γίνει ανοιχτή διαβούλευση με την αγορά ώστε μέχρι τον Ιούνιο να ακολουθήσει η ανεύρεση υποψήφιου επενδυτή.

«Να πάρουμε το πρώτο feedback από την αντίληψη της αγοράς για αυτό το οποίο θα δημοσιεύσουμε. Το έργο έχει εξασφαλισμένα δύο βασικά χαρακτηριστικά. Το ένα είναι το Προεδρικό Διάταγμα, που έχει οριοθετήσει ακριβώς τις χρήσεις και την παρέμβαση που θα γίνει στο χώρο και το δεύτερο είναι η κρατική δαπάνη, η οποία θα αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ, συν τη συνεισφορά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θα αναλάβει την ανάπλαση του πρασίνου με έναν προϋπολογισμό περίπου 20 εκατ. ευρώ» τόνισε ο κ. Σταμπουλίδης.

Υπογράμμισε, δε, πως η επένδυση για τη ΔΕΘ θα φτάσει τα 360 – 370 εκατ. ευρώ και πως δεν μπορεί να γίνει το έργο χωρίς ιδιωτική συμμετοχή.

Τέλη 2027 – αρχές 2028 έτοιμη η ανάπλαση της πρώην «Ζυθοποιίας Φιξ»

Για την ανάπλαση των εγκαταστάσεων της πρώην «Ζυθοποιίας Φιξ», στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, ο διευθύνων σύμβουλος Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, από την πλευρά του, ανέφερε πως τον ερχόμενο Απρίλιο ή Μάιο θα παρουσιαστεί σε ανοιχτή εκδήλωση η τελική αρχιτεκτονική μελέτη.

Πρόσθεσε πως η οικοδομική άδεια αναμένεται στα τέλη του χρόνου και πως η κατασκευή θα ξεκινήσει μεταξύ Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2025, με το έργο να είναι έτοιμο στα τέλη του 2027 με αρχές του 2028.

Ο κ. Ανδριόπουλος είπε πως θα κατασκευαστούν σίγουρα ξενοδοχείο και κατοικίες, ενώ στο χώρο θα προστεθούν συνοδές χρήσεις, που θα σχετίζονται με την τέχνη, τον πολιτισμό και την εστίαση. «Αυτό το οικόπεδο είναι 24 στρέμματα, θα δημιουργήσουμε ένα πολύ μεγάλο ελεύθερο χώρο, μια επιπλέον πλατεία στην πόλη, που είναι πολύ σημαντικό» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Η Θεσσαλονίκη, μετά από μια αγρανάπαυση έχει πάρει την απόφαση να εξελιχθεί και να πάει μπροστά. Αυτό που πρέπει να συμβεί είναι να επισπευστεί ο συντονισμός υλοποίησης των μεγάλων υποδομών» είπε ο κ. Ανδριόπουλος, επισημαίνοντας πως κύριο μέλημα της πόλης θα πρέπει να είναι η επέκταση του Μετρό και η ανάπτυξη του λιμανιού.

Για την αξιοποίηση του πρώην στρατόπεδο Γκόνου, ο κ. Σταμπουλίδης μίλησε για «ωρίμανση» του έργου καθώς «υπάρχουν τέσσερα υποψήφια σχήματα στον διαγωνισμό και αρχίζει ο ανταγωνιστικός διάλογος. Μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε τελειώσει με αυτά». Τα επόμενα χρόνια, το πρώην στρατόπεδο Γκόνου θα μεταμορφθωθεί σε ένα καινοτόμο κέντρο logistics με μεγάλα οφέλη για τον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών.

Στο συνέδριο, από πλευράς Υπερταμείου έγινε επίσης λόγος για την αναβάθμιση των υποδομών υγείας, για τους πόρους που διατέθηκαν για την προστασία του δασικού οικοσυστήματος, για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και την αξιοποίηση του λιμένα Καβάλας.

Ολοκληρώθηκε το 20% των εργασιών στο flyover

Για το flyover, ο κ. Μπίλλιας σημείωσε ότι όταν ολοκληρωθεί θα βοηθήσει κυρίως τη διαμπερή κυκλοφορία της πόλης. Ο ίδιος ανέφερε ότι έχει δημοπρατηθεί η ανάπλαση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων από τον κόμβο Κ12 στη διασταύρωση με την περιφερειακή οδό μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης. «Στόχος μας είναι να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος, να εξασφαλιστεί η παράπλευρη κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που βρίσκονται εκατέρωθεν της εθνικής οδού για να είμαστε πιο ασφαλείς και πιο γρήγοροι στις μετακινήσεις μας» είπε και γνωστοποίησε ότι εκπονούνται μελέτες για την αποκατάσταση του πλάτους της επαρχιακής οδού που συνδέει την πόλη της Θεσσαλονίκης με το αεροδρόμιο με ανισόπεδο κόμβο στη διασταύρωση με το αεροδρόμιο. Επιπλέον αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση για τη διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά στο τμήμα που δεν ολοκληρώθηκε το 2004.

Από την πλευρά του, ο συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Μακεδονία, Γιάννης Παπαγεωργίου, μιλώντας στην ενότητα «στο δρόμο προς την αλλαγή: η τρέχουσα κατάσταση των έργων ορόσημων της Θεσσαλονίκης» του συνεδρίου Prodexpo North, τόνισε ότι ολοκληρώθηκε το 20% των εργασιών του άξονα flyover και την άνοιξη του 2027 αναμένεται να παραδοθεί. Όπως είπε, το έργο τρέχει με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, υπάρχουν συχνές συνεδριάσεις του συντονιστικού οργάνου κάθε δύο εβδομάδες ή κάθε μήνα και γίνεται πλήθος παρεμβάσεων, όπως η ενίσχυση της τροχαίας ώστε να απελευθερώνονται οι κεντρικοί άξονες και να απορροφούν μέρος της κίνησης από τον περιφερειακό. Επιπλέον σε συνεργασία του ΙΜΕΤ με τη google δημιουργήθηκε εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να βλέπουν σε πραγματικό κόσμο τι γίνεται με την κίνηση και να επιλέγουν διαδρομές.

Σε ό,τι αφορά το Μετρό σημείωσε ότι κόντεψε η πόλη να διχαστεί, ωστόσο ολοκληρώθηκε, με προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, όπως είπε, και έδωσε το μήνυμα ότι η πόλη αλλάζει. «Μέσα σε 80 μέρες λειτουργίας οι 13 βασικοί σταθμοί έχουν 7 εκατομμύρια μετακινήσεις, εκδόθηκαν 81.000 κάρτες και επήλθε 10% μείωση της κίνησης στο κέντρο» τόνισε. Παράλληλα, επισήμανε ότι 350.000 άνθρωποι θα εξυπηρετηθούν από την επέκταση στην Καλαμαριά, αργότερα θα γίνει επέκταση προς δυτικά, προγραμματίζεται η δημιουργία 400 νέων θέσεων πάρκινγκ στην Νέα Ελβετία, ενώ αλλάζουν και οι τιμές στα ακίνητα.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.