ecopress
Του Νίκου Ηλιάδη* Το  Λύκειο Thomas Jefferson ( High School επίσης γνωστό ως TJHSST, TJ, ή Jefferson) είναι ένα Λύκειο «μαγνήτης» στην πολιτεία Βιρτζίνια... Thomas Jefferson: το πρότυπο σχολείο, που συνδέει την εκπαίδευση με την αγορά  

Του Νίκου Ηλιάδη*

Το  Λύκειο Thomas Jefferson ( High School επίσης γνωστό ως TJHSST, TJ, ή Jefferson) είναι ένα Λύκειο «μαγνήτης» στην πολιτεία Βιρτζίνια (Virginia) των Ηνωμένων Πολιτειών , στην κομητεία του Fairfax.

Στο εκπαιδευτικό σύστημα των ΗΠΑ, τα μαγνητικά (magnet) σχολεία είναι δημόσια σχολεία με εξειδικευμένα μαθήματα ή προγράμματα σπουδών. Ο “μαγνήτης” αναφέρεται στο πώς ορισμένα  σχολεία προσελκύουν μαθητές να αποδίδουν πέρα από τα «κοινά» όρια που ορίζονται από τις αρχές (συνήθως τα σχολικά συμβούλια)  και που ισχύουν για τα συνήθη σχολεία.

Τα ισοδύναμα σχολεία στην παλαιά  Σοβιετική Ένωση ήταν τα «ειδικά σχολεία» , και τα αντίστοιχα στην Αγγλία , είναι τα σχολεία «ειδικών».

Το Πρότυπο Λύκειο ThomasJefferson χρηματοδοτείται από το δημόσιο και από εταιρείες. Η δυνατότητα φοίτησης στο σχολείο είναι «ανοιχτή» και γίνεται κατόπιν εισαγωγικών εξετάσεων, λαμβανόμενης υπόψη της προηγούμενης ακαδημαϊκής επίδοσης καθώς και συστατικών επιστολών.Δείτε εδώ

Το πρόγραμμα επιλογής μαθητών μέσω εισαγωγικών εξετάσεων  ξεκίνησε το 1985 με τη συνεργασία κρατικών και τοπικών κυβερνήσεων, μετά και από  εταιρικές  χορηγίες  από τις βιομηχανίες άμυνας και τεχνολογίας. Το Λύκειο  καταλαμβάνει το κτίριο του προηγούμενου  σχολείου ThomasJefferson,που κατασκευάστηκε το 1965. Είναι ένα από τα 18 Λύκεια της πολιτείας  της Βιρτζίνια και  είναι ιδρυτικό μέλος της Εθνικής Κοινοπραξίας για τα  Πρότυπα Λύκεια που είναι εξειδικευμένα δευτεροβάθμια σχολεία  στην αξιοποίηση στην πράξη συνδυαστικά των μαθηματικών, των  επιστημών ( Φυσικής -Χημείας ), των Επιστημών των Μηχανικών  και της Τεχνολογίας ( STEM-Science, Technology, Engineering, Mathematics ). Το 2016, το σχολείο τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στις ετήσιες βαθμολογίες της Newsweekστα «κορυφαία σχολεία της Αμερικής»  για τρίτη συνεχή χρονιά , και πέμπτο στις κατατάξεις σχολείων των ΗΠΑ στο News& World Report του 2016. Στην έκθεση του για τα κορυφαία σχολεία των Ηνωμένων Πολιτειών του 2019, η U.S. News& World Report αξιολόγησε τοThomasJefferson ως το καλύτερο Λύκειο  στην πολιτεία της Βιρτζίνια.

Στο Λύκειο έγιναν εκσυγχρονισμοί που ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο του έτους 2017 με κόστος 89 εκατομμυρίων δολαρίων , στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα 67,4 εκατομμύρια που ξοδεύθηκαν σε κατασκευές. Στο κόστος συμπεριλαμβάνονταν και το κόστος αντικατάστασης του εξοπλισμού που δεν είχε ανανεωθεί από τότε που είχε κατασκευασθεί το σχολείο αρχικά το έτος 1964.

Οι ακαδημαϊκές γνώσεις  βρίσκονται στον πυρήνα των Δημόσιων Σχολών του FairfaxCounty, με στόχο να αποκτήσουν οι μαθητές το πλήρες ακαδημαϊκό τους δυναμικό μέχρι την αποφοίτησή τους. Οι μαθητές καλούνται να μάθουν να επικοινωνούν σε τουλάχιστον δύο γλώσσες. να εξερευνήσουν  και να εκτιμήσουν  τις καλές  και πρακτικές τέχνες,  και να κατανοήσουν τις αλληλεξαρτήσεις των χωρών και των πολιτισμών του κόσμου.

Από την πρώιμη παιδική ηλικία μέχρι το λύκειο,  στο Fairfaxτης Βιρτζίνια παρέχεται  προκλητικά  κατάλληλη εκπαίδευση στα βασικά μαθήματα – γλωσσικές τέχνες, μαθηματικά, επιστήμες, πρακτικές εφαρμογές  και κοινωνικές σπουδές – συμπεριλαμβανομένων προηγμένων ακαδημαϊκών προγραμμάτων, μαθήματα και προγράμματα εμπλουτισμού και πρακτικών εφαρμογών στο Λύκειο . Όλοι οι μαθητές υποχρεούνται να λάβουν σε μια τάξη μαθήματα στα οικονομικά και την προσωπική χρηματοδότηση πριν από την αποφοίτηση. Οι καλές τέχνες, η φυσική αγωγή και οι παγκόσμιες γλώσσες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παιδείας κάθε παιδιού, από το δημοτικό έως το γυμνάσιο και το Λύκειο.

Από τους μαθητές μπορεί να απαιτηθεί να παρακολουθήσουν ένα μάθημα εξ’ αποστάσεως» μέσω του διαδικτύου από έναν κατάλογο μαθημάτων που έχουν οργανωθεί για τον σκοπό αυτό.

Μαθητικός πληθυσμός

Τα έτη 2015 και 2016 , έγιναν δεκτοί ποσοστό μόνον 17% και 17,9 % αντίστοιχα  μαθητών από αυτούς που έκαναν αίτηση να φοιτήσουν στο σχολείο.  Οι μαθητές με Ασιατική προέλευση αποτελούσαν  ποσοστό  60-70% των μαθητών το σχολικό έτος 2013-14, και επίσης το σχολικό έτος 2016-2017. Οι εθνότητες των μαθητών στην τάξη του έτους 2018-2019 ήταν 21,8 % λευκοί, 74% Ασιάτες, 1,7% Μαύροι, και ποσοστό 2,6% Ισπανικής προέλευσης.  Το άθροισμα των μαύρων και των Ισπανόφωνων μαθητών είναι σε ποσοστό μικρότερο του 4% του συνόλου του σώματος των μαθητών στο εξειδικευμένο αυτό σχολείο που οι μαθητές γίνονται δεκτοί με επιλογή και εξετάσεις , ενώ οι ίδιες ομάδες αποτελούν ποσοστό 30% του σώματος των μαθητών στην περιοχή.

Απ΄ότι φαίνεται, οι Ασιάτες κυριαρχούν ως πληθυσμός στο σχολείο αυτό που είναι από τα πρώτα Λύκεια στις ΗΠΑ που προωθούν την τεχνολογική εκπαίδευση .

Δήλωση Κώδικα Τιμής

Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας του  Πρότυπου  σχολείου Thomas Jefferson τιμούν την ακαδημαϊκή και προσωπική ακεραιότητα. Υποστηρίζουν τις αξίες της ειλικρίνειας, της ακεραιότητας, του σεβασμού και της ευθύνης.

Σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ίδρυμα πρέπει να δημιουργηθεί ένας κώδικας δεοντολογίας ώστε οι άνθρωποι, οι εκπαιδευτικοί και οι σπουδαστές να γνωρίζουν τον κατάλληλο τρόπο συμπεριφοράς. Η ακεραιότητα και η έντιμη φήμη που αποκτούν οι μαθητές μέσω των ενεργειών τους είναι το πιο πολύτιμο δώρο που μπορούν να μεταφέρουν μαζί τους μετά την αποφοίτησή τους και είναι το πιο πολύτιμο δώρο που μπορεί να προσφέρει κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Αληθινή επιτυχία έγκειται στην επιθυμία του ατόμου να είναι καλό για χάρη του, να κάνει το σωστό, ακόμη και όταν κανείς δεν μπορεί να τον δει και να τον ελέγξει. Ο κώδικας τιμής δεν εννοείται ως επιβολή, αλλά ως πρότυπο το οποίο θα πρέπει να τηρούν όλοι οι σπουδαστές και οι καθηγητές. Στο Thomas Jefferson High School για την Επιστήμη και την Τεχνολογία, ενθαρρύνουν τα  υψηλότερα ακαδημαϊκά επιτεύγματα. Αυτός ο κώδικας ζητά να απαιτούμε ο ένας από τον άλλο ,  με την ίδια αυστηρότητα και πάθος , ένα υψηλότερο επίπεδο ακεραιότητας και προσωπικής δέσμευσης.

Αυτά που δεν επιτρέπονται στον Μαθητή είναι :   Εξαπάτηση,  Λογοκλοπή,  Απόκτηση αθέμιτου πλεονεκτήματος, βοήθεια στην  ατιμωρησία, παραποίηση εγγραφών και επίσημα έγγραφα, μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε ακαδημαϊκά ή διοικητικά αρχεία / συστήματα.  Εάν ο σπουδαστής είναι ασαφής ως προς το αν οι πράξεις του / της παραβιάζουν τον κώδικα τιμής, τότε είναι ευθύνη του μαθητή να διευκρινίσει τυχόν ασάφειες με τον κατάλληλο εκπαιδευτή.

Συνεργασίες- Χρηματοδοτήσεις

Προβλέπεται συμβούλιο για τη συγκέντρωση χρημάτων και τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του πρότυπου αυτού τεχνολογικού σχολείου. Οι χρηματοδοτήσεις αυτές καλύπτουν την αγορά του εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας για τα ανώτερα ερευνητικά εργαστήρια του ThomasJefferson, την εγκατάσταση νέων πεδίων χλοοτάπητα,  τη χορηγία καινοτόμου μαθητικής έρευνας κλπ. Στο ενθουσιώδες αυτό συμβούλιο συμπεριλαμβάνονται 8 απόφοιτοι και ένας αριθμός γονέων. Δεν θα μπορούσαν όμως να γίνουν πολλά χωρίς τη βοήθεια του Διευθυντή του σχολείου , των διευθυντών των σχολών και των εργαστηρίων, των γονέων, των μαθητών.

Το Ταμείο αυτό / Συμβούλιο Εταιρικής Σχέσης ιδρύθηκε το 1999  για να υποστηρίζει το σχολείο ThomasJeffersonγια τις Επιστήμες και την τεχνολογία , συγκεντρώνοντας κεφάλαια για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου ως κορυφαίο ίδρυμα STEM ( Science , Technology, Engineering, Mathematics , μελέτη και πραγματοποίηση τεχνολογικών κατασκευών με την αξιοποίηση σε ενιαία αρμονικά σύνολα γνώσεων και δεξιοτήτων από τον τομέα των Επιστημών- Φυσικής-Χημείας, της Τεχνολογίας, της Επιστήμης των Μηχανικών, και τα Μαθηματικά ). Το Συμβούλιο ξεκίνησε το φιλόδοξο σχέδιό του  το 2012 για την πλήρη ανακαίνιση του σχολικού συγκροτήματος. Η υποστήριξη και γενναιοδωρία των δωρητών , οδήγησε στη συγκέντρωση περισσοτέρων των οκτώ (8)  εκατομμυρίων δολαρίων.

Σήμερα τα εξειδικευμένα ερευνητικά εργαστήρια του σχολείου Thomas Jefferson ( TJ ), διαθέτουν νέες τεχνολογίες και προηγμένα όργανα μέτρησης, και προωθούνται προγράμματα και εκδηλώσεις που θα εμπνεύσουν την καινοτομία και τη συνεργασία. Σε συνεργασία με την διοίκηση του σχολείου, δίνεται προτεραιότητα στην αριστεία, και επεκτείνονται οι προσπάθειες για την αξιοποίηση των εξαιρετικών εργαστηρίων , με την εμπλοκή και ενθάρρυνση των νέων ανθρώπων .

Χρησιμοποιούν επίσης τα κεφάλαια που συγκεντρώνουν για να οικοδομήσουν ένα ισχυρό δίκτυο σπουδαστών -αποφοίτων για επαγγελματική πρόοδο και συνεργασία. Οι απόφοιτοι αυτοί συνεργάζονται επίσης για την ανάπτυξη και την πρόοδο του σχολείου.

*Νίκος Ηλιάδης, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π.  ,  M.Sc. ( Concordia University Montreal Canada ) , Ph.D.  ( UniversityofMarylandUSA,  ) Technology and Vocational Education, τ.καθηγητής ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, τ.Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιώς, τ.Ειδ. Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ για τα ΤΕΙ ,τ. εκπρόσωποςτωνΥπουργείωνΠαιδείαςκαιΠολιτισμούστηΜόνιμηΕλληνικήΑντιπροσωπείαστιςΒρυξέλλες ( Μ.Ε.Α. )  τ. Διοικητής ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ ,  τ. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης (http://www.cidree.org/), τ. εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Δ.Σ. του CEDEFOP(https://www.cedefop.europa.eu/)του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση , Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας