ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Γραμμές άμυνας για τη διαχείριση των επιπτώσεων της κρίσης διαμορφώνουν οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου, δύο από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς, επιχειρηματικούς... Τι λένε Μυτιληναίος – Βαρδινογιάννης για την κρίση

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Γραμμές άμυνας για τη διαχείριση των επιπτώσεων της κρίσης διαμορφώνουν οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου, δύο από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς, επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας, όπως προκύπτει από τις παρουσιάσεις προς τους αναλυτές που έγιναν χθες με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του 2019.

Κοινή συνισταμένη των απαντήσεων που έδωσαν στις ερωτήσεις των αναλυτών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MYTILINEOS, Ευάγγελος Μυτιληναίος και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής Οικονομικών της εταιρείας, Πέτρος Τζαννετάκης ήταν η αβεβαιότητα ως προς τη διάρκεια και την ένταση της κρίσης αλλά και το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις επιβίωσαν από μια δεκαετία βαθειάς οικονομικής κρίσης και έχουν την ευελιξία να ανταποκριθούν και στην κρίση του κορονοϊού. Ωστόσο το μέλλον παραμένει άδηλο.

Ο κ. Μυτιληναίος ανέφερε ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει μείωση παραγωγής και πωλήσεων στον τομέα του αλουμινίου και της αλουμίνας (αν και ορισμένες παραγγελίες που προορίζονταν για τη Β.Ιταλία απορροφήθηκαν από την ελληνική αγορά) ενώ εκτίμησε πως ο τομέας του ηλεκτρισμού είναι ο τελευταίος κλάδος που θα πληγεί.

Σημείωσε ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας βρίσκεται υπό αναθεώρηση έως ότου ξεκαθαρίσει η εικόνα για τις επιπτώσεις του κορονοϊού («ό,τι δεν είναι υπό κατασκευή, βρίσκεται σε αναμονή»). Συνεπώς συνεχίζεται η κατασκευή της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο στον Αγ. Νικόλαο Βοιωτίας ενώ η επένδυση της αλουμίνας που έχει ήδη καθυστερήσει λόγω των εξελίξεων στην Κίνα τίθεται σε καθεστώς αναμονής.

Από την πλευρά του ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι στο πρώτο 15θήμερο του Μαρτίου οι πωλήσεις καυσίμων της Motor Oil (Όμιλος Βαρδινογιάννη) στην ελληνική αγορά μειώθηκαν κατά 10 %, όμως τόνισε πως αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι οι δρόμοι είναι άδειοι, στο τέλος του μήνα το ποσοστό θα είναι μεγαλύτερο.

Βασική γραμμή άμυνας για τη διαχείριση των επιπτώσεων από τη μείωση της ζήτησης είναι ο περιορισμός της εμπορίας προϊόντων. Όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, οι ποσότητες που εμπορεύεται η Motor Oil υπερβαίνουν τη διϋλιστική ικανότητα, καθώς δραστηριοποιείται και στην εμπορία προϊόντων όπου τα περιθώρια κέρδους είναι μικρότερα. Έτσι, η μείωση της ζήτησης μπορεί να απορροφηθεί χωρίς μεγάλες απώλειες.

Εντύπωση προκαλεί πάντως η αναφορά στο ενδεχόμενο διϋλιστήρια όχι μόνο να περιορίσουν την παραγωγή τους αλλά ακόμη και να κλείσουν. «Όποιος μπορεί να καλύπτει τα κόστη του θα συνεχίσει να λειτουργεί. Η κατάσταση επιβάλλει ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας