ecopress
Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιωτικό φορέα πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, δίνει το νέο σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, το... Τι προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα

Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιωτικό φορέα πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, δίνει το νέο σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

Με το νέο νομοσχέδιο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών και άλλες διατάξεις», το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανοίγει το δρόμο για την επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Οι αλλαγές στο νέο νομοσχέδιο στοχεύουν στην απλούστευση και στην επιτάχυνση των απαιτούμενων για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων διαδικασιών. Tα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν:

α) στη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, ήτοι τη χορήγηση “αδείας ίδρυσης” και τη χορήγηση «αδείας λειτουργίας»

β) στη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου, όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα,

γ) στην έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος, με την απόκτηση της άδειας να προβεί στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου

δ) στη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα

ε) στη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου, όχι μόνο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού

στ) στη συγκρότηση ολιγομελούς επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

Σημειώνεται πως με το νομοσχέδιο καθορίζεται και τέλος αναχωρούντων επιβατών υπέρ του Δημοσίου, το οποίο δεν υπερβαίνει το ποσό των δέκα ευρώ ανά επιβάτη, ενώ καταργείται η θέσπιση τέλους ανά σκέλος πτήσης, το οποίο σε κάθε περίπτωση επιφέρει πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση στον επιβάτη. Επίσης, ορίζεται η σχετική εξουσιοδοτική διάταξη περί καθορισμού του τέλους και κάθε σχετικής λεπτομέρειας.

Στο Κεφάλαιο Β’ του σχεδίου νόμου, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, με σκοπό, όπως αναφέρει το υπουργείο, τόσο την καλύτερη οργάνωση των επιχειρήσεων, όσο και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών των κλάδων που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω τομέα. Στο Κεφάλαιο Γ’ εισάγονται ρυθμίσεις που έχουν σαν σκοπό την καλύτερη κι άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη (π.χ. καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας, ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.ά.) και διατάξεις που αφορούν στην καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ και ΑΠΑ.

Άδειες οδήγησης

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις άδειες οδήγησης, προβλέπεται η διαδικασία χορήγησης της προσωρινής άδειας οδήγησης μέχρι την έκδοση της κανονικής, δηλαδή το διάστημα από την εξέταση μέχρι την έκδοση της άδειας, ενώ διευκολύνονται οι κάτοχοι διπλωμάτων οδήγησης τρίτων χωρών (όπως π.χ. οι Κινέζοι) να οδηγούν στην Ελλάδα, αρκεί να υπάρχει νόμιμη επίσημη μετάφραση (ελληνική ή αγγλική) της εθνικής τους άδειας.

Με την προσωρινή άδεια οδήγησης επιτρέπεται η οδήγηση της οικείας κατηγορίας οχήματος αποκλειστικά εντός της ελληνικής επικράτειας και για χρονικό διάστημα έως την παραλαβή του εντύπου της άδειας οδήγησης, με το διάστημα να μην υπερβαίνει τους τέσσερις μήνες . Η χορήγηση της προσωρινής άδειας οδήγησης θα διενεργείται ηλεκτρονικά, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών, ύστερα από την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης των δικαιούχων και κατόπιν της ταυτοποίησής τους στην οικεία πλατφόρμα.

Η προσωρινή άδεια θα χορηγείται από το σύστημα σε ψηφιακή μορφή – και σε έντυπη μορφή κατόπιν ταυτοποίησης των στοιχείων του δικαιούχου. Στην ψηφιακή πλατφόρμα μέσω ηλεκτρονικών μέσων, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και τα ελεγκτικά όργανα ως εξουσιοδοτημένοι χρήστες.

Η προσωρινή άδεια χορηγείται στις παρακάτω περιπτώσεις υποψηφίων οδηγών ή οδηγών:

α) στους επιτυχόντες δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, είτε για αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης, ή για επέκταση άδειας οδήγησης σε άλλη κατηγορία,

β) σε όσους υποβάλουν στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας, αίτηση με πλήρη φάκελο δικαιολογητικών για ανανέωση της άδειας οδήγησης εφόσον έχει λήξει η ισχύς της, για έκδοση αντιγράφου ελληνικής άδειας οδήγησης λόγω απώλειας/κλοπής, για προσθήκη του κωδικού 96 στην κατηγορία Β της άδειάς τους, για άρση του κωδικού 114, για μεταβολή στοιχείων ελληνικής άδειας οδήγησης και για περιορισμό κατηγοριών ισχύουσας άδειας οδήγησης.

Επίσης, με συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου, προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως 50.000 ευρώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, αν διαπιστωθούν πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα ή ανακολουθία χιλιομέτρων, ενώ επίσης δεν ολοκληρώνεται η έκδοση της ελληνικής άδειας κυκλοφορίας. Παρέχεται ακόμη, η δυνατότητα μίσθωσης φορτηγών Δημόσιας Χρήσης που δεν έχουν στοιχεία κυκλοφορίας, με στόχο την εξοικονόμηση για τις μισθώτριες εταιρείες, καθώς αποτελεί μια μορφή ανανέωσης του στόλου με ταυτόχρονο περιβαλλοντικό όφελος.

Επιπλέον, ανοίγεται ο δρόμος για τη μίσθωση ΚΤΕΛ από εταιρείες αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου να εκτελούν αστικό έργο. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ.

Τέλος, μπαίνουν ηλικίες στα τουριστικά λεωφορεία: Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται, τα τουριστικά λεωφορεία αποσύρονται από την κυκλοφορία μόλις κλείσουν τα 27 έτη. Αντίστοιχα, σε κυκλοφορία μπορούν να τεθούν καινούρια ή μεταχειρισμένα λεωφορεία με ηλικία έως 5 έτη.

Σε περίπτωση αντικατάστασης τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσης, το νομοσχέδιο ορίζει ότι ο ιδιοκτήτης τους μπορεί να αποκτήσει κάποιο καινούριο όχημα ή κάποιο μεταχειρισμένο με ηλικία έως 15 έτη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.