ecopress
Εφαρμόζοντας απλές πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας στο νοσοκομείο Γρεβενών, οι υπάλληλοι τεχνικής υπηρεσίας του νοσοκομείου κατάφεραν να μειώσουν τα έξοδα κατανάλωσης σε ηλεκτρική ενέργεια, νερό...

Εφαρμόζοντας απλές πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας στο νοσοκομείο Γρεβενών, οι υπάλληλοι τεχνικής υπηρεσίας του νοσοκομείου κατάφεραν να μειώσουν τα έξοδα κατανάλωσης σε ηλεκτρική ενέργεια, νερό και θέρμανση, και για την τετραετία 2012 – 2016 εξοικονομήσαν 850.000ευρώ! Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η προσπάθεια για εξοικονόμηση ενέργειας ήταν μια ιδέα του τεχνικού διευθυντή του Νοσοκομείου Γρεβενών Βύρωνα Μπακαΐμη, που την υλοποίησε με την βοήθεια των υπαλλήλων της τεχνικής υπηρεσίας. Στην τετραετία 2012 – 16 υπήρξε μείωση της κατανάλωσης κατά 70% στο νερό, κατά 50 % στα έξοδα θέρμανσης, και κατά 35% στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που κατατάσσει το νοσοκομείο της δυτικομακεδονικής πόλης πρότυπο, ενώ διεκδικεί και το παγκόσμιο βραβείο εξοικονόμησης ενέργειας. Πριν από μερικές ημέρες η Πρέσβειρα της Αυστρίας Andrea Ikic – Boehm σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, απένειμαν το Εθνικό Βραβείο “Energy Globe Ελλάδας 2017” για το έργο εξοικονόμησης που επιτελέστηκε σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη του Νοσοκομείου. Το βραβείο παρέλαβε ο υπεύθυνος του έργου Βύρωνας Μπακαΐμης, ενώ, εκτός από εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας, παρέστησαν και εκπρόσωποι υγειονομικών Περιφερειών και Νοσοκομείων από όλη την Ελλάδα. Το συγκεκριμένο έργο έχει επιλεχθεί, ανάμεσα σε 2.000 έργα από όλο τον κόσμο, για να διεκδικήσει το Διεθνές Βραβείο “Energy Globe 2017” στην κατηγορία του, στο πλαίσιο της τελετής που θα διεξαχθεί στις 16 Ιανουαρίου 2018 στην Τεχεράνη. Ο θεσμός των Βραβείων “Energy Globe” αποτελεί σήμερα παγκοσμίως το πιο αναγνωρισμένο περιβαλλοντικό βραβείο, με τη συμμετοχή 180 και πλέον χωρών. «Τους στόχους αυτούς τούς πετύχαμε χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα στη λειτουργία του νοσοκομείου, εφαρμόζοντας απλές πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας που ο καθένας ακολουθεί στο σπίτι του», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μπακαΐμης. Όπως σημειώνει, τα πράγματα δεν ήταν καθόλου εύκολα, και «το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσαμε, αρχικά, ήταν οι αγκυλώσεις και οι συνήθειες του προσωπικού σε όλη τη βαθμίδα λειτουργίας του νοσοκομείου». Από τους διακόπτες φωτισμού, που πρέπει να κλείνουν όταν εξέρχεται κάποιος από έναν χώρο, την αλόγιστη χρήση του κλιματιστικού, ακόμη και σε χώρους που δεν υπάρχει αναγκαιότητα, ή την περιττή θέρμανση, ακόμη και σε αποθηκευτικούς χώρους. Όπως τονίζει, σε όλα τα παραπάνω έπρεπε «να αλλάξουμε τη συνηθισμένη στάση και συμπεριφορά του προσωπικού». Ως πρώτο βήμα, ήταν η εκτενής ενημέρωση του προσωπικού, ενώ ακολούθησαν οι ενημερωτικές αφίσες και υπενθυμίσεις σε όλους τους χώρους του νοσοκομείου, όπου δινόταν έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας. Ο υπεύθυνος της τεχνικής υπηρεσίας αναφέρει ότι «η συστηματική υπενθύμιση των κανόνων εξοικονόμησης σε ενέργεια θέρμανση και νερό δεν σταμάτησε ποτέ από την πλευρά της τεχνικής υπηρεσίας» και συμπληρώνει ότι στην προσπάθεια αυτή «εντάχθηκαν ακόμη και οι ασθενείς με τους συνοδούς τους, που φιλοξενούνταν τουλάχιστον μια βδομάδα στους χώρους των κλινικών του νοσοκομείου». Επιπρόσθετα, σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης έγιναν ορισμένες “έξυπνες” μικροπαρεμβάσεις, με τοποθέτηση χρονοδιακοπτών, που ρυθμίζουν τη λειτουργία σε θέρμανση και φωτισμό συγκεκριμένων χώρων. Για παράδειγμα, ο κλιματισμός και η θέρμανση του χώρου των διοικητικών υπηρεσιών έκλεινε αυτόματα τις αργίες, τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, που οι χώροι ήταν κλειστοί, κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν. Ακόμα, ο κ. Μπακαΐμης αποκαλύπτει ότι αντιμετωπίστηκε με σχολαστικότητα η υδροδότηση των χώρων του νοσοκομείου, αλλάχτηκαν όλα τα φλοτέρ στις υδροδεξαμενές και στους χώρους υγιεινής και όπως αναφέρει «μόνο από αυτήν την ενέργεια είδαμε εντυπωσιακά αποτελέσματα από το πρώτο δίμηνο». Αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι «ξοδεύτηκαν 10.000 ευρώ για αγορά εξοπλισμού και υλικών για να εξοικονομήσουμε στην τετραετία 850.000 ευρώ», και ότι όλα αυτά έγιναν χωρίς να υπάρξει κάποια χρηματοδότηση από κάποιο πρόγραμμα(!)και ότι οφείλονται «στην αρχική επιμονή της τεχνικής μας υπηρεσίας», που στη συνέχεια η ιδέα της “αγκαλιάστηκε” από «όλους τους εργαζόμενους και τα στελέχη του νοσοκομείου».

 

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας