ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Στην τελική ευθεία για τον προσδιορισμό των επιπλέον εσόδων που εξασφάλισαν οι εταιρείες ενέργειας κατά την περίοδο της κρίσης βρίσκεται η... Το πόρισμα της ΡΑΕ για τα υπερέσοδα των εταιρειών ενέργειας

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Στην τελική ευθεία για τον προσδιορισμό των επιπλέον εσόδων που εξασφάλισαν οι εταιρείες ενέργειας κατά την περίοδο της κρίσης βρίσκεται η κυβέρνηση. Τα έσοδα αυτά όπως έχει ανακοινωθεί  θα φορολογηθούν με συντελεστή 90 % και θα συγχρηματοδοτήσουν το πακέτο των μέτρων για τη στήριξη των καταναλωτών ρεύματος.

 

Το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, που προσδιορίζει τα αποτελέσματα των εταιρειών κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης για την περίοδο Οκτωβρίου 2021 με Μάρτιο 2022, παραδόθηκε στην κυβέρνηση. Σύμφωνα  με πηγές της αγοράς τα δεδομένα έχουν ως εξής:

-Η κερδοφορία την καθετοποιημένων προμηθευτών (είναι η ΔΕΗ και οι ιδιώτες που δραστηριοποιούνται τόσο στην παραγωγή όσο και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας) από τη συμμετοχή τους στη χονδρική αγορά ήταν αυξημένη κατά την περίοδο της ενεργειακής κρίσης κατά 927 εκατ. Ευρώ.

-Από τα 927 εκατ. ευρώ αφαιρείται το κόστος των εκπτώσεων που χορήγησε η ΔΕΗ στους πελάτες της στο 8μηνο από τον Αύγουστο του 2021 έως το Μάρτιο του 2022  που είναι 336 εκατ.

-Ερώτημα που δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη, αποτελεί το αν από τα 600 εκατ. ευρώ που απομένουν, θα αφαιρεθούν και οι “έμμεσες” όπως χαρακτηρίζονται εκπτώσεις που αντανακλούν το κόστος των σταθερών τιμολογίων που παρέχουν προμηθευτές – κυρίως η ΔΕΗ – βάσει συμβολαίων που υπεγράφησαν προ κρίσης. Η ΡΑΕ επισημαίνει πως όλες οι επιχειρήσεις εμφανίζουν ζημιές στην προμήθεια, δηλαδή στη λιανική οι οποίες εν μέρει οφείλονται στα σταθερά τιμολόγια τόσο στην υψηλή τάση (ενεργοβόρες επιχειρήσεις) όσο και στη μέση και τη χαμηλή που συμφωνήθηκαν πριν την ενεργειακή κρίση, σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από τις τρέχουσες στην αγορά. Στο πόρισμα αναφέρεται ότι το κόστος από τη διατήρηση των σταθερών τιμολογίων σε επίπεδα προ κρίσης χαρακτηρίζεται από τους προμηθευτές ως “έμμεση έκπτωση” προς τους καταναλωτές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από την αγορά το κόστος της διατήρησης των σταθερών τιμολογίων (κυρίως από τη ΔΕΗ) διαμορφώνεται στα 300 εκατ. Ευρώ ενώ πρόσφατα, υπενθυμίζεται, η ΔΕΗ ανακοίνωσε ότι σταθερά τιμολόγια χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής έχουν επιλέξει 500.000 πελάτες της.

Πηγές της αγοράς ανέφεραν στο ΑΠΕ ότι οι εν λόγω έμμεσες εκπτώσεις ελάφρυναν την επιβάρυνση των καταναλωτών, συνεπώς θα πρέπει να αφαιρεθούν από τον συνολικό λογαριασμό. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται εντός των ημερών.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.