ecopress
Της Ντίνας Καράτζιου/ Παγκόσμια πρώτη για το μεγαλύτερο εμπορικό  ηλεκτρικό αεροπλάνο, το οποίο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση πριν από λίγες μέρες, δημιουργώντας νέες... Το πρώτο ηλεκτρικό αεροπλάνο απογειώθηκε από την Ουάσιγκτον

Της Ντίνας Καράτζιου/

Παγκόσμια πρώτη για το μεγαλύτερο εμπορικό  ηλεκτρικό αεροπλάνο, το οποίο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση πριν από λίγες μέρες, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για μηδενικές εκπομπές ρύπων στην αεροπλοϊα, γεγονός καθόλα αναγκαίο, καθώς οι αερομεταφορές έχουν ισχυρό μερίδιο στην ατμοσφαιρική ρύπανση παγκοσμίως.

Πρόκειται για το ηλεκτρικό αεροσκάφος Cessna 208B Grand Caravan, το οποίο δημιουργήθηκε από την εταιρεία magni X,  η οποία, σε συνεργασία με την εταιρεία που φέρει την επωνυμία AeroTEC  κατασκεύασαν έναν αμιγώς ηλεκτροκίνητο κινητήρα, δυναμικότητας 750 ίππων. Το Cessna 208B Grand Caravan απογειώθηκε πριν από μερικές μέρες από εμπορικό αεροδρόμιο της Ουάσιγκτον, το οποίο βρίσκεται κοντά στη λίμνη Moses, και σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της κατασκευάστριας εταιρείας κ. «Αυτά τα ηλεκτρικά εμπορικά αεροσκάφη θα επιτρέψουν την προσφορά υπηρεσιών πτήσης ατόμων και εμπορευμάτων με τρόπο που δεν ήταν δυνατό στο παρελθόν », κ. R. Ganzarski.

Η ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών είναι αναγκαία για τη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου, και αρκετές εταιρείες έχουν κάνει τα πρώτα πειραματικά βήματα. Στοιχεία από το Διεθνές Συμβούλιο για τις καθαρές μεταφορές, καταγράφουν ότι η «η εμπορική αεροπορία αντιπροσωπεύει περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα». Επισημαίνεται ακόμη, ότι στο σύνολό του ο τομέας των μεταφορών στο είναι υπεύθυνος για περίπου 12% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως.

Η πρώτη πτήση του ηλεκτροκίνητου Cessna 208B Grand Caravan, κρίνεται ως ένα σταθερό και επιτυχές βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, το οποίο όμως σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί το αποφασιστικό εναρκτήριο λάκτισμα για μαζική χρήση της ηλεκτροκίνησης στην αεροπλοϊας.

Προηγήθηκαν το 2016

Με στόχευση τη μείωση των ρύπανσης από την αεροπλοϊα,  κάποιες αεροπορικές εταιρείες, όπως η KLM,  εισήγαγαν τη χρήση  βιοκααυσίμων για να τροφοδοτήσουν τα αεροπλάνα τους. Τα τελευταία χρόνια είδαμε επίσης μια σειρά από καινοτόμα αεροσκάφη να πραγματοποιούν ταξίδια.

Το 2016, το επανδρωμένο αεροσκάφος Solar Impulse 2, το οποίο με τροφοδότηση ηλιακής ενέργειας, κατάφερε να πετάξει για 17 ώρες χωρίς να χρησιμοποιήσει καύσιμο.

Το 2018, ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος από τον ευρωπαϊκό γίγαντα αεροδιαστημικής Airbus ολοκλήρωσε μια πτήση διάρκειας 25 ημερών, 23 ωρών και 57 λεπτών

Πηγή: The world’s ‘largest all electric commercial aircraft’ completes its first flight

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.