ecopress
Η Toyota ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή μιας πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος στους πρόποδες του όρους Φούτζι στην Ιαπωνία. Μια σταδιακή επανάσταση αναμένεται στις...  Toyota: το σχέδιο κατασκευής της «πόλης του μέλλοντος» 

Η Toyota ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή μιας πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος στους πρόποδες του όρους Φούτζι στην Ιαπωνία. Μια σταδιακή επανάσταση αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους με αρχιτέκτονα τη Δανέζικη BIG  (Bjarke Ingels Group).

Ο χώρος των 175 στρεμμάτων, που ονομάζεται Woven City, θα λειτουργεί με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και θα φιλοξενεί κατοίκους με πλήρες ωράριο, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων της Toyota και των οικογενειών τους, συνταξιούχων, λιανοπωλητών και ερευνητών. Θα χρησιμεύσει ως δοκιμαστικός χώρος για τεχνολογίες που περιλαμβάνουν αυτόνομα οχήματα (AVs), ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη (AI) και έξυπνες κατοικίες. Περίπου 2.000 άνθρωποι θα ζήσουν εκεί στην αρχή και περισσότεροι θα μπορούσαν να ενταχθούν καθώς το έργο θα ωριμάζει.

“Αυτό ήταν στο μυαλό μας όταν σχεδιάζαμε να κλείσουμε ένα εργοστάσιο στην Ιαπωνία … και αναρωτηθήκαμε τι να κάνουμε με αυτή την έκταση κοντά στο όρος Fuji”, δήλωσε ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota Motor Corp. στο CES στο Λας Βέγκας. “Σχεδιάζουμε να χτίσουμε την πόλη μας στον εικονικό κόσμο πρώτα … δημιουργώντας ένα ψηφιακό δίδυμο που θα μας επιτρέψει να δοκιμάσουμε τις θεωρίες μας πριν χτίσουμε”.

Σύμφωνα με τον Toyoda ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας ήταν να μετασχηματίσει το παλιό εργοστάσιο σε μια τεχνητή πόλη για δοκιμή αναδυόμενων τεχνολογιών, παρόμοια με το έδαφος δοκιμών Mcity στην πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου του Michigan.  Αντί αυτού, η εταιρεία επέλεξε να δημιουργήσει μια πραγματική πόλη με αληθινούς  κατοίκους.

Η Toyota συνεργάζεται με την BIG για οκτώ μήνες στο σχεδιασμό της πόλης. Οι δρόμοι σχεδιάζονται με το βάρος να πέφτει στην αποδοτικότητα, την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα, ενώ οι κάτοικοι θα μπορούν μόνο να ταξιδεύουν στις κύριες αρτηρίες της πόλης με πλήρως αυτόνομα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Δρόμοι-περιδέραια

“Σήμερα ο τυπικός δρόμος είναι ένα χάος με τα πάντα και τίποτα παντού”, δήλωσε ο BIG αρχιτέκτονας Bjarke Ingels στο CES. “Έτσι, ξεκινήσαμε διαιρώντας τον τυπικό δρόμο σε τρεις χωριστές μορφές κινητικότητας”. Ένα μέρος του θα διατίθεται για ταχύτερες μεταφορές με αυτόνομα αυτοκίνητα, μία αστική λωρίδα περιπάτου θα διατίθεται στους πεζούς και πιο αργές μορφές κινητικότητας, ενώ προβλέπεται και πεζόδρομος αποκλειστικά για πεζούς. Οι δρόμοι θα σχηματίζουν πλέγματα γύρω από ένα πάρκο ή αυλή.

Μεγάλο μέρος της υποδομής της πόλης θα είναι υπόγειο, συμπεριλαμβανομένων κυψελών καυσίμου υδρογόνου και συστημάτων φιλτραρίσματος νερού, μαζί με ένα δίκτυο για αυτόνομη παράδοση αγαθών που συνδέεται με τα υπερυψωμένα κτίρια. Τα σπίτια θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες αιχμής, όπως αισθητήρια AI για να ελέγχουν την υγεία των κατοίκων και να βελτιώνουν το βιοτικό τους επίπεδο.

Η πόλη έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Οι στέγες θα έχουν ηλιακούς συλλέκτες για να συμπληρώνουν την υπόγεια ισχύ υδρογόνου, τα κτίρια θα κατασκευαστούν κυρίως από ξύλο και υδροπονία και τα ιθαγενή είδη θα εγκατασταθούν σε όλη την πόλη.

Η οικοδόμηση μιας πόλης από το έδαφος φέρνει το πλεονέκτημα της εγκατάστασης των πιο σύγχρονων τεχνολογιών και δεν επιτρέπει ανησυχία  για τη συμβατότητα ή την αναβάθμιση με τη γήρανση της υποδομής. Αλλά φέρει επίσης το βάρος μιας σημαντικής επένδυσης κεφαλαίου ταυτόχρονα, αντί να χτίζει σταδιακά την υποδομή της με την πάροδο του χρόνου, όπως κάνουν οι παραδοσιακές πόλεις.

Στάσιμες οι προηγούμενες απόπειρες

Παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν εκδηλωθεί τα προηγούμενα χρόνια, αλλά καμία δεν έχει προχωρήσει. Το φθινόπωρο του 2017, μια επιχείρηση επενδύσεων του Bill Gates πραγματοποίησε αγορά 80 εκατομμυρίων δολαρίων στην Αριζόνα, στην οποία πρότεινε την κατασκευή μιας έξυπνης πόλης που προτάθηκε να ονομάζεται Belmont. Ενώ η τοποθεσία προσφέρει άφθονες ευκαιρίες για ηλιακή ενέργεια, έχουν προκύψει ερωτήματα σχετικά με τη σκοπιμότητα κατασκευής μιας νέας πόλης σε μια ζώνη με πρόβλημα ύδρευσης.

Ένα άλλο σχέδιο βρίσκεται στα σκαριά από το 2016 για την ανάπτυξη της έξυπνης πόλης Gramercy District στην κομητεία Loudoun, στη Βιρτζίνια. Ωστόσο, δεν έχει προχωρήσει εν αναμονή «ικανοποιητικής ζήτησης».

Μία ακόμη προσπάθεια αποτελεί το έργο Japan-Thailand Millenium Town κοντά στην Μπανγκόκ, το οποίο πριν από μερικά χρόνια υποσχέθηκε τεχνολογίες όπως τα τραίνα maglev. Σύμφωνα με τον  ιστότοπο του έργου οι κάτοικοι θα εμφανίζονταν πέρυσι και η πλήρης πόλη θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2021, αλλά οι ενημερώσεις προόδου που έχουν κυκλοφορήσει για το έργο είναι ελάχιστες.

Ο Toyoda έδωσε μια απάντηση στο ερώτημα γιατί ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων θα έκανε άλμα στη δημιουργία μιας πλήρους έξυπνης πόλης από το μηδέν, σημειώνοντας ότι οι εταιρείες εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου.

“Αν δεν ξέρατε … η Toyota ξεκίνησε πραγματικά ως κατασκευαστής αργαλειού”, είπε. “Δεν ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα … ξεκινήσαμε πλέκοντας υφάσματα και τώρα ελπίζουμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία μας για να πλέξουμε μαζί ένα νέο είδος πόλης”.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας