ecopress
Πέντε  συνολικά ανακατασκευασμένα τρένα τύπου «ασημένιου βέλους» θα ενταχθούν στο τακτικό πρόγραμμα δρομολογίων σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι... ΤΡΑΙΝΟΣΕ:  «τον Ιούνιο θα  σφυρίξει το Λευκό  Βέλος»

Πέντε  συνολικά ανακατασκευασμένα τρένα τύπου «ασημένιου βέλους» θα ενταχθούν στο τακτικό πρόγραμμα δρομολογίων σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι «δυναμικές δοκιμές»του πρώτου «Λευκού  Βέλους». Πότε τοποθετεί η εταιρεία την έναρξη του πρώτου γρήγορου δρομολογίου με το ιταλικό τρένο υψηλών ταχυτήτων . Ποια είναι τα σχέδια για την ανανέωση  του σιδηροδρομικού στόλου με νέα τρένα μηδενικού αποτυπώματος.

Φωτογραφία του Φ. Λυκομήτρου από την ευχετήρια κάρτα του ΣΦΣ

Ο Ιούνιος τοποθετείται ως μήνας ορόσημο για την έναρξη  του πρώτου  γρήγορου δρομολογίου στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη και μέσα στο καλοκαίρι σχεδιάζεται να ξεκινήσει η εμπορική εκμετάλλευση. Την τρέχουσα περίοδο γίνονται δυναμικές δοκιμές –όπως ονομάζονται οι δοκιμές εν κινήσει– ώστε να αποκτήσουν εμπειρία και να πιστοποιηθεί και το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μηχανοδηγοί και τεχνίτες).

Στην ενεργοποίηση του νέου δρομολογίου, με όλες τις προαναφερθείσες λεπτομέρειες, τις τεχνικές προετοιμασίες και δοκιμές που γίνονται αλλά και στον επενδυτικό σχεδιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε καθηγητής κ. Φίλιππος Τσαλίδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» και τη  δημοσιογράφο κ. Ελένη Πρωτόπαπα.

Η πιστοποίηση

«Εντός της εβδομάδας καταθέτουμε όλα τα χαρτιά για την πιστοποίηση του τρένου στο εθνικό δίκτυο, διότι –όπως γνωρίζετε– ένα τρένο, για να κυκλοφορήσει σε οποιοδήποτε δίκτυο, πρέπει πρώτα να πιστοποιηθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε, ότι όλα τα απαραίτητα έγγραφα με τα αποτελέσματα των δοκιμών θα κατατεθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, «προκειμένου να πιστοποιήσει το τρένο στο εθνικό μας δίκτυο. Για τα επόμενα τέσσερα τρένα που θα έρθουν η διαδικασία πιστοποίησης θα είναι πολύ πιο σύντομη.

Αρχικός σχεδιασμός

Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ακόμη ότι ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας ήταν το πρώτο δρομολόγιο να πραγματοποιηθεί στα τέλη Μαρτίου. «Δυστυχώς όμως, με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα, αναγκαστήκαμε να το αναβάλλουμε. Προγραμματίζουμε τον Ιούνιο να γίνει το πρώτο δρομολόγιο και μέσα στο καλοκαίρι να ξεκινήσει η εμπορική εκμετάλλευση, πάντα με γνώμονα την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας».

Επενδύσεις 70 εκατομμυρίων

Παρά τις τεράστιες δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία, οι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζονται ανάφερε ο κ. Τσαλίδης και υπογράμμισε, ότι «εκτός από τα νέα τρένα, στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι η άφιξη νέων, πιο σύγχρονων τρένων με μηδενικό αποτύπωμα στην ατμόσφαιρα επενδύσεις στον τομέα των logistics, καθώς και επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το νέο αμαξοστάσιο στη Θεσσαλονίκη που παραλαμβάνεται άμεσα και που θα είναι  ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη μαζί με τα πέντε ανακατασκευασμένα τρένα,αθροίζουν  επενδύσεις 70 δις. «Εντός του 2021 θα δρομολογηθεί και η αναβάθμιση του μηχανοστασίου στην περιοχή του Ρέντη. Στη συνέχεια θα εκσυγχρονιστούν και κάποιες ακόμη από τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις συντήρησης στη χώρα. Με αυτόν τον τρόπο στοχεύουμε στην ποιοτικά αναβαθμισμένη συντήρηση του τροχαίου υλικού και, κατά συνέπεια, σε ακόμη πιο ποιοτικές και ασφαλείς μετακινήσεις».

 Ο σιδηρόδρομος είναι  κοινωνικό αγαθό

Ο κ. Τσαλίδης  μετέφερε τη δέσμευση της εταιρείας, ότι φέτος το καλοκαίρι που οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές, θα πληθύνουν τα δρομολόγια και θα προσφέρονται ολοκληρωμένες σιδηροδρομικές τουριστικές διαδρομές:  «Θα βοηθήσουμε με κάθε τρόπο τους πολίτες (της αλλοδαπής και της ημεδαπής) να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, ώστε να θαυμάσουν τη μοναδική αρχαιολογική μας κληρονομιά, καθώς και το μοναδικό φυσικό κάλλος της χώρας μας, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας». Πρόσθεσε  δε, ότι «ο σιδηρόδρομος είναι ένα κοινωνικό αγαθό και εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών εδώ και δεκάδες χρόνια. Είναι το μέσο που συνέβαλε όσο κανένα άλλο στην πρόοδο και την ανάπτυξη των κοινωνιών». Και υπογράμμισε, ότι το γεγονός αυτό αναδείχτηκε και στην κρίση του Covid-19, «όπου ο σιδηρόδρομος έδειξε ότι μπορεί να διασφαλίσει την ταχεία μεταφορά βασικών αγαθών, όπως φαρμάκων, τροφίμων και καυσίμων σε εξαιρετικές περιστάσεις».

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας