ecopress
«Κατάργηση του παραλιακού πεζόδρομου στην Επένδυση του Ελληνικού», καταγγέλλουν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι, με επικεφαλής τη Θεοπίστη Πέρκα απευθύνουν ερώτηση και αίτηση... Βουλή: ο παραλιακός ποδηλατόδρομος στην πίσω αυλή του Ελληνικού

«Κατάργηση του παραλιακού πεζόδρομου στην Επένδυση του Ελληνικού», καταγγέλλουν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι, με επικεφαλής τη Θεοπίστη Πέρκα απευθύνουν ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών, για την τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) πολεοδόμησης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγ. Κοσμά.

Όπως αναφέρουν, «με την εν λόγω ΚΥΑ -η οποία συντάχθηκε χωρίς τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών- καταργείται ο παραλιακός πεζόδρομος στην παραλία του Αγ. Κοσμά, περιορίζοντας την πρόσβαση των πολιτών σε αυτή».

Ειδικότερα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι:

Η ΚΥΑ πολεοδόμησης του Ελληνικού, εντάσσεται στις ΚΥΑ εφαρμογής του ΠΔ του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Ελληνικού, που εγκρίθηκε από το ΣτΕ κατά τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Στις 16.3.2022 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπ’ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΑΓΕ/21933/89 (1219 Β΄) ΚΥΑ τροποποίησης της ΚΥΑ πολεοδόμησης, όπου διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει καμία εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών του Δημοσίου. «Το γεγονός αυτό προκαλεί εύλογα ερωτηματικά καθώς, βάσει των γενικών αρχών του Διοικητικού Δικαίου, όλες οι πράξεις της διοίκησης προκειμένου να είναι νόμιμες, πρέπει να εκδίδονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δημοσίου και να τροποποιούνται με την ίδια διαδικασία που εκδόθηκαν. Προκύπτει δηλαδή ότι το Γραφείο Ελληνικού, αναρμοδίως, υποκατέστησε τις αρμόδιες Δ/νσεις (Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού, ΔΙΠΑ) για την έγκριση των πολεοδομικών μελετών του Ελληνικού», αναφέρουν οι βουλευτές και σημειώνουν ότι «επιπλέον προκύπτει ότι το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης εισηγήθηκε θετικά χωρίς τις εισηγήσεις των αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών του ΥΠΕΝ αλλά ούτε καν του Υπουργείου Πολιτισμού. Το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης εισηγήθηκε στις 10.12.2021 και το υπουργείο Πολιτισμού ενέκρινε εκ των υστέρων την τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ στις 17.12.2021».

Η κατάργηση του παραλιακού πεζόδρομου στην παραλία του Ελληνικού, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των πολιτών στην παραλία, αναφέρουν οι βουλευτές και προσθέτουν ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη του παραλιακού πεζόδρομου που θα διευκόλυνε την πρόσβαση των πολιτών στην παραλία του Αγίου Κοσμά. «Μιλάμε για αυτονόητη υποχρέωση προάσπισης του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ελεύθερης και απρόσκοπτης πρόσβασης των πολιτών στην παραλία», αναφέρουν οι βουλευτές και υπογραμμίζουν ότι η ΚΥΑ πολεοδόμησης, περιλάμβανε και την περιβαλλοντική αδειοδότηση στις περιοχές πολεοδόμησης και «αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αλλαγή θέσης ενός δρόμου ή ενός πεζοδρόμου ή οι αλλαγές και αντιμεταθέσεις σε συγκεκριμένα μεγέθη π.χ. σε συντελεστές δόμησης ή η διαφορετική χάραξη και όδευση έργων/δικτύων που συμπαρασύρονται από τη διαφορετική χάραξη των δρόμων ή πεζοδρόμων, απαιτεί εκ νέου εκτίμηση της περιβαλλοντικής επίπτωσης του έργου στο περιβάλλον».

«Η σπουδή της κυβέρνησης για ικανοποίηση των αιτημάτων του επενδυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια δικαίου της επένδυσης, η οποία καταστρατηγείται», αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούν, με Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων, την εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης, τα έγγραφα της Ελληνικό ΑΕ, δηλαδή της Lamda Development, προς το Γραφείο Ελληνικού σχετικά με την τροποποίηση της ΚΥΑ, καθώς και την αποδοχή ή μη του περιεχομένου του φακέλου συμμόρφωσης από την αρμόδια υπηρεσία.

Τι λέει η LAMDA

Η LAMDA Development S.A. σε ανακοίνωσή της  υποστηρίζει ότι «η πρόσφατη τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τις περιοχές προς πολεοδόμηση αποσκοπεί στην μετατροπή της συγκεκριμένης περιοχής σε μια περιοχή ελεύθερη από αυτοκίνητα, με ενίσχυση και διευκόλυνση της πεζής μετακίνησης και αύξηση των χώρων πρασίνου». Παράλληλα αναφέρει ότι «η ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στο παραλιακό μέτωπο παραμένει προτεραιότητα της Lamda Development και η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι ειδικότερες παράμετροι της τροποποίησης είναι:

«Α. Αύξηση πεζοδρόμων:

– Η βασική τροποποίηση είναι η μετατροπή του κύριου δρόμου που διέσχιζε την περιοχή αυτή (πλάτους 21μ.) σε πεζόδρομο, συγκρίσιμο με τους εμβληματικότερους πεζοδρόμους της χώρας (π.χ. η Διονυσίου Αρεοπαγίτου έχει πλάτος 20-25μ.)

–  Παράλληλα δημιουργείται ένας νέος πεζόδρομος (πλάτους 6μ.) και διαπλατύνεται ένας ακόμη (από 6μ. σε 7,5μ.)

Με τις αλλαγές αυτές:

–  Δημιουργείται ένας άνετος, εκτενής περίπατος, ο οποίος συνδέει τον κεντρικό πεζόδρομο της Ανάπτυξης πλάτους 56μ. με τους χώρους πρασίνου και τους λοιπούς πεζοδρόμους

–  Προσφέρονται πολλαπλές δυνατότητες για περίπατο – ήπια άσκηση, ποδήλατο κ.λπ.

–  Διευκολύνεται η κίνηση των πεζών προς την παραλία, ενισχύοντας την επισκεψιμότητά της

–  Ενισχύεται συνολικά το δίκτυο πεζοδρόμων στην περιοχή

Β. Αύξηση χώρων πρασίνου:

Επακόλουθο της ως άνω αύξησης των πεζοδρόμων είναι η ένωση ενός πεζοδρόμου πλάτους 5μ. (σημερινή βραχώδης περιοχή) στο όριο της παραλίας με τον υφιστάμενο χώρο πρασίνου και την μετατροπή του σε χώρο πρασίνου επίσης. Με την μετατροπή αυτή:

–   Δημιουργείται ένας νέος γραμμικός χώρος πρασίνου συνολικής έκτασης 8 στρεμμάτων, ο οποίος συνδέεται με την παραλία

–  Η χρήση του γραμμικού αυτού «πάρκου» από τους πολίτες (πεζών, ποδηλατών κ.λπ.) παραμένει  ανεμπόδιστη

–  Συνεπώς, η κίνηση πεζών και ποδηλάτων ούτε καταργείται, ούτε εμποδίζεται

–  Αντιθέτως, πραγματοποιείται μέσω του νέου αυτού χώρου πρασίνου, όπου προσφέρονται μάλιστα περισσότερες δυνατότητες στάσης, ξεκούρασης, σκίασης κ.λπ.

–  Διευκολύνεται συνεπώς ακόμη περισσότερο η πρόσβαση του κοινού στο παραλιακό μέτωπο

Γ. Μηδενική αύξηση δόμησης

–  Αποτέλεσμα όλων αυτών των παρεμβάσεων είναι η αύξηση των κοινόχρηστων χώρων της περιοχής κατά περίπου 3.300τ.μ.

–  Οι χώροι αυτοί περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο με ισόποση μείωση των εκτάσεων ιδιοκτησίας του Επενδυτή

–  Η ελάχιστη αύξηση του σ.δ. προκύπτει ως μαθηματικό αποτέλεσμα, ώστε να διατηρηθεί η δόμηση όπως ακριβώς εγκρίθηκε από το Προεδρικό Διάταγμα

–  Δηλαδή, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. έχει το δικαίωμα να δομήσει ακριβώς όσα τ.μ. είχε και πριν την τροποποίηση

Δ. Ουδεμία αλλαγή σε ποδηλατόδρομους

–  Κανείς ποδηλατόδρομος δεν καταργείται, τροποποιείται ή μετακινείται

– Ο ενιαίος ποδηλατόδρομος μήκους 22 χιλιομέτρων από τον Πειραιά μέχρι την Βουλιαγμένη, παραμένει στη θέση που έχει διακηρυχθεί και δεν επηρεάζεται από την τροποποίηση»

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας