Με τεχνολογίες αιχμής, που αξιοποιούν τις σημαντικές καινοτομίες και ερευνητικά αποτελέσματα, τα οποία παράγονται στο εργαστήριο και με εμβληματικό στόχο την παραμονή των λαμπρών μυαλών στην Ελλάδα, αλλά και τον επαναπατρισμό -μέσα από τη δημιουργία θέσεων εργασίας- νέων επιστημόνων, που έφυγαν από τη χώρα στη διάρκεια της κρίσης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μπαίνει δυναμικά στην κούρσα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAVs) και καθίσταται σημείο αναφοράς για την Ελλάδα στον πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
Η Ομάδα Αεροδυναμικού Σχεδιασμού μη-Επανδρωμένων Αεροχημάτων του καθηγητή Κύρου Υάκινθου, Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, ξεκίνησε τις ερευνητικές της δραστηριότητες το 2011, στοχεύοντας στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τις πτητικές δοκιμές συστημάτων σταθερής πτέρυγας και μεγάλου βάρους απογείωσης.
«Εκμεταλλευόμενοι το ταλέντο και την εφευρετικότητα της ερευνητικής ομάδας του ΑΠΘ, τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτικές ευκαιρίες, την αμυντική μας βιομηχανία και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, θα έχουμε σύντομα το ελληνικό UAV», ενημέρωσε συγκεκριμένα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος από το βήμα της Βουλής, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του υπουργείου.
«Για άλλη μία φορά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης πρωτοπορεί σε δράσεις εξωστρέφειας, καινοτομίας και κοινωνικής παρέμβασης, με τις ερευνητικές δραστηριότητες της Ομάδας Αεροδυναμικού Σχεδιασμού μη-Επανδρωμένων Αεροχημάτων», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Νίκος Παπαϊωάννου, αναφορικά με τις ανακοινώσεις του υπουργού. «Τα αεροχήματα σχεδιάζονται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων από την ΕΕ, την Ελλάδα και την Βιομηχανία σε συνεργασία και με άλλα ΑΕΙ της χώρας. Οι αποστολές στις οποίες μπορούν να επιχειρούν τα αεροχήματα είναι πλήρως συμβατές με τις ανάγκες της πατρίδας μας, όπως χρήση σε θέματα πολιτικής προστασίας, πρόληψη- αποτίμηση φυσικών καταστροφών, επιτήρηση μεγάλων χερσαίων και θαλασσίων εκτάσεων, μεταξύ άλλων», εξήγησε.
Η ομάδα αποτελείται από καθηγητές και διπλωματούχους μηχανικούς -πάνω από 25 άτομα εμπλέκονται σε αυτήν την εφαρμοσμένη έρευνα- εστιάζοντας σε σύγχρονες καινοτόμες σχεδιάσεις υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης, με κατάλληλα επιλεγμένα συστήματα και αισθητήρες ελέγχου, αντίληψης περιβάλλοντος, τηλεμετρίας και επικοινωνιών.
Τα μη-επανδρωμένα αεροχήματα φτάνουν στο επίπεδο των πειραματικών πρωτότυπων και στη συνέχεια η βιομηχανία τα καθιστά προϊόντα, αποδίδοντας τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο ΑΠΘ.
«Το ΑΠΘ έχει αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια και την υποστηρίζει, όπως και όλες τις ερευνητικές προσπάθειες που αναπτύσσονται σε αυτό και έχουν θετικό αντίκτυπο στην πατρίδα μας, στις νέες γενιές επιστημόνων υψηλής κατάρτισης και στην οικονομία. Συγχαίρουμε την ερευνητική ομάδα του καθηγητή Κύρου Υάκινθου, για την όλη δραστηριότητά της, που το έργο της έτυχε μνείας στη Βουλή των Ελλήνων», επισήμανε ο πρύτανης. «Οι πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ στηρίζουν τέτοιες προσπάθειες, οι οποίες εκτός από την έντονη ερευνητική δραστηριότητα, συμβάλλουν έμπρακτα στη διατήρηση εντός Ελλάδας νέων επιστημόνων, οι οποίοι εκπληρώνουν πλέον τα όνειρά τους στον τόπο τους», υπογράμμισε, δηλώνοντας υπερήφανος που «οι δραστηριότητες της Ομάδας έχουν καταστήσει το ΑΠΘ σημείο αναφοράς στα UAVs».
Από το 2016 μέχρι σήμερα η ομάδα έχει παρουσιάσει τρία μη επανδρωμένα αεροχήματα -το RX1, to RX-3 και το RX-4 – τα οποία καλύπτουν ένα εύρος αποστολών επιτήρησης, πολιτικής προστασίας, έρευνας και διάσωσης, με αυτονομία στον αέρα από δύο έως και 16 ώρες, αναπτύσσοντας σχεδιαστικές καινοτομίες, όπως κάθετη απο/προσγείωση, με σταθερή πτέρυγα, και γεωμετρίες blended-wing-body, οι οποίες προσφέρουν υψηλές πτητικές αποδόσεις και ευκολία στη χρήση.
Κόκκινα δάνεια 20 δισ. ευρώ σε εταιρείες διαχείρισης
Στα 12,4 δισ. ευρώ αυξήθηκε η αξία των κόκκινων στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων που έχει περιέλθει στις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, στο τέλος Ιουνίου η ονομαστική αξία των δανείων αυτών ήταν 10,5 δισ. ευρώ, ενώ συνολικά η αξία των δανείων υπό διαχείριση από τις Εταιρίες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΔΑΔΠ) αυξήθηκε κατά 1,967 δισ. ευρώ και διαμορφώθηκε στο τέλος του τρίτου τριμήνου του έτους σε 20,105 δισ. ευρώ, έναντι 18,138 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2019.
Πιο αναλυτικά, η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση επιχειρηματικών δανείων ανήλθε σε 5,408 δισ. ευρώ στο τέλος του γ’ τρίμηνου του 2019, από 5,367 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου τρίμηνου. Ειδικότερα, η ονομαστική αξία των δανείων προς τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (ΜΧΕ) αυξήθηκε κατά 41 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε σε 5,361 δισ. ευρώ στο τέλος του γ’ τρίμηνου του 2019. Από τα δάνεια προς τις ΜΧΕ, ποσό 3,719 δισ. ευρώ αφορά δάνεια προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ). Η ονομαστική αξία των δανείων προς ασφαλιστικές επιχειρήσεις και λοιπά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα παρέμεινε αμετάβλητη στα 47 εκατ. ευρώ στο τέλος του γ’ τριμήνου του 2019.
Η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση δανείων προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις μειώθηκε κατά 9 εκατ. ευρώ έναντι του προηγούμενου τριμήνου και διαμορφώθηκε σε 2,256 δισ. ευρώ στο τέλος του γ’ τριμήνου του 2019.
Τέλος, η ονομαστική αξία των υπό διαχείριση δανείων προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα παρουσίασε αύξηση κατά 1,936 δισ. ευρώ κατά το γ’ τρίμηνο του 2019 και διαμορφώθηκε σε 12,441 δισ. ευρώ. Αναλυτικότερα, τα υπό διαχείριση καταναλωτικά δάνεια παρουσίασαν μείωση κατά 9 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2019 και διαμορφώθηκαν σε 10,105 δισ. ευρώ.
Τα υπό διαχείριση στεγαστικά δάνεια παρουσίασαν αύξηση κατά 1,956 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2019 και διαμορφώθηκαν σε 2,329 δισ. ευρώ.
Σχετικά Άρθρα
- ΠΑΔΑ: με ενεργειακές και τεχνολογικές καινοτομίες στη ΔΕΘ (βίντεο)
- ΕΑΓΜΕ: κατάρτιση διαχειριστικών σχεδίων γεωθερμικών πεδίων
- Ηλεκτροπληξία καθηγητή στη διάρκεια μαθήματος εργαστηρίου
- Παπαστράτος: αιτήσεις για 35 θέσεις εργασίας νέων μηχανικών
- ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων- ΔΠΘ: συνεργασία για ΑΠΕ και ανανεώσιμα καύσιμα
- Νέος πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Οικολογικής Μηχανικής