ecopress
Σειρά αλλαγών στην αγορά  των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, προωθεί το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, προαναγγέλλοντας νέο δεκαετές πρόγραμμα χρέωσης τελών σιδηροδρομικής υποδομής.  Ολος ο... Υπ.ΥΜΕ: το σχέδιο αναβάθμισης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών

Σειρά αλλαγών στην αγορά  των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, προωθεί το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, προαναγγέλλοντας νέο δεκαετές πρόγραμμα χρέωσης τελών σιδηροδρομικής υποδομής.  Ολος ο νέος σχεδιασμός για την ανάπτυξη του δικτύου εμπορευματικών σιδηροδρομικών  μεταφορών.

Διαβούλευση με την αγορά για  τη διαμόρφωση ενός δεκαετούς προγράμματος χρέωσης «φιλικό προς  την ανάπτυξη» για τη χρέωση της σιδηροδρομικής υποδομής προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στην ενότητα: “Greece as a Logistics Gateway Connecting Europe”., όπου και παρουσίασε τα βασικά σημεία της στρατηγικής ανάπτυξης της Ελλάδας ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο.

Ως πρώτη προτεραιότητα ο υφυπουργός  έθεσε την ολοκλήρωση ενός λειτουργικού δικτύου σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι τα σημαντικότερα έργα ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά» Και πρόσθεσε: «Η υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου των Αμαξοστοιχιών  (ETCS) θα δώσει τη δυνατότητα για περαιτέρω αύξηση της παραγωγής και μείωση του κόστους. Αναφέρθηκε επίσης στα νέα έργα για την διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου αφενός με όλους τους κύριους λιμένες εμπορευματικών μεταφορών, όπως η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος και η Καβάλα, και αφετέρου με σημαντικές εμπορευματικές και βιομηχανικές ζώνες στην ενδοχώρα.

Αρση στρεβλώσεων

Διαβούλευση με την αγορά για  τη διαμόρφωση ενός δεκαετούς προγράμματος χρέωσης «φιλικό προς την ανάπτυξη» για τη χρέωση της σιδηροδρομικής υποδομής προανήγγειλε ο υφυπουργός υποδομών υπογραμμίζοντας ότι το επόμενο διάστημα το υπουργείο «θα προχωρήσει στην άρση συγκριμένων στρεβλώσεων» όπως ανέφερε, στην αγορά των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών  τις οποίες προσδιόρισε ως εξής:

  • Την έλλειψη διαθέσιμων μηχανών έλξης που θα δώσουν την δυνατότητα στις σιδηροδρομικές εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών να αυξήσουν σημαντικά τον κύκλο εργασιών τους,
  • Την έλλειψη οδηγών αμαξοστοιχιών, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων εκπαίδευσης στο πεδίο,
  • Τον εξορθολογισμό των χρεώσεων χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής.

«Ξεκινώντας από το τελευταίο, πιστεύουμε ότι οι χρεώσεις που βασίζονται στο οριακό κόστος διασφαλίζουν τη βέλτιστη αποτελεσματική χρήση της διαθέσιμης χωρητικότητας της υποδομής. Δεδομένου ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις χρειάζονται συγκεκριμένα και αξιόπιστα συστήματα χρέωσης, πολύ σύντομα θα παρουσιάσουμε στους ενδιαφερόμενους και την επενδυτική κοινότητα ένα δεκαετές πρόγραμμα χρέωσης φιλικό προς την ανάπτυξη», τόνισε.

Νέες τεχνολογίες

Ο κ Κεφαλογιάννης ανέφερε επίσης, ότι υπάρχει  σαφής πρόθεση να πραγματοποιηθούν επενδύσεις μέσω της ΓΑΙΟΣΕ Α.Ε. σε νέο τροχαίο υλικό, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες – συμπληρωματικές της ηλεκτροκίνησης – όπως η υβριδική τεχνολογία και η τεχνολογία υδρογόνου.

Τόνισε ακόμη, ότι  η ανανέωση του υπάρχοντος τροχαίου υλικού μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Άλλωστε διερευνούμε, σε συνεργασία με διεθνείς φορείς, νέες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις συντήρησης τροχαίου υλικού.

Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων

Ως  δεύτερη βασική προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καταγράφηκε «η ανάπτυξη ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων, καθώς σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιοι κόμβοι εφοδιαστικής στην Ελλάδα. Στην Περιφέρεια Αττικής και εν αναμονή των τελικών εγκρίσεων από την ΕΕ, το Θριάσιο  πρόκειται να μετατραπεί στον πυρήνα των διατροπικών μεταφορών στο εγγύς μέλλον, δεδομένης της γειτνίασης με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της δυνατότητας εξυπηρέτησης πολυτροπικών εμπορευματικών μεταφορών. Το Θριάσο φιλοδοξούμε να γίνει ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα διατροπικά κέντρα  εμπορευματικών μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης

Τον Ιούνιο η υποβολή προσφορών για το Θριάσιο ΙΙ

Επιπλέον, έως τον Ιούνιο του 2021, υπογράμμισε,  ότι  αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υποβολή προσφορών για ένα δεύτερο ΣΔΙΤ στην ίδια τοποθεσία, το Θριάσιο ΙΙ, έναν διατροπικό εμπορευματικό σταθμό που θα αναπτυχθεί δίπλα στο Θριάσιο 1. Στην Κεντρική Μακεδονία ξεκίνησε η διαδικασία ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο πιστεύουμε ότι έχει  γεωστρατηγική σημασία, καθώς δεν αφορά μόνο την ελληνική αγορά, αλλά και  ευρύτερα τη Βαλκανική. Όπως και στην περίπτωση του Θριάσιου, το έργο χαρακτηρίζεται από μοναδικά πλεονεκτήματα, όπως η εγγύτητα με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (8 χλμ.) και η διατροπικότητα.

Τρίτο κέντρο εφοδιαστικής στη Θεσσαλία

«Είμαι επίσης στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι είμαστε έτοιμοι να εκπονήσουμε μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία ενός τρίτου κέντρου εφοδιαστικής στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου ζάχαρης στη Λάρισα». Και πρόσθεσε:Συνοψίζοντας, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες της Ελλάδας με στόχο τα επόμενα πέντε χρόνια να καταταχθεί ανάμεσα στις  30 πρώτες χώρες του δείκτη LPI και στις κορυφαίες 20 χώρες στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Αυτό προϋποθέτει σταθερούς στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των λιμένων, η ανάπτυξη της εφοδιαστικής στην ενδοχώρα σε επιλεγμένες περιοχές, η βελτίωση της σύνδεσης με τις υπάρχουσες και νέες οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και η ψηφιοποίηση των τελωνειακών υπηρεσιών θα εξασφαλίσουν σαφή και μετρήσιμα οφέλη για την οικονομία της χώρας.Περιμένουμε ότι όλοι οι σημαντικοί κοινωνικοί εταίροι της αγοράς εφοδιαστικής θα επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αυτοματοποίηση της λειτουργίας τους, θα προχωρήσουν σε συνέργειες και κοινοπραξίες, ιδίως μεταξύ εταιρειών 3PL / 4PL και θα εδραιώσουν ακόμη περισσότερο την παρουσία τους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Θεωρώ ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτύχει η χώρα μας εξαιρετικές επιδόσεις και να γίνει ένας ακόμη πιο ανταγωνιστικός περιφερειακός ευρωπαϊκός κόμβος εμπορευματικών μεταφορών και logistics».

 

 

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας