Στο τέλος Ιανουαρίου ξεκινά το πρώτο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη η ελληνοαυστριακή Rail Cargo Logistics Goldair, όπως ανακοινώθηκε χθες, κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της συνεργασίας της ελληνοαυστριακής κοινοπραξίας με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, παρουσία του γγ υπουργείου Μεταφορών, Θάνου Βούρδα. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η εταιρεία έχει ολοκληρώσει τις ενέργειες και ξεκινά την υλοποίηση των δρομολογίων της από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη. Μοναδική εκκρεμότητα παραμένει η σύμβαση για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού που ενοικίασε από την ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία πρέπει να υπογραφεί με την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος, ανέφερε ότι πρώτα θα γίνουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη, μεταφορές που σήμερα υλοποιούνται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μετά θα επεκταθούν προς την Αθήνα και τον Πειραιά. «Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε χθες, αλλά ελπίζουμε στο τέλος του μήνα να κάνουμε το πρώτο μας δρομολόγιο» σημείωσε ο κ. Καλλίνικος, ο οποίος πρόσθεσε ότι θα επιλυθούν όσα προβλήματα προκύψουν και κατόπιν θα επεκταθούν και σε νέα δρομολόγια.
«Οι προοπτικές ανάπτυξης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλες», σχολίασε, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία, αν και μπορούσε να νοικιάσει λοκομοτίβες από τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους, επέλεξε τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Από την πλευρά του, o διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Αθανάσιος Σχίζας, τόνισε ότι η σημερινή ημέρα είναι σημαντική για την εταιρεία, ως διαχειριστή τροχαίου υλικού και επισήμανε πως αυτή η συμφωνία θα δώσει περαιτέρω ώθηση στη σύναψη αντίστοιχων συμφωνιών. Όπως συμπλήρωσε, για την επόμενη τετραετία έχει εξασφαλιστεί κονδύλι ύψους 40 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των συρμών, ώστε να είναι σε θέση να μισθώνεται από τρίτους το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ.
Ο κ. Βούρδας υπογράμμισε πως «τα τελευταία 2,5 χρόνια ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασική πολιτική προτεραιότητα, τόσο στο επίπεδο των υποδομών, όσο και της λειτουργίας».
Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου, χαρακτήρισε τη συμφωνία κομβικό σημείο και τόνισε ότι στόχος της είναι να τηρήσει αυστηρά τους κανόνες για να παρέχεται δίκαιη αντιμετώπιση σε όλους τους παρόχους. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι η ΡΑΣ θα είναι ιδιαίτερα αυστηρή και για την τήρηση των υποχρεώσεων των παρόχων, όπως οι κανόνες ασφαλείας.
Σημειώνεται, ότι η πλειοψηφία του τροχαίου υλικού θα έρθει από το δίκτυο των Αυστριακών Σιδηροδρόμων, ενώ οι τέσσερις λοκομοτίβες θα ενοικιαστούν, αρχικά, από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Πρόκειται για δύο ηλεκτρικές και δύο πετρελαιοκίνητες.
Η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατ. σε βάθος πενταετίας, με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης.
Σχετικά Άρθρα
- ΡΑΣ: πιστοποίηση συστημάτων τηλεδιοίκησης γρήγορων τρένων
- Διαγωνισμός για επιχειρηματικό πάρκο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου
- Yπεγράφη η σύμβαση σηματοδότησης για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη
- Συγχώνευση ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και δημιουργία «Νέου ΟΣΕ»
- ΕΡΓΟΣΕ: παραδόθηκαν 190 χλμ του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας
- ΕΤΕπ: επενδυτική πλατφόρμα για πράσινους σιδηρόδρομους
Χωρίς φρένο οι αυξήσεις τιμών οικοδομικών υλικών
Ειδήσεις Δεκ 24, 2024
ΑΔΜΗΕ: ανανέωση θητείας Μανουσάκη έως το 2028
ecoinsider Δεκ 24, 2024