ΥΠΕΝ: Με «fast track» αδειοδότηση το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΈργαΠεριβάλλονΠολεοδομίαΧωροταξία 6 Σεπτεμβρίου 2018 Αργύρης
Του Αργύρη Δεμερτζή/
Εταιρία Ειδικού Σκοπού θα αναλάβει την κατασκευή του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στη Θεσσαλονίκη, ενώ η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από το υπουργείο Περιβάλλοντος θα γίνει μέσα σε διάστημα λίγων μηνών και κατά τρόπο, που θα διασφαλίζεται η επένδυση από μελλοντικές εμπλοκές και καθυστερήσεις, για την κατασκευή ενός νέου γηπέδου, που θα έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές, αλλά και την πιστοποίηση για τις μεγάλες ευρωπαϊκές διοργανώσεις.
Αυτά προκύπτουν από ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΝ Σ. Φάμελλου, ο οποίος με δύο ξεχωριστές ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του άνοιξε τα χαρτιά του για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, το οποίο προβλέπεται να είναι άνω των 40.000 θέσεων.
Εταιρία Ειδικού Σκοπού
“Θέλουμε για τον ΠΑΟΚ ένα γήπεδο ασφαλές και πιστοποιημένο”, δήλωσε ο αν. ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος στον ArenaFM 89,4, αναφερόμενος στην κατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ και σημείωσε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται συζήτηση για αυτό το θέμα. Εντός του 2018,είχαν γίνει αρκετές συναντήσεις για να διευκρινιστεί το πλαίσιο παραχώρησης γης από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας προς τον ΠΑΟΚ και προς την εταιρεία ειδικού σκοπού που θα αναλάβει την κατασκευή του νέου γηπέδου. Επίσης ο Αν. ΥΠΕΝ σημείωσε ότι ο Πρωθυπουργός έχει τοποθετηθεί δημόσια και έχει πει ότι η κυβέρνηση θα υποστηρίξει και θα διευκολύνει την κατασκευή του νέου γηπέδου.
Το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ θα γίνει στον ίδιο χώρο που βρίσκεται το υπάρχον, με νέες εγκαταστάσεις και μεγάλης κλίμακας ανάπλαση στην ευρύτερη περιοχή, λέει ο Σωκράτης Φάμελλος
Θετική προοπτική
«Δεν είναι πρώτη φορά που ο πρωθυπουργός και αρκετοί αρμόδιοι υπουργοί ασχοληθήκαμε με το θέμα του γηπέδου του ΠΑΟΚ. Ο πρωθυπουργός είχε κάνει τη σχετική ανακοίνωση στο βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου της Θεσσαλονίκης, όπου είπε ότι είμαστε θετικοί στην προοπτική της κατασκευής ενός νέου γηπέδου, που θα έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές, αλλά και την πιστοποίηση για τις μεγάλες ευρωπαϊκές διοργανώσεις» δήλωσε επίσης ο κ Φάμελλος στο «Πρακτορείο 104,9 FM».
Αδειοδότηση
«Θα πρέπει και περιβαλλοντικά το γήπεδο να βοηθήσει την περιοχή. Έχει γίνει πολλή συζήτηση γιατί εξετάζεται και αναπτύσσεται αντίστοιχο σχέδιο από τον ΠΑΟΚ, υπάρχουν τα λεγόμενα αρχιτεκτονικά και τα σχέδια γενικής διάταξης και αυτό που εμείς βλέπουμε από την πλευρά μας είναι το πώς θα μπορέσει η Πολιτεία να ενισχύσει και να υποστηρίξει την επιτάχυνση του σχεδίου αυτού και αυτό προφανώς ξεκινάει πρώτα από τη διαθέσιμη γη και τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις», σημείωσε, ενώ για τα θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος είπε: «Θα πρέπει εμείς να δούμε όλες τις πολεοδομικές και περιβαλλοντικές ρυθμίσεις έτσι ώστε το σχέδιο αυτό να είναι εξαρχής ένα σχέδιο που θα είναι ασφαλές για την πρόσβαση των φιλάθλων και γενικά την κυκλοφορία των πολιτών στον περιβάλλοντα χώρο και σε όλες τις προσβάσεις, να έχει σύνδεση με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Σύνταξη μελέτης
Ο αν. ΥΠΕΝ ανέφερε χαρακτηριστικά: “Θα είμαστε κοντά στην ομάδα από τη σύνταξη της μελέτης, για να μην υπάρχει καμία εκκρεμότητα μετά. Μπορούμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία της αδειοδότησης. Αυτή την περίοδο της διακυβέρνησης λύσαμε πιο δύσκολα θέματα, για παράδειγμα η περιβαλλοντική αδειοδότηση για το Ελληνικό έγινε μέσα σε έξι μήνες, η χωροταξική προέγκριση για τον Παύλο Μελά και για την ανάπλαση της ΔΕΘ έγινε σε δύο μήνες. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει και για το γήπεδο του ΠΑΟΚ, και για άλλες υποδομές πολιτισμού-αθλητισμού. Είναι κάτι που το αξίζει η Θεσσαλονίκη και της το είχαν στερήσει. Έχουμε την εντολή όλα αυτά να γίνουν μέσα σε έναν χρόνο, θα μας κρίνουν οι πολίτες αν θα το πετύχουμε. Από την αρχή του 2018 δουλεύουμε παράλληλα με τον ΠΑΟΚ για να εξασφαλίσουμε ότι η απόδοση του χώρου και ο σχεδιασμός του έργου δεν θα έχουν κώλυμα, για να είναι ασφαλής και βιώσιμη η επένδυση”.
Αθλητικά έργα
“Στο όραμά μας για τη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνονται ισχυρές πολιτιστικές και αθλητικές υποδομές. Η πόλη είναι ένα σύνολο, δεν είναι μόνο το νέο λιμάνι, το μετρό, αεροδρόμιο, η εθνική οδός, η ηλεκτροκίνηση του τρένου. Είναι και η ποιότητα ζωής που της δίνει εξωστρέφεια. Πρέπει να υποστηρίξουμε την πόλη μας και εν προκειμένω τον ΠΑΟΚ, για ένα γήπεδο που θα είναι σύγχρονο, πιστοποιημένο και ασφαλές για τις διεθνείς διοργανώσεις και φυσικά θα έχει και όλες τις παράλληλες απαιτούμενες λειτουργίες. Το θέμα δεν είναι μόνο η γη, έχουμε να λύσουμε και την περιβαλλοντική και πολεοδομική αδειοδότηση της επένδυσης, το τοπικό χωρικό σχέδιο που θα εγκριθεί από το δικό μας υπουργείο, γι’ αυτό και έχουμε ξεκινήσει και βλέπουμε όλα τα στάδια του σχεδίου. Το επιπλέον που ζήτησε ο πρωθυπουργός είναι να βρεθεί άμεση λύση, ακόμη και με νομοθετική ρύθμιση, ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη λύση του θέματος της γης, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να μην έχουμε μακροχρόνιες, γραφειοκρατικές και οικονομικές εκκρεμότητες. Μας ζήτησε να ολοκληρώσουμε την πρόταση μέχρι την ομιλία του το Σάββατο στη ΔΕΘ”, τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος.
Ανακοίνωση στη ΔΕΘ
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν θα αναφερθεί στο θέμα ο Πρωθυπουργός στα εγκαίνια της ΔΕΘ, ο Αν. ΥΠΕΝ υπογράμμισε: “Δεν θα ήταν σωστό να κάνω εγώ τέτοιες ανακοινώσεις. Έχουμε όλοι υποστεί την αναξιοπιστία της πολιτικής, να μην συντηρήσουμε αυτή την πολιτική, να βγαίνει κάποιος με ψήφους οπαδών και μετά να τους προδίδει. Πρέπει να ολοκληρώσουμε τη λύση και να το ανακοινώσουμε όπως πρέπει. Και να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν θα βοηθήσουμε μόνο αυτό το αθλητικό έργο, έχουμε στηρίξει όλες τις ομάδες της Θεσσαλονίκης και σε άλλα αθλήματα, χωρίς να το «πουλήσουμε» και να το εκμεταλλευτούμε πολιτικά και δημόσια. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να επιστρέψει και στον αθλητισμό και στον πολιτισμό και στην ανάπτυξη”.
Σχετικά Άρθρα
- Γήπεδο ΠΑΟΚ: εγκρίθηκε από το ΣτΕ το ΕΠΣ για τα έργα αναβάθμισης
- Στο ΦΕΚ το νέο γήπεδο ΠΑΟΚ και η ανάπλαση της Τούμπας
- ΣτΕ: «πράσινο φως» για αστική ανάπλαση Πειραιά και γήπεδο ΠΑΟΚ
- Εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού
- Γήπεδο Παναθηναϊκού: «γκολ» 26 εκατ. ευρώ, λόγω ακρίβειας υλικών
- «Διπλή ανάπλαση»: το λεκτικό εφεύρημα που κατάφερε να επιζήσει