ecopress
Μέσω της ενεργοποίησης της τράπεζας γης και του θεσμού της μεταφοράς συντελεστή δόμησης θα αντλούνται οι πόροι για τη διάσωση και αποκατάσταση των διατηρητέων... ΥΠΕΝ: μέσω μεταφοράς συντελεστή δόμησης η διάσωση διατηρητέων

Μέσω της ενεργοποίησης της τράπεζας γης και του θεσμού της μεταφοράς συντελεστή δόμησης θα αντλούνται οι πόροι για τη διάσωση και αποκατάσταση των διατηρητέων κτιρίων ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ανήγγειλε ότι προσεχώς τίθενται σε διαβούλευση τα ειδικά χωροταξικά σχέδια για τις ΑΠΕ, τη Βιομηχανία και τα Logistics.

Από το βήμα του 5ου OLYMPIA FORUM στην Αρχαία Ολυμπία, ο  Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γ.Γ. Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μίλησε για τις εξελίξεις στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό, που αφορούν στο σύνολο της επικράτειας εστιάζοντας ιδιαίτερα σε αναπτυξιακά θέματα που αφορούν στο νομό Ηλείας.

Αποκατάσταση διατηρητέων κτιρίων

Για τη διάσωση των διατηρητέων κτιρίων, ο κος Μπακογιάννης έκανε λόγο  για ένα νέο πρόγραμμα, που θα τρέξει και αποσκοπεί στην αποκατάσταση διατηρητέων κτιρίων, οι ιδιοκτήτες των οποίων αδυνατούν οικονομικά να τα αναστηλώσουν. Το πρόγραμμα αυτό, όπως είπε ο κ.Μπακογιάννης αναφέρεται σε «ζώνες υποδοχής συντελεστή». Οι ζώνες αυτές μπορούν εν δυνάμει να φιλοξενήσουν το υπόλοιπο του συντελεστή δόμησης που διαθέτουν τα διατηρητέα κτίρια, τον οποίο και θα μπορούν να πουλήσουν οι ιδιοκτήτες ώστε με τα χρήματα αυτά να προχωρήσουν στην αποκατάσταση των διατηρητέων κτιρίων.

Αναφερόμενος στο ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού ο κ.Μπακογιάννης είπε ότι είναι ήδη σε διαβούλευση και έχουν κατατεθεί προτάσεις από φορείς από όλη τη χώρα και από την περιοχή της Ηλείας. Το χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό» μιας και όπως σχολίασε, «σήμερα η τουριστική δραστηριότητα στην περιοχή της Ηλείας είναι περιορισμένη. «Δεν μπορεί η Ηλεία να είναι μονοθεματική και να περιορίζεται μόνο σε δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα, τη στιγμή μάλιστα που έχει τόσο σημαντικό φυσικό περιβάλλον, διαθέτει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως προς το τοπίο όπως και ένα παραλιακό μέτωπο που εκτείνεται σε ακτογραμμή μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων. Το Χωροταξικό για τον Τουρισμό προβλέπει για την περιοχή την ενθάρρυνση για την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων. Αυτό παράλληλα με χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως είναι ο Αναπτυξιακός ή το ΕΣΠΑ που θα ενισχύσουν τόσο τις υποδομές όσο και τα κίνητρα προς τους ιδιώτες».

Σε διαβούλευση ειδικά χωροταξικά σχέδια για ΑΠΕ, Βιομηχανία και Logistics

Αυτή την περίοδο, όπως είπε ο κ.Μπακογιάννης, «είναι σε εξέλιξη και θα μπουν σε διαβούλευση δύο ακόμη χωροταξικά, τα οποία θεωρώ κρίσιμα και για την Ηλεία».

-«Το ένα είπε είναι το Χωροταξικό για τις ΑΠΕ,  με το οποίο θα καθοριστούν διάφορα θεσμικά ζητήματα (αποστάσεις, τρόπος χωροθέτησης κ.α.). Το άλλο είναι το Χωροταξικό για τη Βιομηχανία και τα Logistics. Αυτό θα καθορίσει οργανωμένους υποδοχείς για θέματα βιοτεχνικών, βιομηχανικών πάρκων, όπως και ζητήματα που αφορούν παραγωγικές δραστηριότητες, εφοδιαστικές αλυσίδες, κέντρα αποθήκευσης και διανομής. Αυτά πιστεύω θα δώσουν μια άλλη προοπτική στην περιοχή».

Πολεοδομικός σχεδιασμός στο παραλιακό μέτωπο

Με την ευκαιρία είπε ότι ακόμη ότι «είναι σε εξέλιξη το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο της Ηλείας, με το οποίο «θα καθοριστούν χρήσεις γης, όροι δόμησης και όροι προστασίας των ευαίσθητων οικολογικά περιοχών». Σε εξέλιξη είναι και τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια όλων των Δήμων.

Αναγνώριση οδών για εκτός σχεδίου δόμηση

Παράλληλα είπε ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΝ ότι προχωρούν οι μελέτες αναγνώρισης οδών για περιοχές όλης της χώρας. Αφορούν όπως είπε «στην καταγραφή του οδικού δικτύου για τις εκτός σχεδίου περιοχές, έτσι ώστε να μπορούν να πάρουν άδεια τα οικόπεδα που μπορούν να θεωρούνται οικοδομήσιμα».

Ο δρόμος θα φέρει κάθετη αύξηση της τιμής της γης

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του δημοσιογράφου-συντονιστή της εκδήλωσης Νίκου Καραγιάννη ο κος Μπακογιάννης είπε μεταξύ άλλων ότι :

-«Το μεγάλο πρόβλημα του Νομού Ηλείας είναι πρωτίστως η έλλειψη εργασίας και άλλων δραστηριοτήτων. Αυτό δεν καθιστά ελκυστική την Ηλεία για να μείνει εκεί κάποιος ή για να ξεκινήσει ένας νέος μια δραστηριότητα».

Εκτίμησε ωστόσο ότι με τα έργα οδικών υποδομών και εφόσον αυτά συνδυαστούν με την επαναλειτουργία του τρένου, θα επέλθει η ανάπτυξη και κατ΄ επέκταση θα προκύψει το ενδιαφέρον του κόσμου, όπως έγινε και σε κάποιες από τις όμορες περιοχές. Κατά τον κ.Μπακογιάννη «από τη στιγμή που θα γίνει ο δρόμος και για τα επόμενα δέκα χρόνια θα υπάρξει κάθετη αύξηση στην τιμή της γης, που σήμερα είναι ιδιαίτερα φθηνή».

«Θεωρώ ότι ο συνδυασμός:

α) της φθηνής γης, της ύπαρξης χωροταξικού σχεδιασμού, του όμορφου φυσικού περιβάλλοντος και του παραλιακού μετώπου αλλά και της ύπαρξης λιμανιών και

β) της ιστορικότητας της περιοχής μπορούν να κάνουν τον τόπο να ξεχωρίσει. Δεν υπάρχουν στη γη πολλοί τόποι που να είναι τόσο γνωστοί όπως η Αρχαία Ολυμπία, έναν τόπο από όπου ξεκινά κάθε τέσσερα χρόνια η φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων», είπε ο ΓΓ του ΥΠΕΝ.

Παν. Παπανικόλας, Πρόεδρος και Διευθ. Σύμβουλος ‘’Ολυμπίας Οδού’’

-«Για εμένα δεν μπορεί να υπάρχει ανάπτυξη στην περιφέρεια χωρίς προσβασιμότητα», τόνισε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ‘’Ολυμπίας Οδού’’. Πρόσθεσε ωστόσο ότι «ο αυτοκινητόδρομος από μόνος είναι μια αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για να έρθει η ανάπτυξη. Χρειάζεται να υπάρχει και συνδεσιμότητα με τη γύρω περιοχή».

Ο κ.Παπανικόλας με τη σειρά του μίλησε για τη σημασία των οδικών υποδομών τόσο για την περιοχή όσο και για την ελληνική οικονομία. Ξεκίνησε τονίζοντας τη σημασία της ασφάλειας που πρέπει να αισθάνεται κανείς όταν κινείται στους οδικούς άξονες και επικαλέστηκε μια τραυματική εμπειρία που είχε ο ίδιος κατά την μετάβασή του στον τόπο του συνεδρίου.

Αναφερόμενος στα οφέλη που προκύπτουν από την κατασκευή και λειτουργία της Ολυμπίας Οδού είπε μεταξύ άλλων ότι: συμβάλλει κατά 1,2% στο εθνικό ΑΕΠ και δημιουργεί περίπου 1000 θέσεις εργασίας στα εργοτάξια. Έχει συμβάλλει σε αύξηση της τάξης του 15%-20% στις τουριστικές αφίξεις στην περιοχή λόγω της προσβασιμότητας και 30% στην αύξηση της επιχειρηματικότητας.

«Για εμένα δεν μπορεί να υπάρχει ανάπτυξη στην περιφέρεια χωρίς προσβασιμότητα», τόνισε ο κ.Παπανικόλας. Πρόσθεσε ωστόσο ότι «ο αυτοκινητόδρομος από μόνος είναι μια αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για να έρθει η ανάπτυξη. Χρειάζεται να υπάρχει και συνδεσιμότητα με τη γύρω περιοχή».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας