Έργα άνω των 3,2 δισ. ευρώ αναμένεται να προκηρυχθούν και να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, όπως προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο «σοκ των ανατιμήσεων και της αύξησης του ενεργειακού κόστους» που παρατηρείται διεθνώς εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι στην Ελλάδα η συνέχεια των έργων είναι εξασφαλισμένη.
«Δράσαμε γρηγορότερα από πολλές ισχυρότερες οικονομικά χώρες, δίνοντας ένα πλαίσιο στήριξης της αγοράς και των έργων», εξήγησε και πρόσθεσε: «Σήμερα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε ενεργά όλα τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας. Κρατήσαμε ζωντανό έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας μας, τον κατασκευαστικό κλάδο».
– «Έρχονται» έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ
Εστιάζοντας στους επόμενους μήνες και τα έργα που αναμένονται, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «ο προγραμματισμός είναι πυκνός» και έδωσε ένα περίγραμμα των έργων που πρόκειται να προκηρυχθούν και εκείνων που θα ξεκινήσουν.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον. Τις επόμενες εβδομάδες «βγαίνουν» στον «αέρα» τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε Μπραμιανό, Αμβρακία-Αμφιλοχία-Βάλτο και Λουτράκι, τα μεγάλα έργα ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας και του Τσικνιά στη Λέσβο και ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής.
«Συνολικά, τις επόμενες εβδομάδες οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ξεκινήσουν», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης συμπληρώνοντας πως «η δουλειά μας δεν σταματά ούτε στιγμή».
«Ωριμάζουμε και θα δημοπρατήσουμε εντός του επόμενου τριμήνου το οδικό έργο Γιάννενα-Κακαβιά όπως και τo έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και τον Σκαραμαγκά που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια», τόνισε ο ίδιος.
Ο υφυπουργός έκανε γνωστό ότι «δύο νέα ΣΔΙΤ θα ξεκινήσουν και αφορούν τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και την ύδρευση της Κέρκυρας, ενώ θα ξεκινήσουν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό 675 εκατομμύρια ευρώ σε ολόκληρη τη χώρα».
«Συνολικά, πρόκειται να προκηρύξουμε και να ξεκινήσουμε το επόμενο διάστημα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ», επεσήμανε.
Υπενθύμισε, δε, ότι «τα έργα αυτά προστίθενται σε όσα έχουν ήδη δημοπρατηθεί το τελευταίο διάστημα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια και αθροίζουν πάνω από 13 δισ. έργα. Απαρτίζουν το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί εξαρχής πως θα υλοποιήσουμε. Είναι έργα με τη σφραγίδα του Κώστα Καραμανλή».
Όπως διαβεβαίωσε, «ο σχεδιασμός προχωράει χωρίς εκπτώσεις και πισωγυρίσματα».
– Στην περιφέρεια το μεγαλύτερο κομμάτι έργων
Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης απέρριψε την κριτική ότι το πρόγραμμα έργων αφορά κυρίως το λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας, μάλιστα, ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι των έργων μας αφορά την περιφέρεια».
Ενδεικτικά ανέφερε: «Διοχετεύσαμε πολλή ενέργεια και δουλειά σε μεγάλα project όπως ο ΒΟΑΚ, ο Ε-65 και το Πάτρα-Πύργος, που όλα ξεμπλόκαραν και προχώρησαν. Τα τρία αυτά έργα βάλτωναν για χρόνια αφήνοντας το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων ανολοκλήρωτο».
Επίσης, τόνισε τη βαρύτητα που δόθηκε στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, τα οποία δημοπρατήθηκαν με σκοπό να συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το δίκτυο, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα που θωρακίζουν την ύπαιθρο από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».
«Δεν είναι σημαντικό έργο η παράκαμψη Χαλκίδας; Η οδική σύνδεση Μπράλος-Άμφισσα; Το Άκτιο-Αμβρακία, στο οποίο ήδη παραδώσαμε την παράκαμψη της Αμφιλοχίας; Το Δράμα-Αμφίπολη; Τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά;» διερωτήθη.
«Σε μία τριετία καλύψαμε την υποεπένδυση και το κενό στα δημόσια έργα μιας δεκαετίας», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.
– ΒΟΑΚ: Στις αρχές του 2023 θα κατασκευάζονται τα δύο από τα τρία τμήματα
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης στον ΒΟΑΚ, ο οποίος, όπως είπε, «ήταν ένα όνειρο για την Κρήτη που σήμερα γίνεται πράξη από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ενημέρωσε ότι «για το ανατολικό τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος έχει υπογραφεί η σύμβαση, ενώ και για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη έχουμε προσωρινό ανάδοχο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση και εδώ».
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι «όσον αφορά το μεγάλο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η β’ φάση του διαγωνισμού και στο α’ τρίμηνο του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο».
Συμπερασματικά, «στις αρχές του επόμενου έτους θα ξέρουμε τα κατασκευαστικά σχήματα σε όλον τον ΒΟΑΚ και τα δύο από τα τρία τμήματά του θα είναι ήδη υπό κατασκευή», επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών προσθέτοντας ότι «χρειάστηκαν 3,5 χρόνια για να σπάσουν στεγανά δεκαετιών».
– Για τον σταθμό του μετρό στα Εξάρχεια
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις που υπάρχουν σχετικά με την κατασκευή σταθμού της γραμμής 4 του μετρό στα Εξάρχεια, ο κ. Καραγιάννης απάντησε ότι «στη χώρα που ζούμε, αντιδράσεις υπάρχουν ακόμα και για αυτονόητα πράγματα. Οι “δυνάμεις της αδράνειας” ήταν για χρόνια πανίσχυρες. Ήταν άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο η χώρα έφτασε στο σημείο που έφτασε την προηγούμενη δεκαετία. Σήμερα, οι ομάδες αυτές δεν εκπροσωπούν κανέναν και τίποτα, παρά μόνο την οπισθοδρόμηση».
Υπενθύμισε, δε, ότι «οι διαδικασίες έχουν τηρηθεί κανονικά και το έργο πέρασε κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και από τον Δήμο της Αθήνας και από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Αττικής όταν κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, περιφερειάρχης η κυρία Δούρου και δήμαρχος Αθηναίων ο κύριος Καμίνης».
«Γιατί επέτρεψαν όλοι αυτοί να χωροθετηθεί ο σταθμός στη πλατεία Εξαρχείων; Τους διέφυγε; Ήταν απασχολημένοι με κάτι άλλο; Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα», σχολίασε.
Ο υφυπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι «οι σταθμοί χωροθετούνται με επιστημονικά κριτήρια βάσει μελετών. Όχι με τον τσαμπουκά μίας θορυβώδους μειοψηφίας».
«Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει η χωροθέτηση κάποιου σταθμού, καλό είναι να το καταλάβουν όλοι πως και να θέλαμε να την αλλάξουμε δεν θα μπορούσαμε. Αυτό επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον», ξεκαθάρισε.
– Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σε αυτήν τη συγκυρία
Ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα για τα διόδια στις εταιρείες που διαχειρίζονται τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
«Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές για όλους, οι πάντες πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα και να αναλάβουν το μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που τους αναλογεί. Θα είμαι σαφής. Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτήν τη συγκυρία. Αυτή είναι μία σαφής κυβερνητική άποψη και ένα μήνυμα προς την πλευρά των διαχειριστριών εταιρειών των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων», υπογράμμισε.
Σχετικά Άρθρα
- Υποδομών: υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως και επεκτάσεις Αττικής Οδού
- Αττική Οδός: παραχώρηση για άλλα 25 χρόνια και νέες επεκτάσεις
- Πέντε μέτρα θωράκισης των έργων από τις επιπτώσεις της κρίσης
- Μετρό: πότε φτάνει η γραμμή 2 στο Ιλιον
- Στο τραπέζι η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ-προσλήψεις στον ΟΣΕ
- Υποδομών: ποια είναι τα 20 έργα ΣΔΙΤ ύψους 4 δις