Μέσα στο επόμενα τρίμηνο-τετράμηνο θα προωθηθούν νέες ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις, με τις οποίες θα δίνεται η δυνατότητα σε ιδιώτες να μπορούν να υλοποιούν μεγάλα έργα στη χώρα μας, είτε ύστερα από πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης είτε όχι, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας από το βήμα του Thessaloniki Summit 2019.
Γνωστοποίησε, δε, ότι ήδη κοινοπραξία επενδυτών από την Αμερική έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας «σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε: «Τα σιδηροδρομικά έργα παρουσιάζουν τεράστιες καθυστερήσεις στην Ελλάδα παραδοσιακά. Έτσι, εμείς έχουμε μια ιδέα, που είναι εναρμονισμένη με το ευρωπαϊκό δίκαιο και εφαρμόζεται στην Ιταλία. Ουσιαστικά, θα καλούμε τον ιδιώτη να έρθει και να μας δώσει αυτός κοστολογημένα μια ιδέα για ένα project, μια επένδυση που θέλει να κάνει στη χώρα μας. Θα μπορεί, μάλιστα, ο ενδιαφερόμενος επενδυτής να έρθει από μόνος του και να μας καταθέσει την ιδέα του για την υλοποίηση ενός project, χωρίς να έχουμε κάνει εμείς πρόσκληση».
«Πρέπει να σκεφτούμε τρόπους και να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον επενδυτών για να κινηθούμε με πιο γρήγορα βήματα» σημείωσε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι η προαναφερόμενη πρακτική που φέρνει η ελληνική κυβέρνηση, έχει ήδη υιοθετηθεί για το έργο του αεροδρομίου στο Ηράκλειο.
«Η ολοκλήρωση της γενιάς των μεγάλων έργων αφορά τα σιδηροδρομικά και λιμενικά έργα, τη σύνδεση των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο και τη δημιουργία logistics hubs. Θα πρέπει να γίνει πράξη η σιδηροδρομική πεδινή χάραξη Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να συνδεθεί με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας» ανέφερε, κατά την ομιλία του, ο υπουργός και υπογράμμισε ιδιαίτερα τη μεγάλη σημασία διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Για τη διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επισήμανε ότι αναμένεται η έγκριση της διαχειριστικής αρχής και «να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του επόμενου έτους, ώστε να ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία». Για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν υπήρχαν μελέτες και θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια διετία για να ωριμάσει το έργο.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός επισήμανε ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στην Ελλάδα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως «εργαλεία» για ψήφους, «αλλά ως “εργαλεία” ανάπτυξης που -μεταξύ άλλων- δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Οι μεγάλες επενδύσεις, συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής, «δεν έχουν κομματικό χρώμα. Αυτές τις ιδεοληψίες πρέπει να τις αφήσουμε στο παρελθόν. Ελπίζω να συναινέσει σε αυτό και η αξιωματική αντιπολίτευση».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά Άρθρα
- Το λιμάνι Αλεξανδρούπολης στο επίκεντρο του αμερικανικού ενδιαφέροντος
- Σιδηρόδρομος: πως θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας
- ΕΡΓΟΣΕ: τεχνικές συναντήσεις για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα
- Πέντε μέτρα θωράκισης των έργων από τις επιπτώσεις της κρίσης
- Υποδομών: πως θα λυθεί το κυκλοφοριακό σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
- Στο επίκεντρο ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη- Ρούσε