ecopress
«Δεν γίνεται όλα τα έργα όπως παρουσιάζονται στα δημοσιεύματα ούτε όπως τα φαντάζεται και τα προβάλλει ο καθένας»,  είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών... Υποδομών: απεριόριστες οι ανάγκες έργων αλλά οι πόροι περιορισμένοι

«Δεν γίνεται όλα τα έργα όπως παρουσιάζονται στα δημοσιεύματα ούτε όπως τα φαντάζεται και τα προβάλλει ο καθένας»,  είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας τονίζοντας ότι «οι ανάγκες έργων είναι απεριόριστες αλλά οι πόροι περιορισμένοι» και σημείωσε ότι το υπουργείο με βάση τους διατιθέμενους πόρους αναθεωρεί το πρόγραμμα έργων ώστε να δοθεί προτεραιότητα μόνον σε νέα έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Ο  κος Σταϊκούρας  τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαχειρίζεται 2,5 δισ. ευρώ από το RRF, πόροι που διοχετεύονται ισορροπημένα σε υποδομές και βιώσιμες μεταφορές και συντήρηση έργων ενώ ανακοίνωσε ότι  σχεδόν διπλασιάστηκαν από τα 320 στα 500 εκατ. ευρώ οι διαθέσιμοι πόροι του Εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ως αποτέλεσμα της θετικής πορείας την ελληνικής οικονομίας και σημείωσε ότι προωθείται κατά προτεραιότητα η υλοποίηση υφιστάμενων, αλλά και νέων έργων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε τη δρομολόγηση υλοποίησης των έργων ύδρευσης Άρτας, Πρέβεζας, Λευκάδας και του Φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο, ενώ έκανε γνωστό ότι αύριο περνάει από τη Βουλή το μεγάλο οδικό έργο Ιωάννινα- Κακαβιά, μιλώντας στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο: “Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο”.

Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι ο τομέας των Υποδομών και των Μεταφορών για την αντιμετώπιση και την προσαρμογή στην κλιματική κρίση, έχει τεθεί ως κορυφαία προτεραιότητα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Έτσι, το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, από τα 330 εκατ. φθάνει πλέον στα 500 εκατ., προκειμένου να προωθηθούν υφιστάμενα έργα του ιδιωτικού τομέα, αλλά και για την κατασκευή νέων, πέρα από την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων.

«Με την καλή εκτέλεση του προϋπολογισμού, το εθνικό πρόγραμμα αυξάνεται σημαντικά και αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να εκτελέσουμε τα υφιστάμενα έργα και να σχεδιάσουμε καινούρια. Αυτό προκύπτει από τη μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας», ανέφερε.

«Εξαντλούμε εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους για να είμαστε συνεπείς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός και επανέλαβε ότι απαιτούνται συνολικά περί τα 3,5 δισ. για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης, στην κεντρική Ελλάδα, εξαιτίας των πρόσφατων καταστροφών.

Όσον αφορά τον τομέα των Μεταφορών, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, μέχρι του 2020, το 40% των εκπομπών αερίων θα προκύπτει από τον συγκεκριμένο κλάδο, άρα χρειάζονται πολιτικές και χρηματοδοτικά εργαλεία για την αντιμετώπιση τους προκειμένου να ενισχύσουμε τους όρους βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Όπως επεσήμανε, το σύνολο των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων είναι ήδη στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ όπως έκανε γνωστό, έχουμε υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση χρηματοδότησης από το CEF2 για παρεμβάσεις στον σιδηρόδρομο.

«Ήδη ανακοινώσαμε το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, ενώ προωθούμε και τα πράσινα καύσιμα στις αεροπορικές μεταφορές».

«Πρέπει να ισορροπούμε, ανάμεσα σε υποδομές και μεταφορές με ασφάλεια και αποτελεσματική συντήρηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας.

«Οι πόροι από το ΕΣΠΑ, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τον εθνικό προϋπολογισμό, πρέπει να κατανέμονται ορθολογικά», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «πρέπει πάντα με σύνεση να επιδιώκουμε το καλύτερο, ενώ πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης τόσο από την πολιτική ηγεσία όσο και από τον ιδιωτικό τομέα».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας