Υποδομών: διπλό μήνυμα στους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΈργαΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 19 Σεπτεμβρίου 2023 Αργύρης
Διπλό μήνυμα στους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου έστειλε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία και τις τιμολογήσεις στα νέα έργα.
Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, από το βήμα του 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών-ITC 2023 προειδοποίησε τους εκπροσώπους του κατασκευαστικού κλάδου να είναι πολύ προσεκτικοί με τις προσφορές που καταθέτουν.
-«Να προσέχετε πολύ τις προσφορές που δίνετε» είπε. «Στο Υπουργείο Υποδομών δεν θα επιτρέψουμε το φαινόμενο των υποτιμολογήσεων έργων, θα κινούμαστε με προϋπολογισμούς που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές διαστάσεις του έργου» προειδοποίησε τονίζοντας παράλληλα ότι στα έργα που θα γίνουν για την αποκατάσταση των φυσικών καταστροφών δεν θα υπάρχουν αποκλεισμοί για τις μικρότερες εταιρείες και ότι «το παιχνίδι θα είναι καθαρό για όλους».
Παράλληλα ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι τα έργα που έχουν δρομολογηθεί θα υλοποιηθούν, τονίζοντας ότι η αλλαγή πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν θα ανατρέψει το «φιλόδοξο και πρωτοποριακό σχέδιο έργων», που είχε εκπονήσει η προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου.
Αναφερόμενος στη ρευστότητα που υπάρχει για έργα όπως τα αντιπλημμυρικά, που απεντάχθηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας , o Ν. Tαχιάος εξήγησε ότι αυτό έγινε γιατί τα έργα αυτά δεν θα μπορούσαν να είναι έτοιμα έως το τέλος του 2025, επισημαίνοντας ότι «αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνουν» και συμπλήρωσε πως «πρόθεσή μας είναι όλα τα έργα που έχουν δρομολογηθεί να πάρουν τον δρόμο τους, πιθανό με διαφορετικά χρηματοδοτικά εργαλεία».
Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών, το υπουργείο θα παρουσιάσει πολύ σύντομα ΚΥΑ με την οποία θα εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο για τις πρότυπες προτάσεις, με στόχο να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά το μοντέλο και να προχωρά «με σύνεση και λογική».
Σε ό,τι αφορά στα ΣΔΙΤ, ο υφυπουργός χαρακτήρισε «πεπερασμένο» το συγκεκριμένο μοντέλο χρηματοδότησης, συμπληρώνοντας «δεν μπορούμε να υποθηκεύουμε το μέλλον των επόμενων γενεών για να λέμε εμείς ότι κάνουμε έργα, δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο κράτος να κατρακυλήσει ξανά δημοσιονομικά» και συμπλήρωσε ότι «οι παραχωρήσεις έχουν μεγάλη σημασία γιατί το κόστος κατασκευής μεταφέρεται σε αυτόν που επωφελείται από το έργο». «Είναι σαφές ότι ο χρήστης και όχι ο φορολογούμενος πρέπει να πληρώνει για το έργο» σημείωσε.
Για τις δημοπρατήσεις των έργων, εξήγησε ότι εμπεριέχουν στο βάθος τους την ενσωμάτωση της κοινοτικής νομοθεσίας, αποτελούν οδηγό αλλά «σκαλώνουν στις παθογένειες της ελληνικής διοίκησης, κυρίως της Δικαιοσύνης».
Τέλος, ο υφυπουργός Υποδομών εξέφρασε τη στήριξή του στις κατασκευαστικές εταιρείες τής χώρας, τονίζοντας ότι δεν θα επιτρέψει να συνεχιστεί το «σταύρωμα» του κλάδου και εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «η ελληνική αγορά έχει απόλυτη ικανότητα να υποστηρίξει όλα τα απαραίτητα έργα για μία Ελλάδα που θα πάει στο μέλλον με ασφάλεια».
Σχετικά Άρθρα
- Πέντε μέτρα θωράκισης των έργων από τις επιπτώσεις της κρίσης
- BIM: σε διαβούλευση η Εθνική Στρατηγική και ο Οδικός Χάρτης
- Υποδομών: το καλοκαίρι οι ανάδοχοι στα εργοτάξια της Θεσσαλίας
- Πρόγραμμα δωρεάν εκπαίδευσης για το BIM στις κατασκευές
- Eγκρίθηκε η εθνική στρατηγική για την τεχνολογία BIM
- Αναβάθμιση κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης