Υποδομών: επανέρχεται ο δακτύλιος με ελευθέρας στην ηλεκτροκίνηση
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλον 8 Οκτωβρίου 2021 ecotypos
Επανέρχεται ο δακτύλιος για την Αθήνα, στη λογική των μονών-ζυγών, μετά το κυκλοφοριακό χάος και τον αυξημένο φόρτο των τελευταίων μηνών. Ποιος είναι ο προγραμματισμός, οι νέοι αυστηροί κανόνες και γιατί ονομάστηκε «πράσινος».
Εντασσόμενος στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», δακτύλιος επανέρχεται για να αντιμετωπιστεί ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος στην Αθήνα και συνακόλουθα η ατμοσφαιρική επιβάρυνση. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή σε ραδιοφωνική εκπομπή ο νέος δακτύλιος αφαιρεί τη δυνατότητα των πάμπολλων εξαιρέσεων και δίνει ελευθέρας στην ηλεκτροκίνηση: «Το ονομάζουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’. Θα ξεκινήσει στις 25 Οκτωβρίου.
Η πρώτη φάση
Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών- ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής. Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.
Το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα»
Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται μετά το δακτύλιο είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Ο κ. Καραμανλής εξήγησε, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας΅: «Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική
Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ.Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ.Καραμανλής. Όσον αφορά εξάλλου στο «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ.Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».
Σχετικά Άρθρα
- Δακτύλιος: θερινό ελευθέρας για το κέντρο-οι εξαιρέσεις
- Δακτύλιος στην Αθήνα: οι απαγορεύσεις, το πρόστιμο και οι εξαιρέσεις
- Δακτύλιος: επανέρχεται στο κέντρο της Αθήνας – οι εξαιρέσεις
- Δακτύλιος: ποιοί κυκλοφορούν ελεύθερα, το πρόστιμο για τους παραβάτες
- Υποδομών: σχέδιο με 4+4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό
- ΣΕΣ: πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα και οι λύσεις για κυκλοφοριακό στον Κηφισό