Υποδομών: πότε μπαίνει στις ράγες το τρένο υψηλών ταχυτήτων
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΜεταφορέςΥποδομές 6 Φεβρουαρίου 2022 ecotypos
Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του πρώτου γρήγορου δρομολογίου στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το ιταλικό τρένο υψηλών ταχυτήτων ETR 470. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που έδωσε το Υποδομών.
Τέλη Μαρτίου θα κυκλοφορήσουν τα νέα γρήγορα τρένα, τα οποία μπαίνουν στις ράγες για την εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Την ανακοίνωση για την έναρξη των πρώτων δρομολογίων έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «έχουν εγκατασταθεί στα δύο πρώτα τρένα οι απαραίτητες συσκευές και είναι σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας από τη ΡΑΣ, ώστε να γίνει η πιστοποίηση τους και να μπορούν να κυκλοφορούν ασφαλώς στο δίκτυο. Εκτιμώ ότι γύρω στα τέλη Μαρτίου θα κυκλοφορούν τα νέα τρένα στο δίκτυο».
Η διαδικασία
Υπενθυμίζεται και σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για τη διαδικασία των εγκρίσεων, υπήρξε κώλυμα όσον αφορά την πιστοποίηση/ έγκριση της αμαξοστοιχίας ETR 470, της TRENITALIA S.p.A και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς ο εθνικός κανόνας προέβλεπε την εγκατάσταση συστήματος αμμοδιασποράς την οποία δεν διέθεταν τα ιταλικά βέλη. Η εταιρεία αποδέχθηκε τη συμμόρφωση με τον εθνικό κανόνα και για να τοποθετήσει τη συσκευή στη νέα αμαξοστοιχία και να συμπεριλάβει την προσθήκη αυτή στα απαιτούμενα δικαιολογητικά του φακέλου της, ζήτησε παράταση για την ολοκλήρωση, μέχρι τις 31-12-2021. Ωστόσο προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος για την ορθή αξιολόγηση της πληρότητας, της συνοχής και της συνάφειας του νέου φακέλου της αίτησης, προτάθηκε από τη ΡΑΣ να χορηγηθεί παράταση έως τις 01.03.2022. «Πρόκειται για το εύλογο διάστημα που απαιτείται για την έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης, για τη διάθεση της αμαξοστοιχίας ETR 470 στην αγορά. Το αίτημα έγινε δεκτό από την Εταιρεία», αναφερόταν χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της ΡΑΣ.
Στρατηγικός σχεδιασμός
Αναλύοντας ο κ. Καραμανλής το στρατηγικό σχεδιασμό για τα σιδηροδρομικά έργα επισήμανε ότι αυτός περιλαμβάνει «την εκτεταμένη συντήρησή του μέσω του έργου ΣΔΙΤ που προγραμματίζουμε, την ενίσχυση του προσωπικού του ΟΣΕ και τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού. Έτσι θα κάνουμε το τρένο στην Ελλάδα ένα πραγματικά ανταγωνιστικό μέσο, τόσο για τις επιβατικές όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές».
Σχετικά Άρθρα
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: στις ράγες το τρένο υψηλών ταχυτήτων-ξεκινούν τα δρομολόγια
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: επίσημη πρώτη του δρομολογίου Αθήνα-θεσσαλονίκη με το γρήγορο τρένο
- Σιδηρόδρομος: πως θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας
- ΡΑΣ: πιστοποιήθηκαν τρεις αμαξοστοιχίες ETR για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη
- Στη Βουλή ο αποκλεισμός του Λιανοκλαδίου από το δρομολόγιο του ETR 470
- Γερμανία: στις ράγες το πρώτο τρένο υδρογόνου