ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Το τελικό πακέτο συμφωνιών για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου (IGB) θα υπογραφεί κατά την επίσκεψη του υπουργού Περιβάλλοντος... Υπογραφές τον Οκτώβριο για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Το τελικό πακέτο συμφωνιών για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου (IGB) θα υπογραφεί κατά την επίσκεψη του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη στη Σόφια, που προγραμματίζεται για τις 10 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για την χρηματοδότησή του με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Stara Zagora της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.

Ο προϋπολογισμός του αγωγού είναι 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισ. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη αναθέσει την προμήθεια των σωλήνων και την εργολαβία κατασκευής

Το πράσινο φως για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβολγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.