Υπουργείο Ανάπτυξης: 7 συστάσεις για αγορές μέσω social media
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΟικονομίαΧρήμα 1 Απριλίου 2021 ecotypos
Με επτά συστάσεις-συμβουλές, το υπουργεο Ανάπτυξης δίνει οδηγίες προς τους καταναλωτές, προκειμένου να μην πέσουν θύματα σε διαδικτυακές αγορές που πραγματοποιούν μέσω των social media. Παράλληλα, καταγράφει τις πλέον συνήθεις εξαπατήσεις καταναλωτών.
Οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media.
Οι συνήθεις εξαπατήσεις καταναλωτών
- Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
- Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.
- Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
- Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.
Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται τα παρακάτω:
- Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
- Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
- Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .
Επιπρόσθετα συστήνονται:
- Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser). και αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
- Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες και λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.
Ισχυρή σύσταση
- Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).
- Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep
Σχετικά Άρθρα
- ALUMIL- KNAUF: δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο για τις πυράντοχες κατασκευές
- Έρευνα: Οι δύο στους τρεις μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος
- Πως η Ε.Ε βάζει τέλος στα ψευδο-οικολογικά προϊόντα-ο ρόλος της κυκλικής οικονομίας
- ΕΚΠΟΙΖΩ: βροχή οι καταγγελίες για λογαριασμούς ρεύματος
- ΕΕ: νέα δικαιώματα καταναλωτών για οικονομικές και «πράσινες» επισκευές
- Το 6ο Renewable & Storage Forum στις 31 Οκτωβρίου και 1η Νοεμβρίου
Χωρίς φρένο οι αυξήσεις τιμών οικοδομικών υλικών
Ειδήσεις Δεκ 24, 2024
ΑΔΜΗΕ: ανανέωση θητείας Μανουσάκη έως το 2028
ecoinsider Δεκ 24, 2024