Υπουργική απόφαση αποκαλύπτει έλλειψη μέσων αντιμετώπισης πυρκαγιών!
ΕιδήσειςΠεριβάλλονΦυσικοί πόροι 25 Ιουνίου 2019 Αργύρης
Η υπουργική απόφαση, που εξέδωσε το ΥΠΕΝ με θέμα «οδηγίες εφαρμογής της ΚΥΑ περί συνεργασίας του Πυροσβεστικού Σώματος με τη Δασική Υπηρεσία κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο», δίνει κατευθύνσεις πρόληψης και αντιμετώπισης των πυρκαγιών και ταυτοχρόνως αποτελεί πρωτοτυπία … θεσμοθετημένης αναγνώρισης της έλλειψης μέσων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών να επιτελέσουν το έργο τους .
Στην απόφαση του ΥΠΕΝ εμφιλοχώρησε και αναφέρεται για τις Δασικές Υπηρεσίες επί λέξη ότι «λαμβάνοντας υπόψη και τις δικές σας εισηγήσεις, το Υ.Π.ΕΝ. θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε άμεσα να εξοπλιστείτε με όλα τα σύγχρονα και αναγκαία μέσα και υποδομές υποστήριξης του εξ ορισμού δύσκολου έργου σας, εξασφαλίζοντας επιπλέον πιστώσεις για το σκοπό αυτό».
Ολόκληρη απόφαση
Ολόκληρη απόφαση με θέμα: Οδηγίες εφαρμογής της ΚΥΑ περί συνεργασίας του Πυροσβεστικού Σώματος με τη Δασική Υπηρεσία κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο» έχει ως εξής:
Σχετ.: Η με αριθ. 181752/2052/02.05.2019 ΚΥΑ «Ρύθμιση θεμάτων συνεργασίας μεταξύ Πυροσβεστικού Σώματος και Δασικής Υπηρεσίας σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο» (ΒΊ525)
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων πρόληψης και καταστολής δασικών πυρκαγιών, όπως αυτό ορίζεται από:
- τις διατάξεις του Ν.998/79 (Α’289) «περί προστασίας των δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων της Χώρας», όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του ΠΔ.575/1980 (ΑΊ57) «περί κηρύξεως ιδιαιτέρως ευαίσθητων εις πυρκαγιάς περιοχών δασών και δασικών εκτάσεων ως επικινδύνων»,
- τις διατάξεις των άρθρων 36 – 39 του Ν.1845/89 (ΑΊ02) «Ανάπτυξη και αξιοποίηση της αγροτικής έρευνας και τεχνολογίας – Δασοπροστασία και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν,
- τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.2612/98 (ΑΊ12) «Ανάθεση της δασοπυρόσβεσης στο Πυροσβεστικό Σώμα και άλλες διατάξεις»,
- τις διατάξεις των άρθρων 66, 68 και 100 του Ν.4249/14 (Α’73) «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση των υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις»,
- τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 12030/Φ.109.1/10.05.1999 Κ.Υ.Α. «Ρύθμιση θεμάτων συνεργασίας του Πυροσβεστικού Σώματος με τις Ένοπλες δυνάμεις, την Ελληνική Αστυνομία, τη Δασική Υπηρεσία, τους Ο.Τ.Α., τις Υγειονομικές Υπηρεσίες και άλλους φορείς και πρόσωπα που παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών» (Β’713),
η αρμοδιότητα του χωρικού σχεδιασμού, της εισήγησης και της υλοποίησης των μέτρων, έργων και δράσεων πρόληψης των δασικών πυρκαγιών, τόσο σε κεντρικό επίπεδο (Γενική Δ/νση Δασών & Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ.), όσο και σε αποκεντρωμένο (Δ/νσεις Δασών και Δασαρχεία των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας, όπως οργανώνονται ιεραρχικά), αφορά το χώρο που ασκούν τις θεσμικά προβλεπόμενες αρμοδιότητες τους οι δασικές υπηρεσίες, δηλαδή τα εν γένει δασικά οικοσυστήματα. Αφορά δηλαδή τις εκτάσεις, στις οποίες ως υπαγόμενες στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, οι ως άνω υπηρεσίες, ασκούν σε καθημερινή βάση τις πολύπλευρες αρμοδιότητές τους που άπτονται του δασικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36, παρ. 1α του Ν.1845/89 (Α’102) «Ανάπτυξη και αξιοποίηση της αγροτικής έρευνας και τεχνολογίας -Δασοπροστασία και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αντικείμενο της Δασοπροστασίας είναι «η προστασία των δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων… από κάθε κίνδυνο από τον οποίο απειλούνται και ιδιαίτερα τις πυρκαγιές…». Κατά συνέπεια των ανωτέρω και σε εκπλήρωση της υποχρέωσης που θέτει η διάταξη του άρθρου 100 του Ν.4249/14 (Α’73), η οποία λαμβάνει σαφώς υπόψη το υπάρχον σήμερα θεσμικό πλαίσιο αρμοδιοτήτων στο θέμα των δασικών πυρκαγιών, και συγκεκριμένα της πρόληψης (Δασική Υπηρεσία) – καταστολής (Πυροσβεστικό σώμα), εκδόθηκε η με αριθ. 181752/2052/02.05.2019 ΚΥΑ «Ρύθμιση θεμάτων συνεργασίας μεταξύ Πυροσβεστικού Σώματος και Δασικής Υπηρεσίας σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο (Β’1525).
Στόχος της απόφασης αυτής είναι να καθορίσει τις διαδικασίες και τον τρόπο συνεργασίας μεταξύ του Π.Σ. και της Δ.Υ. σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, ώστε εντός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου αρμοδιοτήτων τους, να απαλείψει τυχόν παρατηρούμενες παθογένειες και ελλείψεις των προηγούμενων ετών, εγκαθιδρύοντας ένα σαφές πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των δύο αυτών υπηρεσιών. Επομένως με τις διατάξεις της εν λόγω ΚΥΑ, δεν διαφοροποιούνται σε καμία περίπτωση οι ασκούμενες αρμοδιότητες, σε Κεντρικό και Περιφερειακό επίπεδο, των Δασικών Υπηρεσιών και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Για την αποτελεσματική εφαρμογή των διαλαμβανόμενων στην ΚΥΑ, κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο, και την αποφυγή οποιονδήποτε παρερμηνειών, κρίνεται σκόπιμο να διευκρινιστούν τα παρακάτω:
- ΓΕΝΙΚΑ
Α. Σε ότι αφορά το περιεχόμενο της παρ. 5 του άρθρου 1 της ΚΥΑ (σύνταξη πλήρους αντιπυρικού σχεδίου πρόληψης και αντιπυρικής προστασίας σε επίπεδο χωρικής αρμοδιότητας Δασαρχείου) και έχοντας ως δεδομένο ότι η τρέχουσα αντιπυρική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη, θα δοθούν λεπτομερείς οδηγίες μετά το πέρας αυτής.
Β. Σε ότι αφορά τα παρατηρητήρια – πυροφυλάκια, αυτά έχουν στελεχωθεί για την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο, καθώς έχουν ενταχθεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΠΣ που έχει και την ευθύνη λειτουργίας τους.
Γ Κατόπιν συνεργασίας μας με τη Διεύθυνση Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων του Π.Σ., ως προς την αξιολόγηση της αναγκαιότητας ενημέρωσης και επιτόπιας συνδρομής της οικείας Δασικής Υπηρεσίας, η έννοια του «κρίσιμου» περιστατικού άπτεται του μεγέθους της απειλούμενης έκτασης και του παρουσιαζόμενου κινδύνου στο φυσικό περιβάλλον, λαμβάνει χώρα σε περιβάλλον που κυριαρχεί ο δασικός χαρακτήρας των εκτάσεων που το συνθέτουν, με δασική βλάστηση θαμνώδη ή δενδρώδη, εκδηλώνεται και εξελίσσεται καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου και ιδιαίτερα σε ημέρα με δείκτη επικινδυνότητας 4 (πολύ υψηλός) έως 5 (κατάσταση συναγερμού).
- ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ – ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΠΕΡΤΠΟΛΩΝ Δ.Υ. ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ
Α. Οι Δασικές Υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας υλοποιούν ετησίως έργα και προγράμματα χρηματοδοτούμενα από Εθνικούς πόρους (Τακτικό Προϋπολογισμό, Πράσινο Ταμείο, Δημόσιες Επενδύσεις), αλλά και συγχρηματοδοτούμενα (ΠΑΑ του ΥΠΑΑΤ, ΠΕΠ, ΕΣΠΑ κλπ). Ειδικότερα σε ότι αφορά τα προγράμματα, για να ανταποκριθούν οι εν λόγω Υπηρεσίες στα καθήκοντα της εν γένει δασοπροστασίας, όπως αυτά ορίζονται στα πλαίσια των διατάξεων του άρθ. 36 του Ν. 1845/1989 και κυρίως στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, στον έλεγχο της λαθροθηρίας, των καταπατήσεων και γενικά των δασικών ανομημάτων, αλλά και στην άσκηση των αρμοδιοτήτων αγροτικής ασφάλειας που έχουν αναλάβει καθώς και στην εφαρμογή του Κανονισμού Ξυλείας [Καν.(ΕΕ) αριθ.995/2010] και του FLEGT [Καν.(ΕΚ) αριθ. 2173/2005], κρίνεται αναγκαία τόσο η λειτουργία των υπηρεσιών μέχρι τις 22:00 καθημερινά όσο και η οργάνωση περιπόλων, ημερήσιων αλλά και νυχτερινών. Σε ημέρες πολύ υψηλού κινδύνου έναρξης δασικής πυρκαγιάς (δείκτες 4 και 5), όπως αυτό ορίζεται από τους ημερήσιους χάρτες Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, οι Δασικές Υπηρεσίες (Δ/νσεις Δασών και Δασαρχεία) συγκροτούν προγραμματισμένα περίπολα δασοπροστασίας (στα πλαίσια υλοποίησης των εν γένει προγραμμάτων δασοπροστασίας) ή κλιμάκια επιφυλακής, για την άμεση επέμβαση επί οιονδήποτε συμβάντων που αντίκεινται στη δασική νομοθεσία. Στις περιπτώσεις αυτές συνεργάζονται με τις αντίστοιχες Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, γνωστοποιώντας από την προηγούμενη ημέρα εκατέρωθεν τις διαδρομές ή τις στάσεις των προγραμματισμένων δρομολογίων, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται, στο μέτρο του δυνατού, η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην επικάλυψη των εν γένει δασικών περιοχών επιτήρησης.
Στόχος είναι, στα πλαίσια της οργανωμένης πρόληψης, η αποτροπή περιστατικών δασικών πυρκαγιών, τόσο από πρόθεση όσο και από αμέλεια, κάνοντας αισθητή την παρουσία των οργάνων δασοφυλακής και δασοπροστασίας στην ύπαιθρο και φυσικά η άμεση αναγγελία στην ΠΥ, αν αυτά εκδηλωθούν και γίνουν αντιληπτά από τα δασικά όργανα.
Β. Για λόγους συντονισμού και για την εύρυθμη λειτουργία και αξιοποίηση της συνδρομής των εν λόγω περιπόλων, απαιτείται η διασφάλιση αξιόπιστου τρόπου επικοινωνίας μεταξύ της ΠΥ και της ΔΥ, ο οποίος εξασφαλίζεται με ευθύνη των τοπικών υπηρεσιών και των δύο φορέων.
Γ. Με βάση τις πραγματικές συνθήκες στελέχωσης των δασικών υπηρεσιών, και επειδή είναι αδύνατον ο Προϊστάμενος της οικείας δασικής υπηρεσίας ή ο νόμιμος αναπληρωτής του να είναι παρόντες σε όλα τα περιστατικά δασικών πυρκαγιών, ορίζεται από αυτόν ο εκπρόσωπος ή οι εκπρόσωποι της ΔΥ, οι οποίοι θα συνδράμουν επιτόπου, ώστε να συνεργαστούν με τον επικεφαλής των δυνάμεων καταστολής, παρέχοντας πληροφορίες που άπτονται αποκλειστικά και μόνο του δασικού αντικειμένου. Συγκεκριμένα, αυτές αφορούν τη σύνθεση της δασικής βλάστησης, τη διαδοχή στο χώρο ευαίσθητων και προστατευόμενων περιοχών (Εθνικοί Δρυμοί, αναδασώσεις, Καταφύγια Άγριας Ζωής), το δασικό οδικό δίκτυο, την τοπογραφία και το ανάγλυφο του δασικού χώρου, τις φυσικές πηγές καθώς και τις τυχόν υπάρχουσες δεξαμενές νερού.
Δ. Σε ότι αφορά την επιτόπια συνδρομή της δασικής υπηρεσίας, αυτή παρέχεται όταν κληθεί από την αντίστοιχη Πυροσβεστική Υπηρεσία, σε περίπτωση κρίσιμου περιστατικού, όπως η έννοια αυτή ορίστηκε στην παρ.1.Γ. της παρούσας.
3.ΕΠΙΤΟΠΙΑΣΥΝΔΡΟΜΗΤΩΝΔΑΣΙΚΩΝΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Α. Όταν η Δασική Υπηρεσία κληθεί για επιτόπια συνδρομή από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία, σπεύδει κλιμάκιο αποτελούμενο από υπαλλήλους της, όπως αυτοί ορίζονται στην παρ. 2.Γ. της παρούσας. Εξυπακούεται ότι μπορεί να είναι αυτοί που βρίσκονται σε επιφυλακή ή εκτελούν την βάρδια τους στην έδρα της υπηρεσίας. Ο χρόνος που θα μεσολαβήσει ανάμεσα στην κλήση και την επιτόπια παρουσία του δασικού κλιμακίου θα πρέπει να είναι το δυνατόν μικρότερος. Αυτό εξαρτάται από την ώρα (κατά την διάρκεια της πλήρους λειτουργίας των δασικών υπηρεσιών ή μετά το πέρας του ωραρίου), από τα διαθέσιμα οχήματα, από τους διαθέσιμους οδηγούς ή υπαλλήλους με κατ’ εξαίρεση άδεια οδήγησης ΚΥ, από το αν υπάρχει περίπολο σε εξέλιξη και από την απόσταση του περιπόλου ή της έδρας της υπηρεσίας από το συμβάν.
Κατά συνέπεια των ανωτέρω, εφιστούμε την προσοχή σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και κυρίως στους Συντονιστές των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, ώστε αφενός μεν να αξιοποιηθούν πλήρως οι διατιθέμενες πιστώσεις αποκλειστικά για τους σκοπούς Δασοπροστασίας και αφετέρου να έχουν μεριμνήσει εγκαίρως ώστε να έχει εξασφαλιστεί η δυνατότητα κίνησης των υπηρεσιακών οχημάτων όλο το 24ωρο και γενικά όλες οι αναγκαίες υποδομές των δασικών υπηρεσιών να τελούν σε άριστη κατάσταση.
Η συνδρομή του δασικού υπαλλήλου έχει επικουρικό χαρακτήρα στον επικεφαλής των δυνάμεων καταστολής, για να σχηματίσει αυτός όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα του δασικού χώρου κατά την διάρκεια της πυρκαγιάς. Αν του ζητηθεί, προτείνει θέσεις διάνοιξης αντιπυρικών ζωνών. Ο εν λόγω δασικός υπάλληλος ενημερώνει ταυτόχρονα τον οικείο προϊστάμενό του για την εξέλιξη του περιστατικού στο δασικό περιβάλλον, ώστε να υπάρχει συνεχής ροή πληροφοριών και υποστήριξή του. Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε για άλλη μια φορά ότι η γνώμη του δασικού υπαλλήλου άπτεται μόνο της περιγραφής του δασικού χώρου και των παραμέτρων που τον συνθέτουν, με λιτότητα και σαφήνεια και σε καμιά περίπτωση δεν υπεισέρχεται σε άλλα πεδία που εκφεύγουν αυτού.
Β. Σε περιπτώσεις που η πυρκαγιά λαμβάνει διαστάσεις, εμφανίζει κίνδυνο επέκτασης και δυσμενούς εξέλιξής της, η οικεία Δασική Υπηρεσία ενημερώνεται και κινητοποιείται περαιτέρω και από τον εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. που υπηρετεί στο Ε.Σ.Κ.Ε./Σ.Κ.Ε.Δ., κλιμακώνοντας την παρουσία της και με ανώτερα στελέχη της, προκειμένου να ενισχυθεί η παρουσία της Δασικής Υπηρεσίας στην πυρκαγιά και να δοθούν στον επικεφαλής του συμβάντος οι απαιτούμενες πληροφορίες.
- Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Ε.Σ.Κ.Ε.) ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Σ.Κ.Α. 1591)
Α. Για την υποστήριξη των μέτρων δασοπροστασίας και το συντονισμό των Δασικών Υπηρεσιών λειτουργεί στην Αθήνα το Συντονιστικό Κέντρο Δασοπροστασίας, με τηλέφωνο επικοινωνίας το τετραψήφιο 1591. Το Σ.Κ.Δ. λειτουργεί καθημερινά, σε ετήσια βάση και μέχρι τις 10:00 μ.μ., είναι στην διάθεση όλων των δασικών υπαλλήλων και δέχεται εκτός όλων των άλλων, πληροφορίες από πολίτες για δασικές πυρκαγιές, τις οποίες αμελλητί διαβιβάζει στο Ε.Σ.Κ.Ε. για περαιτέρω ενέργειες. Οι εκπρόσωποι της Γενικής Διεύθυνσης Δασών & Δασικού Περιβάλλοντος που στελεχώνουν το Σ.Κ.Δ., ενημερώνουν τηλεφωνικά τις Δ/νσεις Δασών των Νομών, για τους οποίους έχει προβλεφθεί για την επομένη δείκτης επικινδυνότητας έναρξης πυρκαγιάς 4 ή 5, για την εντονότερη κινητοποίηση των δασικών υπηρεσιών των περιοχών αυτών (μέριμνα για διαθέσιμα οχήματα, οδηγούς και προσωπικό επιφυλακής) και τη λήψη έκτακτων μέτρων, όπως ορίζονται στη με αριθ. 171705/3976/04.07.2018 εγκύκλιο του Υπουργού Π.ΕΝ., η οποία παραμένει σε ισχύ.
Εκπρόσωποι της Γενικής Διεύθυνσης Δασών & Δασικού Περιβάλλοντος συμμετέχουν και σε εποχούμενα βραδινά περίπολα, σε συνεννόηση και συνεργασία με τα κατά τόπους αρμόδια Δασαρχεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, συνδράμοντας έτσι στο έργο τους.
Β. Σε περιπτώσεις που μία δασική πυρκαγιά λαμβάνει διαστάσεις, εμφανίζει κίνδυνο επέκτασης και δυσμενούς εξέλιξής της αναφορικά με το δασικό περιβάλλον, η οικεία Δασική Υπηρεσία ενημερώνεται και κινητοποιείται και από τον εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. που υπηρετεί στο Ε.Σ.Κ.Ε./Σ.Κ.Ε.Δ., κλιμακώνοντας την παρουσία της.
Σε περιπτώσεις δυσμενών εξελίξεων και καταστάσεων που επιβαρύνουν προσθετικά το έργο του εκπροσώπου (Δασολόγου ή Δασοπόνου) του Υ.Π.ΕΝ. στο Ε.Σ.Κ.Ε./Σ.ΚΕ.Δ., και για την ενίσχυση της υποστήριξης των αποφάσεων που λαμβάνονται από την ηγεσία του Π.Σ., στο Ε.Σ.Κ.Ε. δύναται να παρίσταται και κλιμάκιο στελεχών, κατόπιν εντολής του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Δασών & Δασικού Περιβάλλοντος.
Γ. Σε περίπτωση που εξελίσσονται ταυτόχρονα περισσότερα του ενός συμβάντα δασικών πυρκαγιών και δεν απειλούνται περιουσίες ή ανθρώπινες ζωές, για την ιεράρχηση από το Ε.Σ.Κ.Ε. του διαφαινόμενου κινδύνου και της κρισιμότητάς τους σε ό, τι αφορά αποκλειστικά και μόνο την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και ιδιαίτερα των εν γένει δασικών οικοσυστημάτων, ζητείται και καταγράφεται υποχρεωτικά και η γνώμη του εκπροσώπου της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. που υπηρετεί στο Ε.Σ.Κ.Ε./Σ.ΚΕ.Δ. και η οποία αποτυπώνεται στο προβλεπόμενο βιβλίο συμβάντων που τηρεί. Για τη σύνθεση της γνώμης του, ο εν λόγω υπάλληλος χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που συλλέγει από τους εκπροσώπους ή τα κλιμάκια της τοπικής Δασικής Υπηρεσίας που συνδράμουν στους τόπους των πυρκαγιών, τους ψηφιακούς χάρτες βλάστησης που έχει στη διάθεσή του, καθώς και τις κατευθυντήριες οδηγίες από τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος που υποστηρίζουν το έργο του. Για το λόγο αυτό, η επικοινωνία των εκπροσώπων της οικείας δασικής υπηρεσίας με τους εκπροσώπους μας στο Ε.Σ.Κ.Ε. πρέπει να είναι συνεχής, αμφίδρομη και η διακίνηση των πληροφοριών να γίνεται με σοβαρότητα, σαφήνεια και συνέπεια.
- ΛΟΙΠΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Α. Για το σχηματισμό μιας καταρχήν εικόνας του εν εξελίξει περιστατικού, δύναται να αξιοποιηθούν επιπλέον αξιόπιστες και διαθέσιμες πηγές άντλησης πληροφοριών, όπως από τους υπαλλήλους των Φορέων Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών, από τους Ιδιωτικούς Φύλακες Θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων, καθώς και από τα μέλη των δασικών συνεταιρισμών και των κυνηγετικών οργανώσεων.
Β. Στις περιπτώσεις που η δασική υπηρεσία καλείται να συνδράμει σε περιστατικό δασικής πυρκαγιάς, αυτό αλλά και η περιγραφή των ως άνω ενεργειών που υλοποιήθηκαν κατά χρόνο και χώρο, πρέπει να καταγράφονται στο βιβλίο συμβάντων που τηρείται στην έδρα της οικείας δασικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τις με αριθ. 107730/2158/04.04.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΗ50-ΦΞΕ) και 138312/1469/11.03.2016 (ΑΔΑ: 78ΤΜ4653Π8-4Ο2) εγκυκλίους διαταγές της υπηρεσίας μας.
Γ. Επισημαίνεται επίσης ότι, οι δασικοί υπάλληλοι κατά την εκτέλεση περιπολιών τους, είναι σε θέση να ασκούν ελέγχους σε οχήματα και οδηγούς σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Π.Δ. 115/2016 (Α’197) «Καθορισμός του τρόπου άσκησης ελέγχου ταυτότητας οδηγών και έρευνας αυτοκινήτων από δασικούς υπαλλήλους και καθορισμός τύπου υπηρεσιακής ταυτότητας, στολής και σήματος που φέρουν αυτοί» και για τους λόγους αυτούς, τα περίπολα μπορούν να έρχονται σε άμεση συνεννόηση και συνεργασία με τα κατά τόπους Ανακριτικά Γραφεία των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών.
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη και τις δικές σας εισηγήσεις, το Υ.Π.ΕΝ. θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε άμεσα να εξοπλιστείτε με όλα τα σύγχρονα και αναγκαία μέσα και υποδομές υποστήριξης του εξ ορισμού δύσκολου έργου σας, εξασφαλίζοντας επιπλέον πιστώσεις για το σκοπό αυτό.
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Σχετικά Άρθρα
- Η διάταξη μάχης πυροσβεστικής και δασικών υπηρεσιών για τις πυρκαγιές
- Δασικές Υπηρεσίες: μόνον πληροφορίες από το γραφείο για μεγάλες πυρκαγιές
- Πυροσβεστική Υπηρεσία: ισχυρή σύσταση για την αντιπυρική περίοδο
- Αττική: «σκούπα» σε 40.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων
- ΥΠΕΝ: τι λέει για την εφαρμογή της νέας απόφασης για τα ύψη κτιρίων
- Αρχίζει απαγόρευση κυκλοφορίας σε δάση και πάρκα, με πρόστιμο 300 ευρώ