ΥΠΥΜΕ: εξαγγελία για σιδηροδρομικά έργα 3,3 δις. ευρώ
ΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΈργαΜεταφορέςΠεριβάλλονΥποδομέςΧρήμα 26 Μαΐου 2021 ecotypos
Νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δις ευρώ προανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ποιος είναι προγραμματισμός που ανακοινώθηκε οποίος υπόσχεται να δώσει στο σιδηρόδρομο πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, αλλά και οι τελικές αποφάσεις για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή ανακοινώθηκαν από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Ο ίδιος εξήγησε μεταξύ άλλων, ότι μπορεί η Ελλάδα πλέον να διαθέτει ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο με αυτό των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, αλλά το αντίστοιχο σιδηροδρομικό δίκτυο υστερεί σημαντικά. Σημείωσε ότι λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, «τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα, με αποτέλεσμα έως σήμερα να περνούν σε δεύτερη μοίρα στην Ελλάδα ή να απουσιάζουν από το σχεδιασμό». Και υπογράμμισε «στη νέα γενιά των ‘‘μεγάλων έργων’’ συμπεριλαμβάνει πλέον και τα σιδηροδρομικά».
Το σχέδιο
Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο δεν ανακοινώθηκε με λεπτομέρειες, θα δώσει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ. Ανέφερε ακόμη ότι «Το σιδηροδρομικό μας δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής.
Μνημόνιο συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Παράλληλα έγινε αναφορά στο Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο FerroviedelloStatoItaliane, για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου με την εκτέλεση των λεγόμενων υπηρεσιών ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας). Μια επένδυση ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Και ταυτόχρονα «προχωρά βήμα βήμα το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την ηπειρωτική χώρα».
Η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρας
Για τη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, ανέφερε ότι η αρχική εκτίμηση προέβλεπε μερική υπογειοποίηση γύρω στα δύο χιλιόμετρα, τελικά όμως το Υπουργείο κατέληξε ότι μπορεί να υπογειοποιηθεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς όμως να πάει σε ανεφάρμοστες προτάσεις όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε.
«Το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, για ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα, ικανοποιεί ορισμένες βασικές αρχές: Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται. Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς! Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Είναι υπέρ του περιβάλλοντος. Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση. Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Σημείωσε επίσης ότι το σπουδαίο αυτό έργο συμπληρώνεται εξαιρετικά από ένα έργο το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί, ξεπερνώντας σημαντικά προβλήματα, και παραδοθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο
Σχετικά Άρθρα
- Σιδηρόδρομος: πως θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας
- ΕΡΓΟΣΕ: το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη ΔΕΘ
- ΕΡΓΟΣΕ: ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τα 6 σιδηροδρομικά έργα
- ΕΡΓΟΣΕ: στο επίκεντρο τα σιδηροδρομικά έργα στη B. Ελλάδα
- ΕΡΓΟΣΕ: σχέδιο δράσης για ασφαλή-περιβαλλοντικά φιλικό σιδηρόδρομο
- Διαγωνισμός για τη σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη – Τοξότες