ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Μετά τα σπίτια μέσω της γνωστής της πλατφόρμας Αir BNΒ, η οικονομία του διαμοιρασμού εξαπλώνεται και στα αυτοκίνητα. Τα επόμενα χρόνια,... Αir BNΒ: η οικονομία του διαμοιρασμού εξαπλώνεται και στα αυτοκίνητα

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Μετά τα σπίτια μέσω της γνωστής της πλατφόρμας Αir BNΒ, η οικονομία του διαμοιρασμού εξαπλώνεται και στα αυτοκίνητα.

Τα επόμενα χρόνια, μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό, θα κυριαρχήσει το μοντέλο της χρήσης και όχι της ιδιοκτησίας του των αυτοκινήτων. Που σημαίνει ότι ο οδηγός όταν φτάνει στον προορισμό του θα αφήνει το αυτοκίνητο για να χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλο χρήστη (αντί να παραμένει ακίνητο στη θέση στάθμευσης), όσο ο ίδιος είναι στη δουλειά του. Πρόκειται για το μοντέλο που χρησιμοποιείται ήδη σε πολλές πόλεις και της Ελλάδας με τα ηλεκτροκίνητα πατίνια.

Οι προβλέψεις αυτές διατυπώθηκαν σήμερα στο Φόρουμ με θέμα “Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης”, που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, βασικό αντικείμενο του οποίου ήταν οι νέες τεχνολογίες στους τομείς της ενέργειας και της κινητικότητας.

Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννης Καλλίγερος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes Benz Hellas η αγορά αυτοκινήτου  στα επόμενα 30 χρόνια θα αλλάξει όσο δεν άλλαξε τα προηγούμενα 300 ενώ ο κ. Ιωάννης Κάπρας, Διευθύνων Σύμβουλος της Robert Bosch τόνισε ότι στο ζήτημα του αυτοματισμού με κλίμακα από το 0 ως το 5 (όπου 0 είναι τα συμβατικά αυτοκίνητα και 5 τα πλήρως αυτόνομα στα οποία ο οδηγός όχι μόνο δεν θα οδηγεί αλλά δεν θα χρειάζεται καν να κοιτά το δρόμο) σήμερα βρισκόμαστε ανάμεσα στο 1 και το 3.

Τα ερευνητικά τμήματα και των δύο γερμανικών πολυεθνικών συμφωνούν ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές στην αυτοκίνηση τα επόμενα χρόνια. Χαρακτηριστικά η Mercedes κωδικοποιεί τις αλλαγές με το ακρωνύμιο CASE (Connected, Autonomous, Shared&Services, Electric) ενώ για την Bosch ο αντίστοιχος κωδικός είναι το PACE (Personalized, Automated, Connected, Electrified).

Εκτός από την κοινή χρήση των οχημάτων οι εξελίξεις οδηγούν και σε μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους καθώς όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά στην ημερίδα, τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα δεν θα παραβιάζουν το κόκκινο ούτε θα υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος θα ειδοποιούν αυτόματα για βοήθεια. Στον τομέα της άνεσης των επιβατών πέρα από το γεγονός ότι ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να … οδηγεί τα οχήματα που θα είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους θα βρίσκουν μόνα τους θέση στάθμευσης στην οποία θα κατευθύνονται αφού αφήσουν τον επιβάτη στον προορισμό του. Η λειτουργία αυτή οδηγεί και σε εξοικονόμηση χρημάτων καθώς και σε μείωση της ρύπανσης αφού σύμφωνα με τις μελέτες της Bosch, το 30 % των αυτοκινήτων στους δρόμους είναι σε αναζήτησης στάθμευσης.

Ως προς τους κινητήρες, δεν αμφισβητείται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, τονίζεται ωστόσο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα απομακρυνθεί από τις μπαταρίες λόγω βάρους και καθυστέρησης στην επαναφόρτιση, και θα εξελίξει την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου. Σε κάθε περίπτωση το 25 % της παραγωγής αυτοκινήτων το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας