Από τον Μάρτιο του 2021 θα ξεκινήσουν τα κανονικά δρομολόγια του γρήγορου τρένου, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, μειώνοντας το χρόνο του σιδηροδρομικού ταξιδιού από πάνω από 4 ώρες σε περίπου 3 ώρες, κατόπιν και της ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η πρώτη ανακατασκευασμένη αμαξοστοιχία ETR470 Pendolino έφτασε στην Θεσσαλονίκη, εγκαινιάζοντας έτσι τα τρένα υψηλών ταχυτήτων στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα έργο που υλοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την κύρια εταιρεία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, με την οποία η Alstom διατηρεί συνεργασία για την αναβάθμιση του μηχανοστασίου, καθώς επίσης την επεμβατική συντήρηση στα τρένα υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, που αφορούν συνολικά πέντε αμαξοστοιχίες Pendolino. Οι δυο συμφωνίες της εταιρείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπεγράφησαν τον Μάρτιο 2020 για την ανακαίνιση μηχανοστασίου και τον Ιούνιο 2020 για τις υπηρεσίες ανακατασκευής και συντήρησης στις αμαξοστοιχίες, με την αξία τους να φτάνει περίπου τα 40 εκ. ευρώ.
Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν έργα εκσυγχρονισμού του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη και υπηρεσίες επεμβατικής συντήρησης για πέντε αμαξοστοιχίες υψηλής ταχύτητας ETR470 Pendolino της Alstom. Τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των λειτουργιών συντήρησης. Τα τρένα έχουν επίσης ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως από την Alstom, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Savigliano. Έπειτα από μια εκτεταμένη διαδικασία αναβάθμισης, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής πλέον της Ιταλικής Ferroviedello StatoItaliane Group (FSI), θα διαθέτουν βελτιωμένα και μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως σηματοδότηση ETCS, δυνατότητες σύνδεσηςWi-Fi και νέα Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών (PIS – PassengerInformation Systems).
Το πρώτο τρένο Pendolino αναμένεται να ξεκινήσει τα πρώτα του δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκη από τον Μάρτιο του 2021.
«Η έλευση των τρένων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα αποτελεί ένα μεγάλο επίτευγμα για την Alstom, αλλά και για τον πελάτη μας και τις προσπάθειές του για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα. Αυτό το έργο έρχεται να επιστεγάσει την μακρόχρονη παρουσία της Alstom στην Ελλάδα,» δήλωσε ο κ. Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom στην Ελλάδα.
Η προσθήκη τρένων υψηλής ταχύτητας αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητες στο πλάνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού στο κύριο άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης από πάνω από 4 ώρες σε περίπου 3 ώρες, κατόπιν και της ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Η έναρξη δρομολογίων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, με τη συμβολή των αναβαθμισμένων τρένων της Alstom, αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας προκειμένου να προσφέρουμε βελτιωμένη εμπειρία στον επιβάτη, καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και μειωμένο χρόνο ταξιδιού σε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές δρομολόγιο. Επιπλέον, η αναβάθμιση του μηχανοστασίου μας στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο αυτό, θα το μετατρέψει σε ένα από τα πιο σύγχρονα και τελευταίας τεχνολογίας μηχανοστάσια στην Νοτιοανατολική Ευρώπη»,σχολίασε ο Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα υπόλοιπα τέσσερα τρένα αναμένεται να παραδοθούν στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη μέχρι το φθινόπωρο του 2021.
Η σειρά τρένων υψηλών ταχυτήτων Avelia της Alstom απαρτίζεται από τρία προϊόντα ναυαρχίδες, τα Pendolino, Euroduplex και AVG, τα οποία διαθέτουν συνολικά 35 χρόνια εμπειρίας σε εμπορικές εφαρμογές. Το τρένο υψηλής ταχύτητας AveliaPendolino έχει πιστοποιηθεί από 14 χώρες και περισσότερες από 520 αμαξοστοιχίες έχουν πωληθεί σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία και Κίνα.
Το τρένο Pendolino, τμήμα της σειράς τρένων υψηλής και υπερ-υψηλής ταχύτηταςAvelia, αποτελεί μια ευέλικτη και διαλειτουργική λύση σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών για υψηλής ταχύτητας και συμβατικές γραμμές, με ταχύτητα που φτάνει έως και τα 250 χιλ./ώρα.
Ένα από τα πλέον δημοφιλή τρένα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο και με πραγματικά διασυνοριακά χαρακτηριστικά, το Pendolino ενσωματώνει τις τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας της Alstom στο κλάδο των τρένων αυτού του είδους. Η επιτυχία του προέρχεται πρωτίστως από την αρθρωτότητα και ευελιξία του. Το Pendolino μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε ανάγκη μέσα από διευρυμένη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, την παροχή ισχύος, το περιτύπωμα και την ανάρτηση. Επιτρέπει στους επιβάτες να ταξιδεύουν με άνεση, χάρη τις υπηρεσίες εστίασης και στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους για παιδιά, τους ευρύχωρους διαδρόμους και τις κλίμακες επικοινωνίας που προσφέρουν άριστη προσβασιμότητα και άνεση, τα συστήματα ενημέρωσης επιβατών και τα μεγάλα, πανοραμικού τύπου παράθυρα που προσφέρουν άπλετο φυσικό φως και απρόσκοπτη θέα στους επιβάτες. Η παραγωγή του Pendolino γίνεται κατά κύριο λόγο στο εργοστάσιο της Alstom στη περιοχή του Savigliano στην Ιταλία.
Σχετικά Άρθρα
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: στις ράγες το τρένο υψηλών ταχυτήτων-ξεκινούν τα δρομολόγια
- Υπουργοί … μηχανοδηγοί
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: επίσημη πρώτη του δρομολογίου Αθήνα-θεσσαλονίκη με το γρήγορο τρένο
- Υποδομών: πότε μπαίνει στις ράγες το τρένο υψηλών ταχυτήτων
- Στη Βουλή ο αποκλεισμός του Λιανοκλαδίου από το δρομολόγιο του ETR 470
- Alstom: 29 ηλεκτρικά διώροφα τρένα στο γερμανικό δίκτυο