ecopress
«Αθηνά» και «Νίκη» είναι τα ονόματα, που δόθηκαν  στους δύο μετροπόντικές, στα δύο μηχανήματα  ΤΒΜ, που θα σκάψουν στο υπέδαφος της Αθήνας για την... «Αθηνά» και «Νίκη» τα ονόματα των δύο ΤΒΜ της γραμμής 4

«Αθηνά» και «Νίκη» είναι τα ονόματα, που δόθηκαν  στους δύο μετροπόντικές, στα δύο μηχανήματα  ΤΒΜ, που θα σκάψουν στο υπέδαφος της Αθήνας για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό. Η «Αθηνά» έχει εγκατασταθεί στο εργοτάξιο της Κατεχάκη και ξεκινά το σκάψιμο από αρχές Μαΐου. Η «Νίκη» αναμένεται να έρθει από τη Γερμανία στην Ελλάδα τον Ιούλιο, με στόχο να αναλάβει δράση τον Οκτώβριο.

Τα δύο νέα ΤΒΜ που θα διανοίξουν τις σήραγγες για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα ξεκινήσουν από διαφορετικές κατευθύνσεις, διανοίγοντας σήραγγες συνολικού μήκους 12,8 χιλιομέτρων και θα συναντηθούν το 2029 στον σταθμό Ευαγγελισμού.

Η «Αθηνά» ξεκινά το σκάψιμο στις αρχές Μαΐου για  να σκάψει και να κατασκευάσει 5,1 χλμ. σήραγγας, από την Κατεχάκη έως τον «Ευαγγελισμό» (Ριζάρη), διασχίζοντας Γουδή, Ζωγράφου, Καισαριανή, σε διάστημα 22 μηνών.

Η «Νίκη» θα ξεκινήσει το φθινόπωρο από το εργοτάξιο Άλσος Βεϊκου προς Γαλάτσι και στη συνέχεια προς Κυψέλη, Γκύζη, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια και θα οδεύσει στο κέντρο ολοκληρώνοντας το έργο της σε διάστημα 28 μηνών.

Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο θα εκτελεστεί στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Γραμμή 4 θα είναι έτοιμη και θα εξυπηρετήσει σχεδόν 350.000 Αθηναίους συμπολίτες μας και θα δώσει μία τεράστια ανακούφιση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της πρωτεύουσας.

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση ανάπτυξής της που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του ‘Αλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα πέντε λεπτών και με την πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.

Έργο 1,5 δις ευρώ

Με την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.

Η επένδυση για την ανάπτυξη της νέας Γραμμής θα ανέλθει στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αποφέροντας πολυεπίπεδα αναπτυξιακά οφέλη και αναβάθμιση των περιοχών που θα εξυπηρετούνται από το διευρυμένο δίκτυο του Μετρό, ενώ για τις κατασκευαστικές εργασίες θα δημιουργηθούν 5.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει ότι μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης κατασκευής θα αρχίσει η επέκταση της Γραμμής 4 προς το Μαρούσι, έργο που θα βελτιώσει ουσιαστικά τη συγκοινωνιακή σύνδεση των βόρειων και των ανατολικών προαστίων της Αθήνας.

Η ονοματοδοσία

Η ονοματοδοσία στους δύο μετροπόντικές έγινε σε ειδική εδκήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο εργοτάξιο Κατεχάκη.

Ο πρώτος μετροπόντικας ονομάστηκε «Αθηνά» προς τιμή της θεάς Αθηνάς. η οποία ήταν και η προστάτιδα της αρχαίας Αθήνας.

Ο δεύτερος μετροπόντικας θα ονομαστεί με το αρχαίο ελληνικό όνομα «Νίκη». Η Νίκη ήταν ο ηνίοχος των Θεών.

Τον πρωθυπουργό υποδέχτηκαν στο εργοτάξιο και συνόδευσαν ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Κουρέτας, ο διευθύνων σύμβουλος της AVAX AE και νόμιμος εκπρόσωπος της κοινοπραξίας της Γραμμής 4 Κώστας Μιτζάλης και ο τεχνικός διευθυντής και διευθυντής Έργου της Γραμμής 4 της AVAX AE, Νίκος Σπυριδωνάκος.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας