ecopress
«Όπως ελέγχουμε προληπτικά τους ανελκυστήρες, τα οχήματά μας (ΚΤΕΟ), την υγεία μας (check up), έτσι πρέπει να ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα – και... «Check up» στις κατασκευές: Τι ισχύει για κατοικίες, βιομηχανικά κτίρια και γέφυρες 

«Όπως ελέγχουμε προληπτικά τους ανελκυστήρες, τα οχήματά μας (ΚΤΕΟ), την υγεία μας (check up), έτσι πρέπει να ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα – και πάντα μετά από ένα μεγάλο σεισμικό γεγονός – τις κατασκευές» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος δρ Βασίλης Μπαρδάκης, με δηλώσεις του στο «Βήμα» και στη δημοσιογράφο Μάχη Τράτσα.

Με βάση τις κείμενες διατάξεις, η σύσταση για επιθεώρηση είναι ανά δεκαετία για τις κατοικίες και ανά πέντε με 10 έτη για τα βιομηχανικά κτίρια.

Πιο τακτικά πρέπει να επιθεωρούνται οι οδικές γέφυρες (ένα έως τέσσερα έτη), οι σιδηροδρομικές γέφυρες (ένα έως δύο έτη) και άλλα τεχνικά έργα (πέντε έτη).

Ωστόσο, η συγκεκριμένη σύσταση δεν τηρείται, καθώς ούτε οι ελεγκτικοί μηχανισμοί επαρκούν, αλλά ούτε έχουν λειτουργήσει η «Ταυτότητα Κτιρίου» και το «Μητρώο Υποδομών», εφαρμογές στις οποίες θα καταγράφονται η κατάσταση της κάθε κατασκευής και η συχνότητα των επιθεωρήσεων.

«Η αναγκαιότητα της επιθεώρησης είναι ανάλογη της παλαιότητας των κατασκευών» σημειώνει ο κ. Μπαρδάκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κτίρια που χτίστηκαν πριν από το 1985 (ή, αυστηρότερα, το 1995) έχουν τα εξής προβλήματα:

  • Οι σεισμικές δράσεις που λαμβάνονταν υπόψη κατά τη μελέτη ανέγερσής τους ήταν σημαντικά μικρότερες από αυτές που λαμβάνονται σήμερα.
  • Η προσομοίωση (μοντελοποίηση) των φερόντων οργανισμών των κτιρίων ήταν πλημμελής, καθώς δεν είχε αναπτυχθεί η τεχνολογία.
  • Οι κατασκευαστικές λεπτομέρειες ήταν πολύ φτωχότερες ως προς την αντισεισμική τους ικανότητα. Με απλά λόγια, όπως υπογραμμίζει ο κ. Μπαρδάκης, «το πρόβλημα είναι όμοιο με το να εξετάζουμε ένα αυτοκίνητο πολύ παλιάς τεχνολογίας, με τη διαφορά ότι σε αυτό αναγνωρίζουν οι πολίτες την αυτονόητη έλλειψη “νέων” τεχνολογιών οδικής ασφάλειας, όπως ABS, antispin, αερόσακους κ.λπ.».

Στις ημέρες μας έχουν αναπτυχθεί τόσο η επιστήμη και η τεχνολογία ώστε οι πολιτικοί μηχανικοί μπορούν να αποτιμήσουν παλαιές κατασκευές από οποιαδήποτε υλικό (σκυρόδεμα/ «μπετόν», δομικό χάλυβα/ «μεταλλικές», δομική ξυλεία/ «ξύλινες», φέρουσα οπτοπλινθοδομή/ «από τούβλα», παραδοσιακή λιθοδομή/ «από πέτρες», σύμμεικτες, κ.ά.).

Μάλιστα, όπως τονίζει ο πρόεδρος των μηχανικών, «χάρις στις μεθόδους μη καταστροφικού ελέγχου μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα ακόμα και σε κατασκευές για τις οποίες δεν διατίθενται τα σχέδια από τη μελέτη ανέγερσης».

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.