Ε.Ε: περισσότερα τρένα και λιγότερες πτήσεις
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΕυρωπαϊκή ΈνωσηΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΥποδομέςΦυσικοί πόροιΧρήμα 24 Μαΐου 2021 ecotypos
Περισσότερα τρένα και λιγότερες πτήσεις προτείνει ο εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος της ΕΕ για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς, αναδεικνύοντας για άλλη μία φορά την αναγκαιότητα ανάπτυξης των βιώσιμων μεταφορών, στις οποίες εξέχουσα θέση κατέχουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές.
Σχέδιο για να γίνουν πιο ελκυστικές οι διαδρομές μικρών αποστάσεων με τρένο καταδεικνύουν οι τελευταίες δηλώσεις του Επιτρόπου αρμόδιου για το κλίμα που έγιναν στο πλαίσιο συνέντευξης εφ΄όλης της ύλης σε εφημερίδα του δημοσιογραφικού ομίλου Funke . O ίδιος προτρέπει να τερματιστούν οι πτήσεις μικρών αποστάσεων και να προτιμώνται τα τρένα. Το ζήτημα προκαλεί ευρύτερες συζητήσεις στην Ευρώπη και ήδη έχει υιοθετηθεί από το κόμμα των Γερμανών Πρασίνων οι οποίοι βάζουν στο επίκεντρο των μετακινήσεων τις σιδηροδρομικές μεταφορές ως αναπόσπαστο κομμάτι της επίτευξης των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας.
Να γίνει πιο ελκυστικό το τρένο
«Θέλουμε να απαλλαγούμε από τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, αλλά όχι με απαγορεύσεις ή υψηλότερες τιμές. Θέλουμε να το οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει πιο ελκυστικό για τους πολίτες να ταξιδεύουν με το τρένο. Για αποστάσεις μικρότερες από 600 έως 800 χιλιόμετρα, δεν θα πρέπει πλέον να έχει νόημα να πάρει κανείς το αεροπλάνο απλώς και μόνο επειδή το ταξίδι με το τρένο διαρκεί περισσότερο», ανέφερε χαρακτηριστικά, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής της ΕΕ
Φορολόγηση κηροζίνης & καλές σιδηροδρομικές συνδέσεις
Μάλιστα, ο Επίτροπος κάνοντας ένα βήμα παρά πέρα, ανέφερε, ότι τάσσεται υπέρ μιας έμμεσης αύξησης του κόστους της πτήσης. «Είμαι υπέρ της φορολόγησης της κηροζίνης με τον ίδιο τρόπο που φορολογούμε άλλα καύσιμα. Μια εναλλακτική λύση θα ήταν να συμπεριληφθεί περισσότερο η αεροπλοΐα στην εμπορία δικαιωμάτων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι η πτήσεις θα γίνουν πιο ακριβές, αλλά αν προσφέρουμε παράλληλα καλές και προσιτές σιδηροδρομικές συνδέσεις με πολύ γρήγορα ή νυχτερινά τρένα, αυτό δεν θα είναι εις βάρος των πολιτών», εξήγησε. Ταυτόχρονα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το κλίμα κάλεσε τους πολίτες να μειώσουν τον αριθμό των αεροπορικών τους ταξιδιών. «Κανείς δεν πρέπει να πετάει δέκα ή δώδεκα φορές το χρόνο. Εάν προσφέρει κανείς στον εαυτό μια πτήση κάθε χρόνο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα – ούτε για το κλίμα ούτε για το δικό του πορτοφόλι», υποστήριξε.
Σχετικά Άρθρα
- Γερμανία: στις ράγες το πρώτο τρένο υδρογόνου
- Υποδομών: πότε μπαίνει στις ράγες το τρένο υψηλών ταχυτήτων
- Greenpeace: εκρηκτική αύξηση των πτήσεων ιδιωτικών τζετ
- Alstom: 29 ηλεκτρικά διώροφα τρένα στο γερμανικό δίκτυο
- Η ΕΕ είναι έτοιμη να αυξήσει τις δεσμεύσεις της σχετικά με το κλίμα
- TUI: προς ιστορικό ρεκόρ η Ελλάδα στον τουρισμό το 2024