ecopress
Η ερευνητική ομάδα ISENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ανακοίνωσε την έναρξη του νέου ευρωπαϊκού έργου...

Η ερευνητική ομάδα ISENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ανακοίνωσε την έναρξη του νέου ευρωπαϊκού έργου EVENTS, το οποίο συντονίζεται από το ΕΠΙΣΕΥ.

Tο πρόγραμμα, που στοχεύει στην πιο αξιόπιστη αυτοματοποιημένη οδήγηση σε δύσκολες οδικές συνθήκες, φιλοδοξεί να συμβάλει στην ασφαλή αντιμετώπιση ορισμένων περίπλοκων γεγονότων που συναντούν τα αυτοματοποιημένα οχήματα στην πορεία τους, π.χ. μη δομημένες οδικές υποδομές, έλλειψη λωρίδων, παρουσία ευάλωτων χρηστών στο οδικό περιβάλλον, δύσκολες καιρικές συνθήκες, συνθήκες περιορισμένης ορατότητας, αστοχίες των αισθητήρων/συστημάτων επικοινωνίας κλπ. Στο έργο συμμετέχουν 11 εταίροι από επτά χώρες της ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, ανάμεσα τους πανεπιστημιακά ιδρύματα και εταιρείες τεχνολογίες της Ευρώπης.

«Το μέλλον δεν είναι απλά η αυτοματοποιημένη οδήγηση. Πρέπει να εγγυηθούμε ότι η αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι ασφαλής για να μπορούμε να βιώσουμε τα επαναστατικά οφέλη της. Και το έργο EVENTS θα μας φέρει πιο κοντά σε αυτή την πραγματικότητα, έχοντας θέσει ως ελάχιστο στόχο τη μείωση κατά 10% των οδικών ατυχημάτων», ανέφερε ο συντονιστής του έργου Δρ Άγγελος Αμδίτης, διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης του ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ και επικεφαλής της ομάδας ΙSENSE.

Οι δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της πορείας των αυτοματοποιημένων οχημάτων ονομάζονται «γεγονότα» (από τα οποία προκύπτει και το όνομα του έργου) και είναι σημαντικό να ξεπεραστούν, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ασφαλής και αξιόπιστη αυτοματοποιημένη οδήγηση τους. Ενδεικτικά, κάποια από αυτά τα «γεγονότα» που χρειάζεται να αντιμετωπιστούν, είναι:

* Η ορθή ανίχνευση των οχημάτων σε περίπλοκα αστικά περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων των ευάλωτων χρηστών του δρόμου (VRU).

* Η ανίχνευση των οχημάτων σε αντίξοες καιρικές συνθήκες καθώς και σε κακές συνθήκες φωτισμού.

* Η έγκαιρη και ορθή ανίχνευση των εμποδίων επί της οδού.

* Η ακριβής πρόβλεψη της πορείας των χρηστών του οδικού δικτύου (ειδικά των ευάλωτων).

* Η συνδεσιμότητα των οχημάτων (μεταξύ τους) για τη βελτίωση της ακρίβειας και της αξιοπιστίας της αντίληψής τους για το οδικό περιβάλλον.

* Η μείωση του συνολικού κόστους των απαιτούμενων αισθητήρων.

* Η λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο και ο σχεδιασμός της πορείας κίνησης των οχημάτων, ειδικά σε αβέβαιες οδικές περιστάσεις.

* Η ύπαρξη συστημάτων αυτο-αξιολόγησης της ορθής αντίληψης του οδικού περιβάλλοντος στα αυτοματοποιημένα οχήματα.

Στο EVENTS, σε περίπτωση που το σύστημα ή κάποια από τα υποσυστήματα του αυτοματοποιημένου οχήματος δεν μπορούν να λειτουργήσουν με την αναμενόμενη ποιότητα και αξιοπιστία, θα ενεργοποιείται ένας μηχανισμός ελιγμού που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο. Για την επίτευξη των στόχων του, το EVENTS θα συγκεντρώσει, θα προσαρμόσει και θα βελτιώσει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της αντίληψης και τη λήψης αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο για την βέλτιστη λειτουργία των συνδεδεμένων αυτοματοποιημένων οχημάτων.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το τριετούς διάρκειας έργο, συνολικού κόστους 6,9 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ με 5,5 εκατ. ευρώ μέσω του προγράμματος Horizon Europe, ξεκίνησε επίσημα φέτος τον Σεπτέμβριο με την εναρκτήρια εκδήλωση του στην Αθήνα. Περισσότερα για το έργο υπάρχουν στην ιστοσελίδα του:www.events-project.eu.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας