ecopress
Οδικός χάρτης 9 αξόνων και 40 προτάσεων και συμπερασμάτων, στον οποίο παρουσιάζονται αναλυτικά οι προκλήσεις, οι ευθύνες και οι δράσεις που καλούνται να αναλάβουν... ΕΕΔΣΑ: οδικός χάρτης για τη μετάβαση στην κυκλική οικονομία

Οδικός χάρτης 9 αξόνων και 40 προτάσεων και συμπερασμάτων, στον οποίο παρουσιάζονται αναλυτικά οι προκλήσεις, οι ευθύνες και οι δράσεις που καλούνται να αναλάβουν πολιτεία, συναρμόδια υπουργεία, Δήμοι, ΦοΣΔΑ, επιχειρήσεις και πολίτες για την ανακύκλωση και την μετάβαση στην κυκλική οικονομία διαμορφώθηκε στο 8ο συνέδριο της ΕΕΔΣΑ.

Οι προτάσεις και τα συμπεράσματα του 8ου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρίας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, που πραγματοποιήθηκε στις 19 και 20 Σεπτεμβρίου 2024 στο ΕΜΠ, με θέμα: «Κυκλικές πόλεις και διαχείριση στερεών αποβλήτων- Οι προκλήσεις για την κοινωνία, τους φορείς την πολιτεία» παρουσιάζονται σε ειδική έκδοσή, που αποτελεί μια σύνοψη του απολογισμού και του αποτυπώματος του 8ου Συνεδρίου της ΕΕΔΣΑ.

Όπως τονίζει ο πρόεδρος της ΕΕΔΣA Γιώργος Ηλιόπουλος,  η ειδική έκδοση περιλαμβάνει την ταυτότητα του συνεδρίου, τα δεδομένα της χώρας που αφορούν στο θέμα του, την Κυκλική Οικονομία, τους 9 άξονες συμπερασμάτων, τις 40 προτάσεις ανά άξονα. Τα αποτελέσματα του συνεδρίου γνωστοποιούνται στους συνέδρους, στα μέλη- φίλους της ΕΕΔΣΑ στα συναρμόδια υπουργεία και φορείς της πολιτείας με στόχο την ανάληψη δράσης για τη σταδιακή υλοποίηση των προτάσεων.

Θετική συγκυρία

Η ΕΕΔΣΑ σημειώνει ότι το συνέδριο έλαβε χώρα σε μια συγκυρία θετική για τον Τομέα της Κυκλικής Οικονομίας και Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων δεδομένου ότι:

Ι)Υπάρχει πλήρες κανονιστικό πλαίσιο (Νόμοι και Εθνικοί Σχεδιασμοί) σε συμβατότητα με Οδηγίες και Κανονισμούς της ΕΕ,

ΙΙ) είναι δρομολογημένες εντός επόμενου 6μήνου οι:

Α) εξειδικεύσεις (ΚΥΑ) για τις θεσμικές εκκρεμότητες θέσπισης νέων Προγραμμάτων Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού (ΠΔΕΠ)

Β) στοχευμένες βελτιώσεις και διορθώσεις για την ενίσχυση της ΔσΠ σε συσκευασίες (Σύστημα DRS και λοιπές διατάξεις), σε ενίσχυση μικρών δήμων (κάτω των 10.000 κατοίκων)

Γ) τελικές οργανωτικές δομές των ΦοΔΣΑ με τις συγχωνεύσεις που υπολείπονταν

ΙΙΙ) Υπάρχει πλήρες χρηματοδοτικό πλαίσιο για την ενεργοποίηση εντός 2024 των προσκλήσεων , που προκύπτει από:

-Τη συμφωνία Ελλάδας – ΕΕ για το χρηματοδοτικό πλαίσιο της τρέχουσας Προγραμματικής Περιόδου ΕΣΠΑ 2021­2027

-Τη συμπληρωματικότητά του με άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως αυτό της αναδιανομής του εισπραχθέντος τέλους ταφής (που απαιτεί συνεργασία με την ΚΕΔΕ) και τους πόρους των ΠΔΕΠ, ώστε να καλυφθούν σταδιακά και έως το 2029 (κανόνας ν+2 ΕΣΠΑ) το σύνολο των τεκμηριωμένων αναγκών δράσεων που θα περιληφθούν στα ΟΛΙΣΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ Διαλογής στην Πηγή, στη γεωγραφική περιοχή κάθε ΦΟΔΣΑ.

Οι 9 προκλήσεις & 40 προτάσεις

Σήμερα υφίστανται αρκετές προκλήσεις προς επίλυση είτε διαχρονικών είτε νέων θεμάτων που θα πρέπει με διάλογο με τους κατά περίπτωση ενδιαφερόμενους να δρομολογηθούν, όπως:

1. Εναλλακτική Διαχείριση Συσκευασιών και άλλων Προϊόντων

Α) Το 2025 θα εκκινήσουν τη λειτουργία τους ~ 10 νέα ΠΔΕΠ, κάτι που οδηγεί σε υπερδιπλασιασμό του αντικειμένου του ΕΟΑΝ σε σύγκριση με το 2024.

Απαιτείται ενίσχυση με προσωπικό του ΕΟΑΝ και στοχευμένες κανονιστικές βελτιώσεις του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου που διέπει το ρόλο του για να επιτελέσει αποτελεσματικά τον ρόλο της ρύθμισης και εποπτείας της Εναλλακτικής Διαχείρισης

Β)Το μεγαλύτερο σε ποσότητα ρεύμα Εναλλακτικής Διαχείρισης, οι συσκευασίες, πρέπει να αναβαθμιστεί επιχειρησιακά μετά την εφαρμογή και του DRS με ενιαίο τρόπο σε πανελλαδική κλίμακα με στόχο να καλυφθεί το συνολικό κόστος εναλλακτικής διαχείρισης που περιλαμβάνει και το κόστος συλλογής σε διακριτά ρεύματα

Γ) Απαιτείται η εξασφάλιση πρόσθετων πόρων με τη μείωση Εισφοροδιαφυγής μέσω της διασύνδεσης δεδομένων από κρατικά μητρώα  (όπως το ΓΕΜΗ της ΓΓ Εμπορίου με το ΕΜΠΑ του ΕΟΑΝ) και επιβολή κυρώσεων στους εισφοροδιαφεύγοντες.

Οι έλεγχοι του ΕΟΑΝ θα πρέπει να είναι κατά μέγιστο με αυτόματο τρόπο μέσω γέφυρας δεδομένων ΓΕΜΗ – ΕΜΠΑ και με σημείο ελέγχου, π.χ. τον ΚΑΔ Δραστηριότητας μιας επιχείρησης

2.Η ενίσχυση της Διαλογής στην Πηγή

Οι νέοι στόχοι ΔσΠ για σειρά ρευμάτων τα οποία δεν υπόκεινται σε ΠΔΕΠ (βιοαπόβλητα, ανακυκλώσιμα υλικά, ογκώδη, μικρές ποσότητες αδρανών υλικών από μικροεπισκευές κτιρίων, κοκ) απαιτούν σημαντικούς πρόσθετους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους (προμήθεια και λειτουργία εξοπλισμού).

Ως εκ τούτου, απαιτείται:

Για τους μικρούς Δήμους, η ενίσχυση με οικονομικούς πόρους, ώστε να καλυφθεί και λειτουργία της χωριστής συλλογής χωρίς επιβάρυνσή τους.

Για τους μεγάλους Δήμους, η ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό ειδικής κατηγορίας και αμετάθετο που δεν βαρύνει τον κρατικό π/υ και πρέπει να θεσπιστεί με νομοθετική διάταξη.

Για το σύνολο των Δήμων, η οικονομική / οργανωτική συμβολή

-Του ΣΣΕΔ Συσκευασιών με ανάληψη οργανωτικής και οικονομικής ευθύνης για τη χωριστή συλλογή

-Των ΣΣΕΔ άλλων προϊόντων (π.χ. στρώματα, έπιπλα, μπάζα, κοκ), που θα χρηματοδοτούν τους Δήμους για συλλογή που θα γίνεται σε υποδομές τους, όπως τα Πράσινα Σημεία και τα ΚΔΕΥ

-Των Μεγάλων Παραγωγών HoReCa για ανάληψη οργανωτικής και οικονομικής ευθύνης για τη χωριστή συλλογή βιοαποβλήτων

3.Η κοστολόγηση & αποτελεσματικότητα της αλυσίδας διαχείρισης

Η σημερινή κοστολόγηση είναι αποσπασματική και βασίζεται σε:

Α)κανονισμό τιμολόγησης του συνολικού κόστους των ΦοΔΣΑ προς τους Δήμους

Β)χρέωση-με παρακράτηση ΚΑΠ από το ΥΠΕΣ του τέλους ταφής προς τους Δήμους

Γ)τιμολόγηση των ανταποδοτικών τελών (των ανωτέρω Α), Β) συν του κόστους αποκομιδής- μεταφοράς και καθαριότητας πάρκου/πρασίνου και οδοφωτισμού) στους πολίτες/επιχειρήσεις με βάση τα m2 της κατοικίας/εγκαταστάσεων τους.

Στο πλαίσιο του ανωτέρω μηχανισμού δεν υπάρχει συστηματική παρακολούθηση των δεικτών κόστους και αποτελεσματικότητας των ΦοΔΣΑ / Δήμων, ούτε μετακύλιση με δίκαιο τρόπο (Πληρώνω όσο Πετάω – ΠοΠ & Επιβραβεύομαι όσο Διαχωρίζω-ΕοΔ) στους πολίτες/επιχειρήσεις

Απαιτείται:

Α) Ενεργοποίηση του νεοσύστατου κλάδου Αποβλήτων της ΡΑΑΕΥ και του μηχανισμού παρακολούθησης δεικτών αποτελεσματικότητας των ΜΑΑ-ΧΥΤ και λοιπών υποδομών αρμοδιότητας των ΦοΔΣΑ, σε συνεργασία με τους ΦοΔΣΑ.

Β) Έναρξη Προγραμμάτων ΠοΠ σε μεγάλους Δήμους και μεγάλους παραγωγούς (επιχειρήσεις) για το ρεύμα του Καφέ Κάδου και Σύμμεικτων κάτ. ελάχιστον και σταδιακά καθολική επέκταση σε λοιπές επιχειρήσεις και πολίτες. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή ΠοΠ, άμεση εφαρμογή Προγραμμάτων ΕοΔ.

Γ) Εξορθολογισμός του τέλους ταφής, ώστε να αυξομειώνεται σε τιμή ευρώ/τν αναλόγως του % ανακύκλωσης με ΔσΠ που έχει επιτευχθεί σε μια εν λειτουργία ΜΑΑ

4.Η οργάνωση των ΦοΔΣΑ/Δήμων

Δεδομένης της κρίσιμης σημασίας για την πρόσθετη χρηματοδοτική ενίσχυση της ΕΕ ύψους 25% (200 εκ ευρώ περίπου) που είναι εξαρτώμενη από την επίτευξη των στόχων των ολιστικών σχεδίων ΔσΠ σε κάθε εξυπηρετούμενη περιοχή έργου ανάκτησης/ ανακύκλωσης) απαιτείται στελέχωση και ενίσχυση της διοικητικής, τεχνικής ικανότητάς τους.

Ειδικότερα:

Γ ια τους ΦοΔΣΑ:

Ι)Ενίσχυση σε προσωπικό με ειδική ρύθμιση ΥΠΕΣ-ΥΠΕΝ ειδικού σκοπού και αμετάθετο που δεν βαρύνει το κρατικό Π/Υ σε οικονομικό/ διοικητικό/τεχνικό επίπεδο.

ΙΙ)Ενεργοποίηση ειδικής πρόσκληση ΕΠ ΠΕΚΑ για Τεχνική Βοήθεια

Γ ια τους Δήμους:

Ι)Ενίσχυση σε προσωπικό με ειδική ρύθμιση ΥΠΕΣ-ΥΠΕΝ ειδικού σκοπού και αμετάθετο που δεν βαρύνει το κρατικό Π/Υ, σε εργασίες χωριστής συλλογής.

II) Δημιουργία Help Desk & Υπηρεσιών σε επίπεδο ΦοΔΣΑ για την παροχή τεχνικής βοήθειας προς τους Δήμους ειδικά για το ρεύμα των Βιοαποβλήτων (Καφέ Κάδος) για εργασίες χωριστής συλλογής.

5.Κίνητρα και ευαισθητοποίηση πολιτών/ επιχειρήσεων

Α. Κίνητρα

Γ ια τους πολίτες/επιχειρήσεις:

-Έναρξη Καθολικών Προγραμμάτων ΕοΔ με χρηματοδοτική ενίσχυση, στις έξυπνες γωνιές ανακύκλωσης και τα έξυπνα πράσινα σημεία, με εκπτώσεις, παροχές σε είδος κοκ παράλληλα με τη σταδιακή εφαρμογή του ΠοΠ

-Δημιουργία Τιμοκατάλογου ΠοΠ μορφής Πάγιο + Μεταβλητό με Bonus/Malus λογική, δηλαδή με αύξηση κόστους για σύμμεικτα / μείωση για ρεύματα ανακυκλώσιμων/ βιοαποβλήτων.

-Εφαρμογή Συστήματος Επιστροφής Εγγύησης για Φιάλες ( DRS)

Για τους παραγωγούς προϊόντων:

-Υποχρεωτική Εφαρμογή Ecomodulation τιμών εισφορών υπόχρεων παραγωγών προς ΣΣΕΔ

Για τους Δήμους

-Εξορθολογισμός τέλους ταφής με κίνητρο μείωσης της τιμής ευρώ/τν αναλόγως του βαθμού επίτευξης χωριστής συλλογής σε μια γεωγραφική περιοχή, που εξυπηρετείται από έργο ΜΑΑ.

Β. Ευαισθητοποίηση

-Καθολική εφαρμογή προγραμμάτων ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης με βιωματική ανακύκλωση εντός των Σχολικών Μονάδων που προβλέπονται στον Ν.4819/2021

-Διαμόρφωση Κεντρικής Επικοινωνιακής Στρατηγικής από ΥΠΕΝ-ΕΟΑΝ για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση και υλοποίηση τοπικών στρατηγικών με έμφαση στα ψηφιακά μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ΦοΔΣΑ και Δήμους με χρηματοδοτική ενίσχυση.

6.Αναβάθμιση λειτουργίας υφιστάμενων έργων στις ΟΕΔΑ των ΦοΔΣΑ

Στις ΟΕΔΑ των ΦοΔΣΑ πέραν από τα νέα έργα (ΜΑΑ) που μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, καθώς μετατρέπουν τους ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ, απαιτείται και αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων τους με χρηματοδοτική στήριξη συμπληρωματικά του ΕΠ ΠΕΚΑ και της αναδιανομής του Τέλους Ταφής με δράσεις, όπως:

1. Αποκατάσταση – Μεταφροντίδα

2. Δημιουργία Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Πάρκων, με στόχο την παραγωγή ΑΠΕ από Φ/Β και τη μείωση του ενεργειακού κόστους με συμψηφισμό

3. Εκσυγχρονισμός υποδομών περιβαλλοντικής προστασίας, όπως η Εγκατάσταση Επεξεργασίας Στραγγισμάτων (ΕΕΣ) ή το Σύστημα Άντλησης και Αξιοποίησης Βιοαερίου των ΧΥΤ

7. Για τη Bιομηχανία & τον Τουρισμό

Παραγωγή Προϊόντων ανθεκτικών, επισκευάσιμων πολλαπλών χρήσεων και από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες.

Απαιτείται ειδικό πλαίσιο κινήτρων ΥΠΑΝ-ΥΠΕΝ (κεφαλαιακών, λειτουργικών) για επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα ανθεκτικά, επισκευάσιμα, πολλαπλών χρήσεων και με α ύλες από ανακυκλωμένη α ύλη (όπως r Pet), ώστε να αυξηθεί ο κύκλος ζωής τους και μετέπειτα η κυκλικότητα των πόρων εντός Ελλάδας

Βιομηχανική Συμβίωση

Το δυναμικό για τη βιομηχανική συμβίωση στο σκέλος των αποβλήτων αλλά και της ενέργειας είναι ανεκμετάλλευτο έως σήμερα. Ειδικότερα:

Α) Απαιτείται να εκπονηθεί με ΥΠΕΝ με ΥΠΑΝ Εθνικό Σχέδιο Βιομηχανικής Συμβίωσης, που θα καθορίζει Στρατηγική, Στόχους, Μέτρα και Δράσεις για την περίοδο 2025-2030 και θα προωθεί τον αποχαρακτηρισμό αποβλήτων η υποπροϊόντων θέτοντας του κανόνες για την ασφαλή χρήση τους

Β) Οι απορριμματογενείς ενεργειακές πρώτες ύλες (απορριμματογενή εναλλακτικά καύσιμα και άλλες πρώτες ύλες) αποτελούν εναλλακτική αντικατάστασης στη συμβατική μορφή καυσίμων (Pet Coke), πηγή που υπό αυστηρές περιβαλλοντικές και οικονομικές προϋποθέσεις μπορεί να αξιοποιηθεί κατά ένα μέρος στην ενεργοβόρο βιομηχανία κατά ένα άλλο μέρος σε νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής η/και θερμικής ενέργειας.

Απαιτείται:

Ι) ολοκλήρωση και διαβούλευση του Εθνικού Σχεδίου Ενεργειακής Αξιοποίησης του ΥΠΕΝ, που να περιορίζεται αυστηρά και μόνο στις ποσότητες αποβλήτων που δεν μπορούν να ανακυκλωθούν και λαμβάνοντας υπ’ όψη δράσεις πρόληψης παραγωγής αποβλήτων ΙΙ)θέσπιση ειδικού νόμου πλαισίου με τον καθορισμό του περιβαλλοντικού (τήρηση αυστηρών όρων) και λειτουργικού πλαισίου (ποσότητες, τιμές) με στόχο τη βιώσιμη αξιοποίησή τους

Για τις τουριστικές περιοχές θα απαιτηθεί η εφαρμογή μιας συνδυασμένης πολιτικής, η οποία:

Α) Θα δίνει τη δυνατότητα στους Ξενοδόχους να διαχειριστούν αυτόνομα συγκεκριμένα ρεύματα ανακύκλωσης και να μειώσουν κατά το αναλογούν ποσό τα ανταποδοτικά τέλη

Β) Θα προωθεί σε μεγάλες επιχειρήσεις HoReCA την υποχρέωση αυτοοργάνωσης της εναλλακτικής διαχείρισης των βιαποβλήτων

Γ) Θα καλύπτει το κόστος χωριστής συλλογής, που εμφανίζεται αυξημένο σε περιόδους τουριστική αιχμής από πόρους, όπως του Τέλους Ταφής.

8.Για τα Αστικά και Αγροτοκτηνοτροφικά Βιοαπόβλητα και τη Δασική Βιομάζα              .

Η διαχείριση αστικών και αγροτοκτηνοτροφικων βιοαποβλητων αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα που σύντομα θα ενταθεί με δεδομένη την βαθμιαία ανάπτυξη της διαλογής στην πηγή των αστικών βιοαποβλήτων και την απόθεσή τους σε καφέ κάδους.

Η κομποστοποίηση βιοαποβλήτων θα εξακολουθήσει να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά συστημάτων επεξεργασίας, καθότι με τον τρόπο αυτό υλοποιείται η κυκλικότητα ως προς τα θρεπτικά συστατικά που ενυπάρχουν στα απόβλητα και αποδίδονται πάλι στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα μειώνεται σημαντικά ο όγκος των οργανικών που καταλήγουν στους ΧΥΤΑ.

Σε ότι αφορά την ενεργειακή αξιοποίηση βιοαποβήτων, ανασχετικοί παράγοντες για την παραγωγή βιοαερίου με αναερόβια χώνευση θα μπορούσαν να είναι η μειωμένη καθαρότητα του οργανικού κλάσματος στους καφέ κάδους και προβλήματα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της ανάστροφης εφοδιαστικής αλυσίδας. Η επιθυμητή καθαρότητα μπορεί να επιτευχθεί εφόσον υπάρξουν στοχευμένα προγράμματα ενημέρωσης των δημοτών με πρωτοβουλία φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Με τις μονάδες αναερόβιας χώνευσης αξιοποιούνται στερεά και υγρά οργανικά απόβλητα και παράγονται ενέργεια, θερμότητα και οργανικό λίπασμα (με κατάλληλη επεξεργασία του στερεού και υγρού χωνεμένου υπολείμματος). Συνεπώς η διαδικασία αυτή μπορεί να έχει καθοριστική συμβολή στην κυκλική οικονομία. Εφαρμογή της Ανάλυσης Κύκλου Ζωής αποδεικνύει ότι τα βιολογικά λιπάσματα που παράγονται από την αναερόβια χώνευση οργανικών αποβλήτων πλεονεκτούν έναντι των συμβατικών λιπασμάτων.

Παρά τις ευνοϊκές προοπτικές, ο κλάδος του βιοαερίου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, με κυριότερο την δυσκολία εξασφάλισης πρώτης ύλης. Αρκετές μονάδες βιοαερίου του αγροκτηνοτροφικού τομέα λειτουργούν με ζημίες, και υπάρχει κίνδυνος κάποιες να κλείσουν αν δεν υπάρξουν κατάλληλες θεσμικές παρεμβάσεις και κίνητρα από τους αρμόδιους φορείς.

Ειδικότερα απαιτείται η ενθάρρυνση των παραγωγών βιοαερίου να αποτολμήσουν την μετάβαση από την χρήση του βιοαερίου για ηλεκτροπαραγωγή σε μετεξέλιξη του βιοαερίου σε βιομεθάνιο μέσω βιολογικής μεθανοποίησης.

Όπου είναι τεχνικά δυνατόν, μπορεί να γίνει έγχυση του βιομεθανίου στο δίκτυο φυσικού αερίου με προφανή οφέλη τη συμβολή στη μείωση των εκπομπών CO2 και την ενεργειακή μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας.

Σε ότι αφορά τη δασική βιομάζα, πιο συγκεκριμένα υπολείμματα κλαδεμάτων και λοιπά προϊόντα από τον καθαρισμό οικοπέδων, απαιτείται η προώθηση υφισταμένων τεχνολογιών, πρώτιστα της αεριοποίησης, με στόχο την ενεργειακή αξιοποίηση δασικής βιομάζας επικερδώς για τις τοπικές κοινωνίες.

9.Για την ψηφιακή & τεχνολογική μετάβαση των Κυκλικών Πόλεων στα Στερεά Απόβλητα

Απαιτείται ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών σε:

Α) ΔσΠ με ΙοΤ συστήματα οργάνωσης δρομολογίων, καταγραφής πληρότητας αποθηκευτικών μέσων, αναγνώρισης χρηστών, όπως έξυπνες γωνιές ανακύκλωσης, κάδοι, απορριμματοφόρα κοκ

Β)Ανάκτηση με ΑΙ (τεχνητή νοημοσύνη) και Ρομποτικά συστήματα ποιοτικής ανάκτησης, παράλληλα με τα συμβατικά συστήματα, door to door, με κάδους/σακούλες, κοκ)

Δ) Ψηφιακή Οργάνωση Δήμων με πληροφοριακά συστήματα για εφαρμογή του ΠοΠ και την οργάνωση της χωριστής συλλογής/ αποκομιδης

Ε) Αξιοποίηση εφαρμοσμένων τεχνολογικών λύσεων μικρής κλίμακας σε μικρές η/και απομακρυσμένες περιοχές

Στ) Δημιουργία 2 νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων (του ΕΠ ΠΕΚΑ ή/και του τέλους Ταφής) προς τους Δήμους/ΦοΔΣΑ στις θεματικές

-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ στις ΚΥΚΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ (για την ενσωμάτωση τεχνολογικών λύσεων ως ανωτέρω Α-Β)

– ΠΙΛΟΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠοΠ για την επιλογή του βέλτιστου συστήματος εφαρμογής του ανά Δήμο (κεντρικό, door to door, με κάδους/σακούλες, κοκ).

Η ταυτότητα του συνεδρίου

2 Ημέρες

– 32 Ώρες Συνεδρίου σε 2 παράλληλες αίθουσες στο ιστορικό κτίριο του ΕΜΠ

~600 συμμετέχοντες στην οργάνωση/ υποστήριξη/ παρακολούθηση των εργασιών

-38 προσκεκλημένοι και επίσημοι, σε χαιρετισμούς & 4 τραπέζια διαλόγου

-60 παρουσιάσεις προφορικών εργασιών 250 επιστημόνων

-14 poster εργασίες, 70 επιστημόνων

-23 διακεκριμένα μέλη & φίλοι της ΕΕΔΣΑ στην επιστημονική & οργανωτική επιτροπή

-30 φορείς αιγίδας – Χορηγοί – Υποστηρικτές όλων των κατηγοριών

-10 κοινωνικοί φορείς & 6 γενικοί γραμματείς, μέλη του Forum κυκλικών πόλεων

-5 θεματικά ΜΜΕ ως χορηγοί επικοινωνίας με παρουσία στον χώρο Κέντρου Τύπου του Συνεδρίου

-8 μουσικοί της κρατικής ορχήστρας στην τελετή έναρξης

-2 μουσικά μεσημεριανά διαλείμματα

Ευχαριστίες

Το ΔΣ της ΕΕΔΣΑ απευθύνει ευχαριστίες προς τους:

-Στον κ. Πρύτανη του ΕΜΠ για τη φιλοξενία στο Ιστορικό Κτίριο

-Στους Προέδρους και τα 21 Μέλη Επιστημονικής και Οργανωτικής Επιτροπής

-Στους εκπροσώπους των 15 φορέων του Forum Κυκλικών Πόλεων μελών της Τιμητικής Επιτροπής

-Στους 30 χορηγούς όλων των κατηγοριών και υποστηρικτές

-Στους 310 επιστήμονες που παρουσίασαν προφορικά ή σε poster τις εργασίες τους

– Στους 8 εξαίρετους μουσικούς του Κουιντέτου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και τους 2 μουσικούς των διαλειμμάτων του Συνεδρίου

-Στη γραμματεία και την ομάδα υποστήριξης του Συνεδρίου.

Δείτε την ειδική έκδοση για το 8ο συνέδριο της ΕΕΔΣΑ: ΕΔΩ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας