ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Κατατίθεται άμεσα στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τον αιγιαλό και την παραλία, με σαρωτικές ρυθμίσεις για αυθαίρετα... Αιγιαλός: To τελικό νομοσχέδιο για αυθαίρετα δίπλα στο κύμα

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Κατατίθεται άμεσα στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τον αιγιαλό και την παραλία, με σαρωτικές ρυθμίσεις για αυθαίρετα κτίρια, την αδειοδότηση έργων και νέους κανόνες χρήσης της παράκτιας ζώνης για κάθε είδους δραστηριότητες, μέχρι και για τη .. διοργάνωση τελετών γάμων.

Σημειώνεται ότι το σχέδιο νόμου για τον αιγιαλό στις διάφορες εκδοχές του, σε απόπειρες που έγιναν τα τελευταία χρόνια να προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή έχει συναντήσει πολλές και έντονες αντιδράσεις, εκτός αλλά και εντός των τειχών της κυβέρνησης.

Από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών, γίνεται γνωστό ότι «για τη σύνταξη του νέου νομοσχεδίου υπήρξε εποικοδομητικός διάλογος και συνεργασία  με τα συναρμόδια υπουργεία και λήφθησαν υπόψη η νομολογία ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων, όλες οι προτάσεις των συναρμόδιων υπουργείων, καθώς και οι προτάσεις και παρατηρήσεις διαφόρων φορέων, που έχουν έννομο συμφέρον». Ιδιαίτερα όμως, σημειώνει  το υπουργείο Οικονομικών ότι λήφθηκαν υπόψη οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος, οι οποίες, τελικά, συμπεριελήφθησαν στο τελικό νομοσχέδιο».

Οι τελικές ρυθμίσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες, που φέρνει στο φως το ecopress το νέο νομοσχέδιο για τον αιγιαλό στις βασικές ρυθμίσεις του προβλέπει τα ακόλουθα:

-Εξαίρεση από την κατεδάφιση:  Ορίζονται προϋποθέσεις για την εκ των υστέρων αδειοδότηση ή εξαίρεση από την κατεδάφιση πολύ συγκεκριμένων έργων των άρθρων 12, 12 Α και 14 παρ. 1, 8 και 9, που έχουν κατασκευαστεί μέχρι την 28.7.2011. Η διάταξη καταλαμβάνει, επιπλέον, και έργα, τα οποία κατασκευάστηκαν μεν μετά την 28.7.2011, πλην όμως ανήκουν σε ειδικές, ρητώς και περιοριστικά απαριθμούμενες κατηγορίες, που έχουν ιδιαίτερη σημασία και η διατήρησή τους είναι απαραίτητη για λόγους εθνικής άμυνας ή ασφάλειας, αναπτυξιακούς ή τήρησης δεσμεύσεων της χώρας και συγκεκριμένα:

α) έργα και δραστηριότητες που εξυπηρετούν σκοπούς Εθνικής Άμυνας και ασφάλειας,

β) έργα εθνικής σημασίας,

γ) έργα υποδομής δικτύων κοινής ωφέλειας, συμπεριλαμβανομένων των έργων Α.Π.Ε,

δ) έργα του διεθνούς,  εθνικού,   και επαρχιακού οδικού δικτύου, καθώς και δημοτικές οδοί και

ε) έργα που αποτελούν οργανικό σύνολο με νομίμως κατασκευασθέν έργο.

-Ρητή εξαίρεση: καταστημάτων, κατοικιών, ξενοδοχείων, πισινών, βιλών, κάμπινγκ κλπ, καθώς και των τουριστικών λιμένων, για τους οποίους υπάρχει ειδικότερη νομοθεσία.

Η παραπάνω διάταξη, αφορά τις περιπτώσεις εκείνες των έργων τα οποία μπορούσαν εξαρχής να κατασκευαστούν νομίμως στον αιγιαλό, πλην όμως για διάφορους λόγους, αυτά κατασκευάστηκαν χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής. Διευκρινίζεται ότι έργα, τα οποία δεν προβλέπεται από το νόμο ότι μπορούν να κατασκευαστούν στον αιγιαλό, παραλία κλπ, είναι εκτός πεδίου εφαρμογής  της  παρούσας  διάταξης.

-Προθεσμία: για την υποβολή της αίτησης αδειοδότησης ή εξαίρεσης από την κατεδάφιση 2 χρόνια από τη έναρξη ισχύος του  νόμου. Η διαδικασία αδειοδότησης είναι  αυτή του άρθρου 14 παρ. 3 επ.  Αν τα έργα δεν  αδειοδοτηθούν ή δεν εξαιρεθούν από την κατεδάφιση θεωρούνται αυθαίρετα και κατεδαφιστέα.

-Απαραίτητη προϋπόθεση: για την αδειοδότησή τους ή εξαίρεση από την κατεδάφιση: καταβολή της αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης που είτε έχει καθοριστεί ήδη είτε θα καθοριστεί από την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία με την προσαύξηση του 1/3. Ρύθμιση τρόπου καταβολής.

-Εξαίρεση από την καταβολή της αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης:  των έργων υποδομών ή κοινής ωφέλειας που αφορούν κοινόχρηστα αγαθά, εφόσον αποδεδειγμένα έχουν κατασκευαστεί πριν την ισχύ της διάταξης αυτής από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, από ΟΤΑ και από επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, εφόσον αυτές ανήκουν αποκλειστικά ή κατά πλειοψηφία στο Δημόσιο ή σε ΟΤΑ και υπό την προϋπόθεση ότι η καθορισθείσα αποζημίωση δεν έχει επικυρωθεί δικαστικά ή βεβαιωθεί ταμειακά.

Αναστολή κατεδαφίσεων και προστίμων

Από την κατάθεση της αίτησης  και μέχρι την ολοκλήρωση της παραχώρησης, αδειοδότησης ή εξαίρεσης από την κατεδάφιση  αναστέλλεται:

α) η εκτέλεση των πρωτοκόλλων κατεδάφισης και  διοικητικής αποβολής και η έκδοση νέων, καθώς και

β) η έκδοση νέων πρωτοκόλλων αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης και η επιβολή νέων προστίμων για τα προς παραχώρηση, αδειοδότηση ή εξαίρεση από την κατεδάφιση  με την προτεινόμενη  διαδικασία έργα και για όσο χρόνο διαρκεί αυτή.

Αναστολή της παραγραφής των απαιτήσεων και δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς και της παραγραφής των ποινικών αδικημάτων που σχετίζονται με την ανέγερση και χρήση των κατασκευών του προτεινόμενου  άρθρου και την αναγκαστική είσπραξη των επιβληθέντων προστίμων και αποζημιώσεων κατά τη διάρκεια της διετούς αποκλειστικής προθεσμίας.

Υποχρεωτική αναβολή των ποινικών δικών, που σχετίζονται με την ανέγερση και χρήση των κατασκευών κατά τη διάρκεια της διετούς προθεσμίας.

Αναβίωση των μέτρων σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης αδειοδότησης ή εξαίρεσης από την κατεδάφιση.

Κατ’ εξαίρεση για τα ναυταθλητικά σωματεία, η παραχώρηση  της χρήσης του κοινόχρηστου χώρου για την αδειοδότηση ή εξαίρεση από την κατεδάφιση των έργων που έχουν κάνει στον αιγιαλό γίνεται με τη διαδικασία του 18 Α του ν. 2971/2001, που προστέθηκε με την παρ. Α του άρθρου 67 του ν. 4554/2018 (Α΄ 130).

-Διατηρούνται έργα και εγκαταστάσεις: που έχουν κατασκευαστεί στον αιγιαλό με σύμβαση τρίτων (ιδιωτών) με το Δημόσιο, ΕΟΤ, ΓΓ Αθλητισμού ή ΟΤΑ με βάση αναπτυξιακούς νόμους. Αφορά πολλές  βιομηχανικές ή μεταλλευτικές αυτές μονάδες, που εξακολουθούν να λειτουργούν κι  επιθυμούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα έργα αυτά.

Διατήρηση

Εισάγεται νέα ρύθμιση της διαδικασίας διατήρησης των υφισταμένων σε κοινόχρηστους χώρους προστατευόμενους από το νόμο 2971/2001 έργων, και των νομίμων και αυτών που έχουν γίνει καθ’ υπέρβαση της αρχικής άδειας, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά:

α) έχουν κατασκευαστεί μέχρι την 28.7.2011,

β) συνδέονται λειτουργικά με τα νομίμως κατασκευασθέντα έργα και

γ) δεν είναι επικίνδυνα.

Όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς διατυπώνουν τη γνώμη τους. Τα έργα ανήκουν στο Δημόσιο, ενώ πρόκειται για επιχειρήσεις με σημαντικό ρόλο στην οικονομική ζωή.

Έργα

-Αντιδιαβρωτικά έργα επί του αιγιαλού: Ρυθμίζεται η διαδικασία κατασκευής τους, είτε από το ίδιο το Δημόσιο είτε από τον ιδιώτη, του οποίου το ακίνητο κινδυνεύει, ώστε να γίνει αποτελεσματικότερη και να αντιμετωπισθεί έγκαιρα η διάβρωση, χωρίς όμως να παύει και η προστασία του κοινόχρηστου αγαθού. Επιπλέον, για την περίπτωση που η αρμόδια Επιτροπή διαπιστώσει ότι η διάβρωση οφείλεται σε ενέργειες ή έργα μη νόμιμα, τότε θα επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 29 του ν. 2971/2001. Η διάβρωση αποτελεί ένα φυσικό φαινόμενο, εξαιτίας του οποίου σε πολλές περιπτώσεις κινδυνεύουν σημαντικά και απαραίτητα έργα (π.χ δρόμοι) ή και ιδιοκτησίες.

Επείγοντα έργα επί του αιγιαλού: Ορίζεται ακριβής διαδικασία, κατασκευής ή επισκευής τους σε περίπτωση που υπάρχουν καταστάσεις καταστροφής ή επικείμενης καταστροφής (π.χ καταστροφή των λιμενικών εγκαταστάσεων από σεισμό, πτώση παραλιακού δρόμου, ο οποίος  έχει κατασκευασθεί από φορέα του Δημοσίου μη νομίμως,  από νεροποντή κλπ).  Απαραίτητη προϋπόθεση η κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή πολιτικής προστασίας Τα έργα αυτά γίνονται κατά παρέκκλιση των χρονοβόρων διαδικασιών, πλην όμως μετά την παρέλευση του κινδύνου, αν το προϋπάρχον στον αιγιαλό έργο είναι αυθαίρετο, είτε θα εξαιρεθεί από την κατεδάφιση με τις διατάξεις του 14 Α είτε θα κατεδαφιστεί ολόκληρο.

Ιδιοκτησιακά δικαιώματα

Κατοχυρώνονται κτηθέντα ιδιοκτησιακά δικαιώματα και ισχύουσες συμβάσεις παραχώρησης. Ο παλαιός αιγιαλός και την παλαιά όχθη, αυτά  ανήκουν στη δημόσια κτήση (και όχι στην ιδιωτική του περιουσία, όπως ορίζεται με την ισχύουσα διάταξη) και είναι ανεπίδεκτα κτήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων.

Σε περίπτωση που μεταξύ του αιγιαλού και της δημόσιας οδού παρεμβάλλεται ιδιωτικό ακίνητο, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό από το δημόσιο δρόμο, σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία.

Χάραξη των ορίων του αιγιαλού

Συστήνεται στο Υπουργείο Οικονομικών Δευτεροβάθμια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού,  με σκοπό την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών στις περιπτώσεις επανακαθορισμού τους. Εξασφαλίζεται πιο αντικειμενική, αμερόληπτη και εν τέλει ασφαλέστερη κρίση και παράλληλα  αποφεύγεται, κατά το δυνατόν, η επιβάρυνση του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις σχετικές προσφυγές.

Παρέχεται το δικαίωμα υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης  περί καθορισμού/επανακαθορισμού οριογραμμής αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού ενώπιον της Β/θμιας Επιτροπής, με σκοπό την επιτάχυνση του οριστικού καθορισμού της οριογραμμής του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού χωρίς, απαραίτητα, την προσφυγή στο συμβούλιο της Επικρατείας, με, έμμεσο, αποτέλεσμα την αποσυμφόριση του Δικαστηρίου από μεγάλο όγκο εργασίας.

Στις περιπτώσεις που, πριν τη λήψη της απόφασης για τη χάραξη των οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας απαιτείται αυτοψία, αυτή πρέπει να γίνει από όλη την Επιτροπή και όχι μόνο από ένα μέλος της, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια και αντικειμενικότητα στον καθορισμό του αιγιαλού.

Παραχώρηση για απλή χρήση αιγιαλού

Παραχώρηση για απλή χρήση αιγιαλού και συγκεκριμένα για ομπρέλες , ξαπλώστρες, καντίνες συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:

Ρύθμιση αναλυτική των συνηθέστερων παραχωρήσεων για ομπρέλες – ξαπλώστρες, που μέχρι τώρα γινόταν με κ.υ.α.

Η παραχώρηση της απλής χρήσης γίνεται πάντοτε έναντι ανταλλάγματος, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον ίδιο το νόμο του αιγιαλού.

Το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο γνωμοδοτεί κάθε φορά ποιοι αιγιαλοί, παραλίες κλπ μπορούν να παραχωρηθούν για απλή χρήση. Στην αιτιολογική δίνονται κατευθύνσεις για τα θέματα που πρέπει να λάβει υπόψη του το Δημοτικό Συμβούλιο στη γνωμοδότησή του (π.χ αρχαιολογικούς ή περιβαλλοντικούς περιορισμούς, λόγους επικινδυνότητας, γεωμορφολογικούς, ιστορικής εξέλιξης, κοινωνικούς ή άλλους, εξαιρετικής τοπικής σημασίας, περιορισμούς).

Παραχώρηση από το Δημόσιο με ηλεκτρονική δημοπρασία

Όλες οι παραχωρούμενες θέσεις αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

Μέγιστο εμβαδόν παραχώρησης ορίζονται τα 300 τ.μ. (μείωση από τα 500 τ.μ που προβλέπονται σήμερα).

Ποσοστό συνολικής κάλυψης αιγιαλού 40% (το 60% ελεύθερο ισομερώς κατανεμημένο), μη υπολογιζομένου του χώρου που είναι δυσπρόσιτος και μη αξιοποιήσιμος. Στις περιοχές Natura το ποσοστό είναι 30% – 70%.

Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού κλπ στα όμορα προς τον αιγιαλό κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα (δηλ. όχι σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, βίλες) κάμπινγκ, κέντρα αναψυχής, ναυταθλητικά σωματεία (αναγνωρισμένα από τη Γ.Γ Αθλητισμού) και σε επιχειρήσεις θαλασσίων μέσων αναψυχής που δραστηριοποιούνται σε χώρο όμορο του κοινοχρήστου υπό τον όρο αυτές να λειτουργούν νόμιμα.

«Όμοροι» θεωρούνται ως τέτοιοι και όταν παρεμβάλλεται δημοτικός δρόμος ή πλατεία. Στην περίπτωση συνεχόμενων  «όμορων» αυτοί υποχρεούνται να αφήνουν ελεύθερη ζώνη 2, τουλάχιστον, μέτρων εκατέρωθεν της πρόσοψής τους. Αν η πρόσοψή τους είναι μικρότερη των 6 μ., η ελεύθερη ζώνη μειώνεται κατά 50%.

Αν μεταξύ των επιχειρήσεων και του αιγιαλού παρεμβάλλεται ιδιωτικό ακίνητο (τρίτου ή του Δημοσίου) πρέπει να αποκτηθεί ιδιωτικό ή εμπράγματο δικαίωμα στο ακίνητο (αγορά, μίσθωση, παραχώρηση χρήσης κλπ) κι επιπλέον η επέκταση της επιχειρηματική δραστηριότητας και επ’ αυτού, για να αποκτηθεί η ιδιότητα του «όμορου».

Η ανάπτυξη των ομπρελών – ξαπλωστρών καλύπτει μέχρι το 60% του παραχωρούμενου χώρου.

Ελεύθερος χώρος πλάτους 5 μ. από την ακτογραμμή.

Το αντάλλαγμα για στις παραχωρήσεις καθορίζεται με τον αντικειμενικό τρόπο του άρθρου 16 Α.

Μέγιστος χρόνος παραχώρησης ορίζονται τα 3 χρόνια.

Σε παραλίες μήκους ή πλάτους μικρότερου των 3μ. ή εμβαδού μικρότερου των 150 τ.μ δε επιτρέπεται παραχώρηση.

Δικαίωμα, μόνο  στα όμορα προς τον αιγιαλό κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα και στις τουριστικές οργανωμένες επιχειρήσεις (campings), να ασκούν επιχείρηση θαλασσίων μέσων αναψυχής είτε οι ίδιες είτε μέσω τρίτου, φυσικού ή νομικού, προσώπου, με αντάλλαγμα που δεν ξεπερνά το αναλογούν για το συγκεκριμένο χώρο καθορισθέν για την παραχώρηση, επί ποινή ανάκλησης της παραχώρησης. Στην περίπτωση αυτή η υποπαραχώρηση μπορεί να καταλαμβάνει μέχρι το 20% του παραχωρούμενου χώρου. Η ρύθμιση αυτή δεν εμποδίζει την παραχώρηση σε άλλους επιχειρηματίες για την άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας εκτός ξενοδοχείων, εφόσον, βεβαίως, πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις.

Όλοι οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να αναρτούν πινακίδα, στην οποία να εμφαίνεται σαφώς η παραχώρηση και σε περίπτωση που αυτοί παραβιάζουν τα όριά της τότε οι λουόμενοι έχουν δικαίωμα να κάνουν ελεύθερα και χωρίς κανένα αντάλλαγμα χρήση των ομπρελών και ξαπλωστρών τους.

Σε κάθε περίπτωση για τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης απλής χρήσης απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού περί μη οφειλών στον οικείο Δήμο. Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, δεδομένου ότι έχει παρατηρηθεί πολλές φορές το φαινόμενο, οι αιτούμενοι παραχώρηση, επειδή έχουν οφειλές προς το Δήμο, αφήνουν να παρέλθει άπρακτη η προθεσμία για σύναψη σύμβασης παραχώρησης από το Δήμο και στη συνέχεια να αιτούνται την παραχώρηση από την Κτηματική Υπηρεσία.

Άλλες χρήσεις

Παραχώρηση για την απλή χρήση αιγιαλού, παραλίας κλπ για ρητώς κατονομαζόμενες χρήσεις, εκτός από ομπρέλες – ξαπλώστρες, θαλάσσια μέσα αναψυχής και τροχήλατες καντίνες αναλυτικά προβλέπεται:.

Καθορισμός όρων και οι προϋποθέσεων παραχώρησης από τον Υπουργό Οικονομικών για την τοποθέτηση πλωτών εξεδρών εντός της θάλασσας και, για πρώτη φορά,  εντός λίμνης, για εποχιακή χρήση μέχρι 6 μήνες και μέγιστου εμβαδού εκατό (100) τ.μ. εντός θαλάσσιου χώρου και πενήντα (50) εντός λιμναίου χώρου.

Στις εξέδρες απαγορεύεται ρητώς η χρήση τους για λειτουργία επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος (σημειωτέον ότι μέχρι τώρα αυτό προβλεπόταν στην κ.υ,α, ενώ με την προτεινόμενη διάταξη τούτο προβλέπεται ρητά στο νόμο).

Παραχώρηση για την τοποθέτηση συστημάτων φουσκωτών θαλάσσιων μέσων αναψυχής και θαλάσσιων παιδικών χαρών, δεδομένου ότι μέχρι τώρα δεν προβλεπόταν κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα αφενός μεν να τοποθετούνται αυτές χωρίς άδεια και επομένως χωρίς προϋποθέσεις και ασφάλεια για τους χρήστες κι αφετέρου να υπάρχει απώλεια εσόδων για το Δημόσιο.

Παραχώρηση στις επιχειρήσεις υδατοκαλλιεργειών αιγιαλού, παραλίας και λοιπών κοινόχρηστων χώρων για την εναπόθεση διχτυών και τροφών.

Παραχώρηση αιγιαλού, παραλίας κλπ  σε ναυταθλητικά σωματεία και σε αθλητικούς φορείς, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του οικείου ΟΤΑ, για διεξαγωγή αγώνων  και για χρονικό διάστημα μέχρι 30 μέρες το χρόνο για το σύνολο των παραλιών του Δήμου.

Παραχώρηση στους ΟΤΑ α΄ βαθμού αιγιαλού, παραλίας κλπ για την τοποθέτηση έργων, μη νομίμως πακτωμένων στο έδαφος, για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ. Επιβάλλεται δε ρητώς κάθε Δήμος να έχει μία τουλάχιστον παραλία εντός των ορίων της  χωρικής του αρμοδιότητας στην οποία να υπάρχει πρόσβαση στη θάλασσα για τα ΑΜΕΑ. Στις παραπάνω περιπτώσεις η παραχώρηση γίνεται άνευ ανταλλάγματος.

Παραχώρηση αιγιαλού, παραλίας κλπ για την τέλεση γάμων και άλλων τελετών κοινωνικού χαρακτήρα έναντι ανταλλάγματος. Κ.υ.α Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Τουρισμού για  τις λεπτομέρειες εφαρμογής.

Πρόστιμα για γάμους

Πρόβλεψη υψηλών προστίμων, αν διαπιστωθεί, ότι τελούνται γάμοι ή άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις σε χώρο του αιγιαλού, χωρίς άδεια. (Η συγκεκριμένη διάταξη τέθηκε δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει τεράστιο και διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για την τέλεση γάμων και άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων στον αιγιαλό. Μέχρι τώρα οι εκδηλώσεις αυτές γίνονταν χωρίς θεσμικό πλαίσιο και επομένως  χωρίς καμία προστασία του αιγιαλού. Με την προτεινόμενη διάταξη θα υπάρχει αυστηρός έλεγχος, αφού θα είναι ενήμερες οι αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε να μην αίρεται η κοινοχρησία και να προστατεύεται το περιβάλλον, ενώ η πρόβλεψη υψηλότατων προστίμων λειτουργεί αποτρεπτικά στην παράληψη λήψης των απαιτούμενων αδειών και παραχωρήσεων).

Παραχώρηση έναντι ανταλλάγματος αιγιαλού, παραλίας  κλπ για τις ανάγκες λήψης με οπτικοακουστικά μέσα (π.χ για γύρισμα ταινιών, σίριαλ κλπ.) Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε τέτοια πρόβλεψη, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να έχει απώλεια εσόδων

Παραχώρηση έναντι ανταλλάγματος σε ΝΠΔΔ  ή φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών για ερευνητικούς σκοπούς.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας