ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Μετά τον φονικό όλεθρο, που προκάλεσε η μεγάλη πυρκαγιά στην Αττική ανοίγει πελώριο θέμα για αυθαίρετα κτίσματα, από μικρά εξοχικά, μέχρι... Εγκύκλιος ΥΠΕΝ: Μηνύσεις και πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής για τα παράνομα αυθαίρετα στα καμένα δάση,  μετά τον φονικό όλεθρο!

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Μετά τον φονικό όλεθρο, που προκάλεσε η μεγάλη πυρκαγιά στην Αττική ανοίγει πελώριο θέμα για αυθαίρετα κτίσματα, από μικρά εξοχικά, μέχρι πολυτελείς βίλες και ξενοδοχειακά συγκροτήματα, που έχουν ανεγερθεί παράνομα και αυθαίρετα σε δασικές εκτάσεις, χωρίς ισχυρούς τίτλους ιδιοκτησίας, άδεια από το Δασαρχείο, πράξεις αποχαρακτηρισμού και νόμιμη οικοδομική άδεια, η οποία να αντιστοιχεί με το πραγματικό κτίσμα.

Ποινικές και αστικές κυρώσεις 

Το ecopress παρουσιάζει  την  εγκύκλιο του ΥΠΕΝ, με την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου, με θέμα  «ενέργειες που ακολουθούνται μετά από πυρκαγιά στις εκτάσεις που διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας», η οποία με σαφή, κατηγορηματικό και απαρέγκλιτο τρόπο δίνει  προς τις Γενικές Διευθύνσεις Δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας  εντολή:

 –«Εφαρμογή της ισχύουσας δασικής νομοθεσίας με την επιβολή αρμοδίως ποινικών και αστικών κυρώσεων (μηνυτήριες αναφορές, πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής), στις περιπτώσεις διαπιστώσεως παραβατικών ενεργειών ή πράξεων στις κηρυχθείσες αναδασωτέες εκτάσεις».

Αποτύπωση και αναδασωτέα 

Ταυτοχρόνως η ίδια εγκύκλιος του ΥΠΕΝ δίνει  προς τις Γενικές Διευθύνσεις Δασών οδηγίες για άμεση αποτύπωση της καμένης περιοχής και κήρυξη της έκτασης ως αναδασωτέας σε ταχύτερο χρόνο των 3 μηνών, που η νομοθεσία προβλέπει, ως εξής:

  • “Αποτύπωση της καμένης περιοχής σε τοπογραφικό διάγραμμα βάσει συντεταγμένων στο σύστημα ΕΓΣΑ 1987, για τη σύνταξη του οποίου χρησιμοποιούνται επιβοηθητικά τα παρεχόμενα από τη Γενική Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του ΥΠΕΝ δορυφορικά δεδομένα”.
  • “Πρόταση από την οικεία δασική αρχή για την άμεση έκδοση αρμοδίως απόφασης κήρυξης της έκτασης ως αναδασωτέας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 38 και 41 του ν. 998/1979 ως ισχύει, συνδυαστικά των εν ισχύ εγκυκλίων δ/γών που αφορούν συναφές αντικείμενο. Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση έκδοσης της απόφασης αναδάσωσης εντός χρονικού διαστήματος τριών (3) μηνών από την καταστολή της πυρκαγιάς ή τη διαπίστωση καταστροφής δάσους ή δασικής έκτασης από οποιαδήποτε αιτία, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, οπότε το βέλτιστο είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν πιο άμεσα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση εκτεταμένων δασικών πυρκαγιών ή Εθνικών Πάρκων και σημαντικών αρχαιολογικών χώρων, η διαδικασία έκδοσης απόφασης αναδάσωσης θα πρέπει να είναι ακόμη πιο σύντομη”.

Βαριές συνέπειες

Τεχνικοί παράγοντες, που γνωρίζουν τα δεδομένα της διαχρονικής πολεοδομικής αυθαιρεσίας στις καμένες περιοχές της Αττικής, ιδίως στο Μάτι, όπου ανύποπτοι άνθρωποι εγκλωβίστηκαν στους φονικούς δαιδάλους αυθαίρετων κτισμάτων και μαντρότοιχων και έχασαν με φρικτό τρόπο τη ζωή τους, σημειώνουν ότι μετά από δεκαετίες ανοχής και συγκάλυψης από την πλευρά της πολιτείας οι υπεύθυνοι (φυσικά πρόσωπα, διοίκηση, αυτοδιοίκηση) έρχονται  τώρα αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους και τις βαριές συνέπειες του νόμου.

Σ. Φάμελλος: κήρυξη της καμένης περιοχής ως αναδασωτέας

«Η κήρυξη της καμένης περιοχής ως αναδασωτέας είναι συνταγματική μας υποχρέωση» τόνισε στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, παραθέτοντας, μάλιστα, τις υποχρεωτικές διαδικασίες, που έπονται των πυρκαγιών, οι οποίες προβλέπονται από την πρόσφατη εγκύκλιο, που παρουσιάζει το ecopress. Αυτές είναι:

– Άμεση οριοθέτηση της καμένης έκταση με βάση την επεξεργασία δορυφορικών εικόνων που ήδη συλλέγονται αυτήν την εβδομάδα, για πλήρη εικόνα της περιοχής.

– Σάρωση της περιοχής από συνεργεία Πυροσβεστικής, Αστυνομίας και υπουργείου Υποδομών, για εντοπισμό σημείων που έχουν πληγεί (κτισμάτων, οικοδομών, κατοικιών, δημόσιων κτιρίων).

– Κήρυξη της περιοχής ως αναδασωτέας, λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις νόμιμες πράξεις της διοίκησης.

«Πρακτικά, όποιος είχε νόμιμη κατοικία και ιδιοκτησία, άδεια από το Δασαρχείο, πράξεις χαρακτηρισμού, οικοδομική άδεια, δεν έχει κάτι να ανησυχεί. Από την άλλη πλευρά, στις υπώρειες, στα ψηλά, εκεί που πρέπει να αναγεννηθεί το δάσος για να “κρατήσει” το έδαφος και την πλημμύρα, είμαστε υποχρεωμένοι, προφανώς, να επιταχύνουμε τις διαδικασίες της δασικής αναγέννησης, δεν μπορούμε να περιμένουμε» διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός.

Χ. Σπίρτζης: Έλεγχοι οικοδομικών αδειών

Έρευνα για τις πολεοδομικές άδειες στο Μάτι Αττικής προανήγγειλε μιλώντας στο ραδιόφωνο 24/7 στους 88,6 ο υπουργός Μεταφορών-Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είπε ότι στην περιοχή υπήρχαν πολυτελή σπίτια και κτίρια ακριβώς δίπλα στην παραλία.

Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έδωσε εντολή στους μηχανικούς που κάνουν αυτοψίες στις πληγείσες περιοχές να ελέγξουν στις πολεοδομίες τις άδειες όλων των κτιρίων που βρίσκονται σε απόσταση 100 μέτρων από την παραλία. Οι μηχανικοί θα ελέγξουν τους φακέλους για να διαπιστώσουν πώς δόθηκαν αυτές οι άδειες.

Παράλληλα από το Υπουργείο διευκρινίζεται ότι είναι πρωτοφανής η κινητοποίηση τόσων μηχανικών για την διενέργεια των αυτοψιών. «Μέσα σε 1,5 μέρα έχουν γίνει σχεδόν 2,5 χιλιάδες αυτοψίες στις πληγείσες περιοχές», ανέφερε επίσης και πρόσθεσε ότι σήμερα συνεχίζονται οι έλεγχοι με περισσότερους από 340 μηχανικούς.

Διαδικασία αποκατάστασης

Ο κ. Φάμελλος δήλωσε ότι  ξεκινάει αμέσως η διαδικασία αποκατάστασης με επίβλεψη του δασαρχείου στη συνέντευξη του στο «Κόκκινο»  και ειδικότερα  ότι αρχίζει η υλοτόμηση των καμένων ειδών, από τη θάλασσα προς τα υψηλότερα, ώστε να μην υπάρχουν επικίνδυνες καμένες ύλες στην περιοχή και ακολούθως, μαζί με το υπουργείο Υποδομών θα γίνουν παρεμβάσεις με αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα. «Υπάρχουν μεγάλα ρέματα και κοντά στη θάλασσα, για τα οποία θα δούμε την εξέλιξη των μελετών και της αδειοδότησης, για την άμεση ένταξή τους προς κατασκευή» σημείωσε.

 

Πολεοδομικές μελέτες

Ακόμη, ο κ Φάμελλος  ανέφερε πως το επόμενο βήμα, το οποίο μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, «είναι το πώς θα ολοκληρωθούν οι πολεοδομικές μελέτες της περιοχής με πολεοδομικά σταθερότυπα που θα επιτρέπουν την ασφαλή λειτουργία των οικισμών χωρίς δρόμους-παγίδες και κλειστές παραλίες, αλλά και την επικοινωνία του οικισμού με την ακτή, ώστε να μην υπάρχει ούτε κίνδυνος εγκλωβισμού, ούτε περιορισμός της περιβαλλοντικής και οικιστικής λειτουργίας προς τη θάλασσα. Δεν υπάρχει οικιστικό σχέδιο, θα πρέπει οι περιοχές αυτές, όπου είναι σε εξέλιξη οι πολεοδομικές μελέτες και έχουν όλες τις προϋποθέσεις όπως προβλέπει η νομοθεσία και το Σύνταγμα, να γίνουν αυτές οι πολεοδομικές μελέτες».

«Έχουμε ήδη εντοπίσει τις περιοχές που έχουν όλο το θεσμικό υπόβαθρο για να ολοκληρωθεί μία πολεοδόμηση που εκκρεμεί 20 χρόνια, που προφανώς θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά σταθερότυπα που ισχύουν εκ του νόμου σε όλη την Ελλάδα, που λένε για δρόμους, πλατείες, σχολεία, παιδικές χαρές, αποχετεύσεις, πεζοδρόμια, πρόσβαση στον αιγιαλό. Είναι υποχρεώσεις της νομοθεσίας. Η εκκρεμότητα εδώ και 20 χρόνια και η ύπαρξη μη οργανωμένων οικισμών με πολλά αδιέξοδα, ήταν αυτά που αποτέλεσαν ένα επιπρόσθετο, ουσιαστικό και πολύ μεγάλο πρόβλημα. Υπάρχουν τεχνικά θέματα, πολιτικά θέματα, αλλά αυτήν τη στιγμή για εμάς υπάρχει ένα πολύ μεγαλύτερο, η ανθρώπινη ζωή. Η έντονη κλιματική αλλαγή, το ακραίο αυτό φαινόμενο που ζήσαμε τη Δευτέρα, μαζί με τα έντονα αδιέξοδα της πολεοδομικής και δασικής νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, πυροδότησαν το να χαθούν συνάνθρωποί μας. Δεν είναι ζήτημα πολιτικής και τεχνικής διαχείρισης, είναι ζήτημα ανθρωπιστικό, ουσίας, ζωής. Μας δημιουργεί βάρος, αλλά και υποχρεώσεις» κατέληξε κ. Φάμελλος.

Η εγκύκλιος του ΥΠΕΝ

Η εγκύκλιος του ΥΠΕΝ, (Αρ. Πρωτ.: 160596/4511 17-8-2017), με βάση την οποία καθορίζονται οι «ενέργειες που ακολουθούνται μετά από πυρκαγιά στις εκτάσεις που διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας»,  για την οποία μκίλησε ο αν ΥΠΕΝ Σ. Φάμελλος αναλυτικά έχει ως εξής:

Οι δασικές πυρκαγιές ως μείζον πρόβλημα των ελληνικών δασικών οικοσυστημάτων και εν γένει των εκτάσεων που διέπονται από τις προστατευτικές δασικές διατάξεις, αντιμετωπίζονται θεσμικά αλλά και διοικητικά λαμβάνοντας μέτρα που αποσκοπούν στην προστασία των ανωτέρω εκτάσεων, μετά από πυρκαγιά προκειμένου να αποτραπεί περαιτέρω υποβάθμιση του δασικού περιβάλλοντος και ταυτόχρονα να επανέρχεται η σταδιακή αποκατάστασή του.

Με γνώμονα τις ισχύουσες διατάξεις της δασικής νομοθεσίας και λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω εκτεθέντα η δασική υπηρεσία οφείλει, μετά από δασική πυρκαγιά να προχωρήσει στις κάτωθι απαραίτητες ενέργειες, τις οποίες πρέπει απαρέγκλιτα να ακολουθούν:

(Α) ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

  • Αποτύπωση της καμένης περιοχής σε τοπογραφικό διάγραμμα βάσει συντεταγμένων στο σύστημα ΕΓΣΑ 1987, για τη σύνταξη του οποίου χρησιμοποιούνται επιβοηθητικά τα παρεχόμενα από τη Γενική Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του ΥΠΕΝ δορυφορικά δεδομένα.
  • Πρόταση από την οικεία δασική αρχή για την άμεση έκδοση αρμοδίως απόφασης κήρυξης της έκτασης ως αναδασωτέας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 38 και 41 του ν. 998/1979 ως ισχύει, συνδυαστικά των εν ισχύ εγκυκλίων δ/γών που αφορούν συναφές αντικείμενο. Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση έκδοσης της απόφασης αναδάσωσης εντός χρονικού διαστήματος τριών (3) μηνών από την καταστολή της πυρκαγιάς ή τη διαπίστωση καταστροφής δάσους ή δασικής έκτασης από οποιαδήποτε αιτία, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, οπότε το βέλτιστο είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν πιο άμεσα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση εκτεταμένων δασικών πυρκαγιών ή Εθνικών Πάρκων και σημαντικών αρχαιολογικών χώρων, η διαδικασία έκδοσης απόφασης αναδάσωσης θα πρέπει να είναι ακόμη πιο σύντομη.
  • Αύξηση και εντατικοποίηση των ελέγχων και επιτηρήσεων των καμένων εκτάσεων με εμφανή την παρουσία αστυνομικών και δασικών οργάνων (ή άλλων φορέων φύλαξης της φύσης) στις πληγείσες περιοχές.
  • Έκδοση δασικών αστυνομικών διατάξεων στις οποίες θα εξειδικεύεται κατά χώρο, χρόνο και τρόπο η απαγόρευση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (άσκηση βόσκησης, Θήρας, διεξαγωγή αγώνων δεξιότητας και εκπαίδευσης κυνηγετικών κυνών, απόληψης και μεταφοράς δασικών προϊόντων κ.λ.π.), που κρίνει αναγκαία η οικεία δασική αρχή.
  • Εφαρμογή της ισχύουσας δασικής νομοθεσίας με την επιβολή αρμοδίως ποινικών και αστικών κυρώσεων (μηνυτήριες αναφορές, πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής), στις περιπτώσεις διαπιστώσεως παραβατικών ενεργειών ή πράξεων στις κηρυχθείσες αναδασωτέες εκτάσεις.
  • Ανάκληση εφαρμογής εγκεκριμένων δασοπονικών εκθέσεων ή πινάκων υλοτομίας λόγω εκτάκτων γεγονότων (δασική πυρκαγιά).

(Β) ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

  • Άμεση αξιολόγηση της αναγκαιότητας κατασκευής αντιδιαβρωτικών – αντιπλημμυρικών έργων (κορμοδέματα, κλαδοπλέγματα, κλαδοδέματα, ξυλοφράγματα κ.α.) στις καμένες δασικές εκτάσεις

και σε καταφατική περίπτωση:

  • Άμεση εκπόνηση μελέτης και εκτέλεση των απαιτούμενων έργων και εργασιών για την συγκράτηση των εδαφών, προκειμένου να αποκατασταθεί η βλάστηση στις καμένες δασικές περιοχές και να αποτραπεί παράλληλα η εμφάνιση πλημμυρικών και χειμαρρικών φαινομένων κατά την χειμερινή περίοδο.
  • Αξιολόγηση της πιθανότητας αποκατάστασης της βλάστησης στις καμένες δασικές εκτάσεις με φυσική αναγέννηση

και σε αρνητική περίπτωση:

  • Εκπόνηση μελέτης αναδάσωσης και υλοποίηση των προβλεπομένων έργων και εργασιών.

(Γ) ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Οι κατά τόπους δασικές υπηρεσίες μεριμνούν για την ένταξη των ως άνω έργων και εργασιών αποκατάστασης σε κατάλληλα χρηματοδοτικά μέσα, προκειμένου να διασφαλισθεί η έγκαιρη υλοποίησή τους. Ειδικά για περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα ακολουθούνται οι κάτωθι διαδικασίες:

  1. Για τα απαραίτητα μέτρα αποκατάστασης θα πρέπει να γίνεται συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες Περιφέρειες της Χώρας (ΜΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ & ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ) προκειμένου να αξιοποιείται η δυνατότητα που παρέχεται ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ.

Στην υπ’ αριθ. 36396/28.03.2017 εγκύκλιο του ΥΠΟΙΑΤ « Οδηγίες για την έγκριση και χρηματοδότηση του ΠΔΕ 2017 και τον προγραμματισμό δαπανών ΠΔΕ 2018 – 2020 (ΑΔΑ: ΩΓΒ8465ΧΙ8-877) και στο Εδάφιο 5.13.2.4. Έργα για την αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών» (Σελίδες 28 και 29) προβλέπονται τα ακόλουθα:

Για την ένταξη νέων έργων άμεσης αποκατάστασης ζημιών σε υποδομές λόγω φυσικής καταστροφής (π.χ. σεισμός, θεομηνίες, έντονα καιρικά φαινόμενα, δασικές πυρκαγιές) με σημαντικές επιπτώσεις για τις συνθήκες διαβίωσης, το φυσικό περιβάλλον ή την οικονομία της Περιφέρειας απαιτείται η υποβολή πρότασης από την Περιφέρεια με τη συνολική αποτίμηση της ζημιάς για την πληγείσα περιοχή.

Σημειώνεται ότι, δεδομένων των περιορισμένων πόρων του εθνικού ΠΔΕ, οι Φορείς στην πρότασή τους θα πρέπει να περιορίζονται στα απαραίτητα έργα αποκατάστασης ζημιών δηλαδή μόνο στις εργασίες εκείνες που επαναφέρουν την κατεστραμμένη υποδομή στην πρότερη κατάσταση, και όχι σε έργα νέων βελτιωμένων υποδομών, για τα οποία θα πρέπει να

ακολουθείται η διαδικασία ένταξης νέου έργου στο εθνικό ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) σύμφωνα με το κεφ. 5.13.2.1.

Η πρόταση των Φορέων αποστέλλεται στη ΔΔΕ (Δ/νση Δημοσίων Επενδύσεων) και στην ΕΥΣΕ (Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Εφαρμογής) της Εθνικής Αρχής Συντονισμού.

Η πρόταση του φορέα συνοδεύεται υποχρεωτικά από τα ακόλουθα:

  • Κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας,
  • Υποβολή πρότασης από τον Φορέα χρηματοδότησης. Η υποβολή της πρότασης συνοδεύεται υποχρεωτικά από Τεχνικό Δελτίο σύμφωνα με το υπόδειγμα (Βλ. Πίνακα 6 Παραρτήματος, στον οποίο περιλαμβάνεται πίνακας κατηγοριοποίησης ζημιών και αναλυτικά στοιχεία των υποέργων που προτείνεται να χρηματοδοτηθούν). Απαραίτητα παραρτήματα στο ΤΔΕ αποτελούν:
  1. Εκθέσεις/ Αυτοψίες ζημιών
  2. Σύντομη περιγραφή της μετεωρολογικής κατάστασης, όπου αυτή προβλέπεται, σε σχέση με τις ζημίες
  • Περιγραφή της μεθοδολογίας ανάλυσης του κόστους άμεσης ζημίας (δεν θα περιλαμβάνεται η ασφαλισμένη ζημία και τα διαφυγόντα κέρδη)
  1. Φωτογραφική τεκμηρίωση

Η πρόταση αποστέλλεται εντ0£ Γ51 εβδομάδων από την πρώτη επέλευση ζημίαν λόγω ωυσικύ£ καταστροφής Η ΔΔΕ και η ΕΥΣΕ αξιολογούν την πληρότητα της πρότασης του Φορέα ή των Φορέων (εφόσον από το φυσικό φαινόμενο έχουν πληγεί περισσότερες της μιας Περιφέρειες) αιτούμενοι συμπληρωματικά στοιχεία/επικαιροποίηση της πρότασης όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Η τελική πρόταση εντάσσεται στο ΠΔΕ από τη ΔΔΕ.

Σε περίπτωση που πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για αποστολή αίτησης προς το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΤΑΕΕ), η ΕΥΣΕ προβαίνει στην προβλεπόμενη διαδικασία για την κινητοποίηση του ΤΑΕΕ.

  1. Διερεύνηση τη£ δυνατότηταν έντα£η£ των έργων στο ΠΕΠ 2014-2020

Με την υπ’ αριθ. 133188/5510/07.12.2015 εγκύκλιο μας «Εξειδίκευση Εφαρμογής των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) 2014-2020» ενημερώθηκαν οι Δασικές Υπηρεσίες και δόθηκαν κατευθύνσεις για την αξιοποίηση και αυτής της δυνατότητας χρηματοδότησης των έργων των Δασικών Υπηρεσιών.

Θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα ένταξης των απαραίτητων δασοτεχνικών έργων – συνεννόηση και συνεργασία με την αρμόδια Μονάδα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΠΕΠ (να εξεταστεί αν έχει ενεργή πρόσκληση), και μέσω της διαδικασίας εξειδίκευσης, της δυνατότητας ένταξης των έργων στο ΠΕΠ.

Οι Αποκεντρωμένες Δασικές Υπηρεσίες υποχρεωτικά θα αποστέλλουν αρμοδίως εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενεργειών μετά από την πυρκαγιά και απολογισμό υλοποίησης των παραπάνω για τις πυρκαγιές της περιοχής ευθύνης τους, ώστε στη συνέχεια η Γενική Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του ΥΠΕΝ να δημοσιοποιεί απολογιστικά στοιχεία για την αποκατάσταση των πληγεισών περιοχών της χώρας.

Παρακαλούμε όπως η παρούσα κοινοποιηθεί στις Δασικές Υπηρεσίες των αντιστοίχως περιοχών δικαιοδοσίας σας, προς ενημέρωση και εφαρμογή της, στα πλαίσια ασκήσεως των αρμοδιοτήτων τους.

ΟΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας