ecopress
Ενεργοποιείται από  τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Eispraxis που αποτελεί το νέο υπερόπλο  των φορολογικών αρχών, για τον εντοπισμό και την πάταξη... Eispraxis: ενεργοποιείται το νέο υπερόπλο της εφορείας

Ενεργοποιείται από  τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Eispraxis που αποτελεί το νέο υπερόπλο  των φορολογικών αρχών, για τον εντοπισμό και την πάταξη της φοροδιαφυγής, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τους οφειλέτες σε πραγματικό χρόνο, ούτως ώστε να επιβάλλονται στη συνέχεια αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Τι αναφέρει η προσφάτως εκδοθείσα απόφαση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διασύνδεσή του με άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες.  Ποιές είναι οι οκτώ λειτουργίες που θα υποστηρίζει.

Κεντρικός πυρήνας της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας είναι η διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Η συλλογή δηλαδή πληροφοριών για τα εισοδήματα και την περιουσιακή κατάσταση των φορολογουμένων,  με το «Eispraxis» να αντλεί από όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxisnet, το Icisnet, το Elenxis καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, τράπεζες, ΕΡΓΑΝΗ, ΓΕΜΗ κ.ά.).

Εντοπισμός

Στην περίπτωση που εντοπίζονται περιουσιακά στοιχεία θα γίνονται αυτόματοι συμψηφισμοί, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει και νέες διαδικασίες για τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. θα ενσωματώνει και ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ενημέρωσης οφειλετών για την τήρηση των ρυθμίσεων τους, ώστε να προειδοποιούνται όταν πρόκειται να χάσουν τις ρυθμίσεις στις οποίες έχουν ενταχθεί.

Διαθέσιμες νέες υπηρεσίες

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, είναι, πλέον διαθέσιμες στην ΑΑΔΕ  συγκεκριμένες διαδικτυακές υπηρεσίες, που δίνουν την ευκαιρία στη φορολογική διοίκηση να συνθέτει το προφίλ του οφειλέτη με στοιχεία π.χ. για την οικογενειακή και εργασιακή του κατάστασης, τα οικονομικά του δεδομένα κτλ. Πρόκεται για τις εξής υπηρεσίες:

α) διαδικτυακή υπηρεσία «Πιστοποιητικά Δημοτολογικής Αστικής Κατάστασης» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών» με τις ακόλουθες μεθόδους:

  • Λήψη Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης
  • Λήψη πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών
  • Λήψη εγγυτέρων συγγενών με προσωπικά στοιχεία
  • Αναζήτηση οικογενειακών μερίδων πολίτη και γονέων
  • Λήψη γραμμογραφημένων εγγραφών της οικογενειακής κατάστασης και των τέκνων (ανήλικα και ενήλικα) ενός πολίτη, ανεξαρτήτως οικογενειακής μερίδας

β) διαδικτυακή υπηρεσία «Λήψη Ληξιαρχικών Πράξεων» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών» με τις ακόλουθες μεθόδους:

  • Με βάση έναν συγκεκριμένο Α.Φ.Μ.
  • Με βάση έναν συγκεκριμένο Α.Μ.Κ.Α.
  • Αναζήτηση με προσωπικά στοιχεία
  • Αναζήτηση με προσωπικά στοιχεία και ημερομηνία Θανάτου

γ) διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία για κατάσταση απασχόλησης» του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τις ακόλουθες μεθόδους:

  • Αναζήτηση με βάση ΑΦΜ
  • Στοιχεία εργασιακής κατάστασης του εργαζομένου για μια συγκεκριμένη ημερομηνία με βάση τον ΑΦΜ του εργαζόμενου

δ) διαδικτυακή υπηρεσία «Τρέχουσα εργασιακή κατάσταση» από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ που διαχειρίζεται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τη μέθοδο αναζήτησης βάσει ΑΦΜ του εργαζομένου.

ε) διαδικτυακή υπηρεσία «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ.

στ) διαδικτυακή υπηρεσία «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τη μέθοδο «Μέλη του ΔΣ ενός Νομικού Προσώπου».

ζ) διαδικτυακή υπηρεσία «Επιβεβαίωση Στοιχείων από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τις ακόλουθες μεθόδους:

  • Έλεγχος ΑΦΜ και Αριθμού Μητρώου Γ.Ε.ΜΗ.
  • Έλεγχος ύπαρξης ΑΦΜ στο μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.

η) διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση στοιχείων Σύστασης Εταιρειών στην ΥΜΣ» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. με τις ακόλουθες μεθόδους:

  • Λήψη στοιχείων εταιρειών με μέρος της επωνυμίας τους
  • Λήψη στοιχείων εταιρειών με βάση την ημερομηνία σύστασης.

Οι οκτώ λειτουργίες

  1. Άμεση παροχή κεντρικής πληροφορίας σε επίπεδο οφειλής (προφίλ οφειλέτη), συνδυάζοντας τις πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα αυτοματοποιημένης επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη-μέλη της ΕΕ και πληροφορίες από τρίτους (όπως Κτηματολόγιο ΑΕ, ΓΕΜΗ, ΣΑΤ κ.λπ.).
  2. Αυτοματοποίηση διαδικασιών πίστωσης, συμψηφισμού και συστήματος ρυθμίσεων.
  3. Άμεση αυτοματοποίηση διαδικασιών με στόχο ένα πλήρες και ενιαίο μοντέλο διαχείρισης οφειλών. Εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών στο πλαίσιο της αναγκαστικής είσπραξης.
  4. Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης ταυτότητας οφειλέτη και οφειλών.
  5. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών.
  6. Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων.
  7. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης.
  8. Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογούμενων για θέματα οφειλών.

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας