ecopress
Διανοίχτηκαν τα πρώτα 250 μέτρα υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος στο Ελληνικό, με προγραμματισμό να ολοκληρωθεί το οδικό έργο συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου, με τη... Ελληνικό: πως η παραλιακή υπογειοποιείται, χωρίς διακοπή κυκλοφορίας

Διανοίχτηκαν τα πρώτα 250 μέτρα υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος στο Ελληνικό, με προγραμματισμό να ολοκληρωθεί το οδικό έργο συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου, με τη μέθοδο cut and cover κλειστού ορύγματος, σε βάθος πυθμένα 10 μέτρων έως το τέλος του 2024, χωρίς διακοπή της επίγειας κυκλοφορίας ούτε μία ημέρα.

Παράλληλα ανακοινώθηκε από τη Lamda Development, ότι ετοιμάζονται εντός του 2023 νέοι διαγωνισμοί συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ για να κατασκευαστούν νέα εμπορικά και οικιστικά κτιριακά έργα στην έκταση του Ελληνικού, ενώ έγινε γνωστό ότι πουλήθηκαν από τα σχέδια, κυρίως σε Έλληνες αγοραστές και σε υψηλές τιμές, τα διαμερίσματα στον παράκτιο ουρανοξύστη, στις 28 πολυτελείς βίλες και στις 1.000 κατοικίες, που σχεδιάζονται στην έκταση του Ελληνικού.

Το έργο της υπογειοποίησης

Για την υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος έχει ανατεθεί εργολαβία στην εταιρία Αβαξ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο των χωματουργικών εργασιών για τα πρώτα 250 μέτρα διάνοιξης, ενώ ακολουθεί η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας.

Το οδικό έργο μαζί με τις προσβάσεις από και προς την έκταση του Ελληνικού και τη λεωφόρο Ποσειδώνος είναι  συνολικού μήκους 1,5 χιλιομέτρου (από το σημείο που οριοθετείται η έκταση της επένδυσης μετά τη λεωφόρο Αλίμου έως την μαρίνα του άγιου Κοσμά). Το υπόγειο τμήμα του θα είναι μήκους 1300 μέτρων. Το υπογειοποιημένο τμήμα θα έχει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, για ταχύτητα κίνησης των οχημάτων έως 70 χλμ./ώρα.

Κατασκευάζεται με τη μέθοδο cut and cover κλειστού ορύγματος, η οποία χρησιμοποιείται για διάνοιξη του υπόγειου έργου, χωρίς αλλοίωση του επιφανειακού ανάγλυφου. Επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους και αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων, (εκσκαφέων, μηχανήματων σημειακής κοπής)  ενω γίνεται και χρήση εκρηκτικών υλών. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων γίνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια και η σταθεροποίηση εδαφών με κουρτίνες τσιμεντενέσεων ή δοκούς προπορείας.

Μετά την ολοκλήρωση του υπόγειου οδικού έργου, θα γίνουν παρεμβάσεις ανάπλασης στο τμήμα της σημερινής λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα αναδειχθεί στην επιφάνεια, ώστε να ενοποιείται το παράκτιο μέτωπο με την έκταση του πρώην αεροδρομίου, ενώ θα αλλάξει η χάραξη της γραμμής τραμ.

Συγκεκριμένα οι  λωρίδες κυκλοφορίας στο επιφανειακό τμήμα από τρεις θα μειωθούν σε μία ανά κατεύθυνση, για κίνηση ήπιας κυκλοφορίας. Εκεί που σήμερα είναι η λεωφόρος θα γίνουν φυτεύσεις πρασίνου,  πεζόδρομος και ποδηλατοδρόμος, τόσο κατά μήκος της παραλιακής όσο και σε σύνδεση με κεντρικό διάδρομο που θα ενώνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο. Παράλληλα θα μετακινηθεί η γραμμή του τραμ από τη σημερινή της διαδρομή και θα γίνει νέα κατά μήκος του κεντρικού διαδρόμου της επένδυσης στο Ελληνικό, συνδέοντας τη λεωφόρο Ποσειδώνος, με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Έχει προβλεφθεί η κατασκευή του έργου να γίνει χωρίς διακοπή της κυκλοφορίας στη λεωφόρο Ποσειδώνος. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα γίνει μέσα σε λίγες ώρες, μετάπτωση της κυκλοφορίας από την επίγεια λεωφόρο στο υπόγειο οδικό έργο.

Ανάρπαστα τα ακίνητα του Ελληνικού από τα σχέδια

Σε δημοσιογραφική ξενάγηση, παρουσίασης της εξέλιξης των έργων από τους εκπροσώπους της  διοίκηση της Lamda Development, με επικεφαλής τον Οδυσσέα Αθανασίου, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας που υλοποιεί την επένδυση στο Ελληνικό, έγιναν γνωστά τα ακόλουθα:

-Tα έργα στο Ελληνικό κατά την πρώτη φάση του έργου, συνολικού ύψους 1,9 δις ευρώ χρηματοδοτούνται κατά 25% από ίδια κεφάλαια της Lamda Development και κατά 75% από ομολογιακά και τραπεζικά δάνεια.

-Έχει ήδη πουληθεί από τα σχέδια σχεδόν το 100% των ακινήτων, κυρίως σε έλληνες αγοραστές  στον ουρανοξύστη Marina Tower, ύψους 200 μέτρων, με 50 ορόφους, επιφάνειας 1.000 τ.μ. ανά όροφο και συνολικά  170 διαμερίσματα. Η ολοκλήρωση κατασκευής του ουρανοξύστη, που θα διαθέτει επίσης 400 θέσεις στάθμευσης προγραμματίζεται να γίνει έως στις 30/3/2026. Οι τιμές πώλησης κυμαίνονται από 9.000 έως 16.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Οι προκαταβολές ξεπερνούν το 88% των προς πώληση διαμερισμάτων με τους ενδιαφερομένους να προκαταβάλουν το 20% της αξίας του ακινήτου. Αναμένονται συνολικά έσοδα 500 εκατ. ευρώ και έχουν εισπραχθεί περί τα 80 εκατ. ευρώ.

-Ανάλογο είναι το ενδιαφέρον αγοραστών για τις 28 πολυτελείς βίλες, συνολικών επιφανειών 20.000 τ.μ. και τις περίπου 1000 πολυτελείς κατοικίες, που θα ανεγερθούν κοντά στη θάλασσα. Για αυτά τα ακίνητα η τιμή πώλησης κινείται κατά μέσο όρο στα 6.000 ευρώ ανά τ.μ.

-Σε προχωρημένο στάδιο μεταξύ όλων των έργων στο Ελληνικό είναι η κατασκευή κτιρίου για  ΑΜΕΑ με πρόσωπο στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, όπου θα εγκατασταθούν 4 σωματεία. Το κτιριακό συγκρότημα περιλαμβάνει 11.000 τ.μ. και αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του φθινοπώρου του 2023, ενώ στον περιβάλλοντα χώρο του σχεδιάζεται να φυτευτούν 150 μεγάλα δέντρα.

-Έχει ολοκληρωθεί το 40% των κατεδαφίσεων από το σύνολο των 425 κτιρίων που θα γκρεμιστούν στην έκταση του Ελληνικού και προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν όλες οι κατεδαφίσεις μέχρι το τέλος του 2023.

-Προκηρύσσονται νέοι διαγωνισμοί για κατασκευή κτιριακών εμπορικών και οικιστικών χρήσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα πριν το τέλος του έτους προκηρύσσεται διαγωνισμός για νέο εμπορικό κέντρο, τύπου mall στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ακολουθεί διαγωνισμός για νέο εμπορικό κέντρο και τη μαρίνα Αγίου Κοσμά και τη νέα χρονιά θα προκηρυχθεί η κατασκευή των οικιστικών αναπτύξεων για βίλες και μεζονέτες (condos).

-Το κόστος των κατασκευών επιβαρύνεται με τα μέχρι τώρα δεδομένα σε ποσοστό 10 έως 15% από τις αυξήσεις υλικών και ενέργειας, κόστος που η εταιρία της επένδυσης εκτιμά ότι άνετα μπορεί να μετακυλιστεί στους αγοραστές.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας