ecopress
Προχωράει ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης- Ορμένιο -Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ποια είναι η γεωπολιτική σημασία του έργου.  Πως... ΕΡΓΟΣΕ: σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο

Προχωράει ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης- Ορμένιο -Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ποια είναι η γεωπολιτική σημασία του έργου.  Πως εξελίσσεται η διαγωνιστική διαδικασία.

Στα σιδηροδρομικά έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα και ενισχύουν την διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη, εντάσσει η ΕΡΓΟΣΕ το έργο αναβάθμισης της  σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το έργο δημοπρατείται  με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.

Η σιδηροδρομική γραμμή

Η σιδηροδρομική γραμμή από Αλεξανδρούπολη έως Ορμένιο  αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια  Μπουργκάς- Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, (έργο TKABVR, ή  έργο Sea2Sea).Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη  μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου

Σκοπός του έργου

Σκοπός του έργου είναι αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο ελληνικό τμήμα από Αλεξανδρούπολη έως Ορμένιο, μήκους 176 χιλιόμετρα, ώστε να επιτευχθεί:

* Βελτίωση διασυνοριακών συνδέσεων με το Βουλγαρία  στο Ορμένιο και την Τουρκία στο Πύθιο, η οποία σε συνδυασμό με έργα που έχουν δρομολογηθεί ή και ολοκληρωθεί σε γειτονικές χώρες, θα βοηθήσει στην ενίσχυση τόσο της εμπορευματικής όσο και της επιβατικής κίνησης με την εξασφάλιση δυνατότητας μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Ανατολική Ευρώπη και σύνδεση με το Λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στο Δούναβη.

*Αναβάθμιση της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και της δυνατότητας λειτουργίας ως γραμμής προαστιακής εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του Έβρου ποταμού, με κύρια χαρακτηριστικά την βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου, σε σχέση με τα οδικά μέσα.

 Ο προϋπολογισμός

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του εργου, ανέρχεται σε 1,08 δις ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο σνάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμένιου – ελληνοβουλγαρικά σύνορα  μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης καθώς και η αναβάθμιση/ανακαίνιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών/στάσεων. Περαιτέρω θα κατασκευαστούν έργα αντιμετώπισης των πλημμυρών λόγω υπερχείλισης του ποταμού Έβρου (όπου συμβαίνει), τεχνικά διευθέτησης ρεμάτων, έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης και αντιπλημμυρικής προστασίας της σιδηροδρομικής γραμμής, οδών κτλ.

 Τρία σχήματα

Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στο  άνοιγμα των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Τα επιχειρηματικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τα εξής: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την ισχύουσα διαδικασία, θα ακολουθήσει έλεγχος της επάρκειας των φακέλων προκειμένου οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια να συνεχίσουν στη Β φάση του διαγωνισμού, που περιλαβάνει τη διενέργεια του ανταγωνιστικού διαλόγου και την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας