Γιατί οι αυτοδιοικητικές εκλογές δεν είναι «ραντεβού στα τυφλά»
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕνέργειαΈργαΟικονομίαΠεριβάλλονΠολεοδομίαΥποδομέςΧρήμαΧωροταξία 30 Σεπτεμβρίου 2023 Αργύρης
Του Θεοχάρη Χατζηγρηγορίου*
Οι αυτοδιοικητικές εκλογές εμπεριέχουν κόστος. Υψηλό κόστος που όλοι μας τελικά πληρώνουμε. Εκτός του προφανούς – πόσο κοστίζει η διοργάνωσή τους δηλαδή, κόστος που διόλου ευκαταφρόνητο δεν είναι – ο πραγματικός λογαριασμός μας έρχεται μετά, ως πολίτες, ως κάτοικοι, ως δημότες. Οι αυτοδιοικητικές εκλογές δεν είναι ραντεβού στα τυφλά. Το ραντεβού στα τυφλά εμπεριέχει πάντα τον κίνδυνο του τι θα δεις μετά τι θα συμβεί μετά.
Όπως έγραψε και η RitaMae Brown στο βιβλίο της Sudden Death: «ΤΡΕΛΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ»
-Δυστυχώς (και ευτυχώς) στην Ηλιούπολη έχουμε μια ιδέα τι θα συμβεί, εάν επιλεγούν πάλι τα ίδια πρόσωπα που διοίκησαν τα 13 τελευταία έτη.
Επιλέγοντας o Δημότης ανθρώπους που δεν έχουν τις γνώσεις, την επαγγελματική εμπειρία και την αποτελεσματικότητα που χρειάζεται, ουσιαστικά παραδίδει την καθημερινότητα του σε ανθρώπους, οι οποίοι είτε δεν ξέρουν πως να την διαχειριστούν είτε απλά δεν θα εργαστούν για την καλυτερεύσουν τις συνθήκες ζωής μας.
Το ίδιο το βράδυ των εκλογών, μπορεί να πανηγυρίσουμε ότι βγήκε το κόμμα μας, ο παλιός μας φίλος και συμμαθητής, ο συγγενής ή ο γείτονας αλλά από την επομένη θα αρχίσει να γράφει το κοντέρ. Ποιος θα διαχειριστεί τι; Θα είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στο σωστό πόστο; Θα υπάρχει στρατηγικό σχέδιο για την Πόλη; Θα βελτιωθεί η καθημερινότητά μας; Ο Δημότης θα εξυπηρετηθεί πιο εύκολα και με τον λιγότερο δυνατό κόπο- χωρίς να ταλαιπωρηθεί; Μέχρι στιγμής η πραγματικότητα δεν μας έχει δείξει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι τα τελευταία 13 έτη.
Ας δούμε την πραγματικότητα με συγκεκριμένα στοιχεία και τη σύνδεση της διοικητικής και διαχειριστικής ανεπάρκειας του Δήμου με την άμεση είτε έμμεση επιβάρυνση της καθημερινής ζωής και της “τσέπης” του δημότη, όπως:
Α. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Οι χαμηλές επιδόσεις του Δήμου στην ανακύκλωση, η Ηλιούπολη είναι 60η ανάμεσα σε 66 δήμους, κοστίζουν ακριβά στους δημότες. Η ταφή των απορριμμάτων επιβαρύνεται με υψηλά τέλη που τελικώς πληρώνει ο δημότης.
Ο δε διπλασιασμός – των επιδόσεων- που αναφέρεται η δημοτική αρχή είναι σχετική. Καθώς ο δήμος κατέβηκε θέσεις αντί να ανέβει, σε μια περίοδο που λόγω covid υποτίθεται ότι τα ποσοστά όλων των δήμων ανέβηκαν πολύ περισσότερο από εκείνα της Ηλιούπολης.
-Άλλωστε μπορεί κάποιος να μας πει, τι συνέβη με το πολυδιαφημισμένο ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ;
-Ας μην ξεχνάμε, πως η Ηλιουπολίτισσα και ο Ηλιουπολίτης πληρώνουν από τα πιο ακριβά τέλη στο λεκανοπέδιο της Αττικής εξαιτίας και αυτού το γεγονότος.
Β. ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Οι πολίτες πρέπει όχι μόνον να γνωρίζουν αλλά και να συμμετέχουν ενεργά σε έργα και δράσεις ενεργειακής απόδοσης και αυτονομίας για να έχουν οφέλη ενεργειακής εξοικονόμησης και μείωση του ενεργειακού κόστους. Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα:
-Υπάρχουν μηχανισμοί ανταπόκρισης και αναγνώρισης συγκεκριμένων στόχων από την διοίκηση;
-Τι συντήρηση γίνεται στα δημόσια κτίρια σε θέματα ψύξης και θέρμανσης; Υπάρχει σχεδιασμός για ενεργειακή αυτονομία των κτιρίων και των δεκάδων υποδομών; Τα κλιματιστικά στα κλειστά γήπεδα επι παραδείγματι δεν δουλεύουν όπως και τα καλοριφέρ.
-Τι συμβαίνει με τα αντλιοστάσια και εάν έχουν αναληφθεί δράσης για θέματα ενεργειακής απόδοσης.
-Υπάρχει οποιοσδήποτε σχεδιασμός ή έχουν γίνει κινήσεις για τη μείωση Αέργου ισχύος και βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας;
-Έχει γίνει αντικατάσταση των συμβατικών ενεργοβόρων συσκευών με συσκευές υψηλής ενεργειακής απόδοσης ενώ υπάρχει οποιοσδήποτε σχεδιασμός για βιοκλιματικά κτίρια ή έστω συστήματα ανακύκλωσης θερμότητας;
-Έχει εγκατασταθεί/ υφίσταται ή έστω εάν έχει προβλεφθεί εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, η οποία θα διευκολύνει τη μέτρηση, παρακολούθηση, καταγραφή, επεξεργασία και επιτόπια και διαδικτυακή προβολή των λειτουργικών στοιχείων και αποτελεσμάτων, τόσο των επιμέρους ενεργειακών συστημάτων του κτιρίου, όσο και συστημάτων Building Energy Management Systems (ΒEMS) συμπεριλαμβανομένης της παρουσίασης δεδομένων και των αποτελεσμάτων;
Γ. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
-Υπάρχει καμία πρόβλεψη για την ρύθμιση του κυκλοφοριακού φόρτο και την μείωση των ταχυτήτων μέσα στην πόλη;
Η σκοπιμότητα εφαρμογής των εγκάρσιων μειωτήρων πρέπει να αξιολογείται μετά από μελέτη οδικής ασφάλειας (ανάλυση ατυχημάτων, που έγιναν στην περιοχή και στις συνορεύουσες ζώνες). Η δε αρμόδια Υπηρεσία, όπως αυτή καθορίζεται στο αντίστοιχο άρθρο του ΚΟΚ (άρθρο 10) πρέπει να προβαίνει σε σχετική ανάλυση για τα παρακάτω θέματα είτε μόνη της, είτε με εξειδικευμένους επιστήμονες σε θέματα.
Προκύπτουν λοιπόν ερωτήματα που ζητούν όχι μόνον απαντήσεις αλλά και αποτελεσματικές λύσεις, όπως:
-Εάν εξυπηρετείται αποκλειστικά τοπική και όχι διαμπερή κυκλοφορία οχημάτων με κυκλοφοριακό φόρτο στα στενά μικρότερο των 50 οχημάτων ανά ώρα;
-Εάν υπάρχει συχνή κυκλοφορία φορτηγών, λεωφορείων, οχημάτων, που εξυπηρετούν μονάδες άμεσης επέμβασης (νοσοκομειακών, πυροσβεστικών, κ.λπ.).
-Έχει εφαρμόσει ανώτατο ορίο ταχύτητας κίνησης των οχημάτων 30 χλμ./ώρα, χωρίς να δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα;
-Υπάρχει μελέτη μονοδρόμησης με άμεση αποφυγή πρόσβασης στις κεντρικές αρτηρίες καθώς και σαφή σήμανση περί αυτού; Τα τυφλά σημεία έχουν αντιμετωπιστεί;
Δ. ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ
Ο Ηλεκτροφωτισμός αποτελεί την λύση για μια σειρά από προβλήματα, από θέματα παραβατικότητας μέχρι θέματα οδηγικής συμπεριφοράς, ασφάλειας, ηλεκτρικής αυτονομίας κλπ, όπως πρόσφατα έγραψα, και σε σχετικό άρθρο γνώμης
Η πρόταση αναβάθμισης του ηλεκτροφωτισμού στην Ηλιούπολη αποτέλεσε ίσως ένα από τα μεγαλύτερα αμφιλεγόμενα θέματα στην ιστορία των διοικήσεων στην Ηλιούπολη, με αντικείμενο βέβαια την υπερβολική αύξηση του κόστους αλλαγής του οδοφωτισμού κατά αρκετά εκατομμύρια ευρώ.
-Επιβάλλεται ακόμα και σήμερα να μας πουν, βάσει και της σχετικής μελέτης, τι ακριβώς συνέβη με την τοποθέτηση αποδοτικών λαμπτήρων συγκεκριμένου τύπου και διατάξεων αυτοματισμού για τον έλεγχο της σβέσης ή/και μείωσης της φωτεινότητάς τους, τι πραγματικά έχουμε ως κατανάλωση. Να μάθουν όλοι οι πολίτες, όλα τα πραγματικά και αδιαμφισβήτητα στοιχεία, που θα φωτίσουν το θέμα χωρίς σκιές.
Ε. ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
-Και εκεί ουραγοί. Χωρίς πρόσβαση στο E-KEP, με το smartcity/ fixmycity να είναι πολλές φορές ανενεργό, με τεράστιο κόστος στην εξυπηρέτηση του πολίτη σε χρόνο και χρήμα, κάτι που μπορεί να κοστίσει ακριβά και στην ιδιωτική περιουσία σε υποθέσεις μεταβιβάσεων, βεβαιώσεων ΤΑΠ κλπ. Η ψηφιακή διακυβέρνηση είναι μια έκφραση που ο δήμος απλά δεν γνωρίζει.
ΣΤ. ΑΘΛΗΤΙΚΈΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΆΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΚΟ ΧΑΛΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΠΛΗΡΏΝΟΥΝ ΑΠ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Όσοι έχουν παιδιά, ή και οι ίδιοι οι ερασιτέχνες αθλητές μπορούν να το βεβαιώσουν αυτό, με υποδομές συντηρημένες κάτω του μετρίου, με ελλειπή ή καθόλου απεντόμωση, με κακή πρόσβαση και κυκλοφοριακό κομφούζιο ενώ παράλληλα καμία υποστήριξη σε ιστορικούς συλλόγους της πόλης μας.
Ζ. ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΘΕΣΜΩΝ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Παρότι υπάρχει σχετική νομοθεσία για ενεργοποίηση του Συμβούλου Ακεραιότητας που θα εξετάζει περιπτώσεις διαφθοράς και καταγγελιών στο δήμο, την καταγραφή των δημοσιονομικών κινδύνων για να δούμε τι κοστίζει η κάθε διαδικασία στον Δήμο και εν τέλει στον Δημότη, την απουσία Υπηρεσίας Διαχείρισης Κινδύνων και τις εν κρυπτώ διαδικασίες Εσωτερικού Ελέγχου, όλοι κατανοούμε ότι τα θέματα Διαφάνειας και Λογοδοσίας στο Δήμο παραμένουν σε χαμηλή προτεραιότητα.
Η. ΜΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΦΙΛΟΖΩΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ
Η χαμηλή υποστήριξη των φιλόζωων εθελοντών, με διαμοιρασμό κακής ποιότητας τροφής- όποτε το θυμηθούν- με την διαχείριση της τοπικής πανίδας και αδέσποτων μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες και περίεργων λόμπι στήριξης των εθελοντών ανάλογα με τα «κοινωνικά τους φρονήματα».
Θ. ΚΥΤ ΚΑΙ ΚΟΙΜΗΤΉΡΙΟ
Χρονίζοντα προβλήματα της πόλης, όπως το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) και το κοιμητήριο, για τα οποία μπορούν να βρεθούν λύσεις. Παρόλα αυτά η δημοτική αρχή για δικούς της λόγους τα σπρώχνει κάτω απ το χαλί. Όπως για παράδειγμα αποκρύπτοντας ότι ο ΑΔΜΗΕ σε επιστολή που απέστειλε στους τοπικούς δημάρχους στις 29/4/2020 αναφέρει πως βασική προϋπόθεση για την παραχώρηση της έκτασης, είναι η αποδοχή της αναβάθμισης του ΚΥΤ σε 400kV. Κάτι που σημαίνει ότι η κατασκευή κοιμητηρίου στην περιοχή και αναβάθμιση του ΚΥΤ πάνε πακέτο.
Όλα αυτά και δεκάδες άλλα παραδείγματα εκτινάσσουν τα κόστη διαβίωσης στην Ηλιούπολη, ξετινάζουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό στο λογαριασμό ρεύματος, όταν δεν υπάρχουν σχέδια διαχείρισης της κυκλοφορίας, γίνεται το μεγάλο μποτιλιάρισμα στην πόλη και πληρώνουμε ακριβά στην καθημερινότητα, μας σε κόστος και σε χρόνο. Όταν δεν υπάρχει ψηφιακή διακυβέρνηση έχει κόστος στην εξυπηρέτηση.
Όλοι καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω παραδείγματα, τι τελικά πληρώνουμε όταν ψηφίζουμε απλά με κριτήριο την προσωπική γνωριμία και όχι το πρόγραμμα, τα βιογραφικά και το Όραμα.
Η “ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΩ”
Εμείς στην ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΩ με την αρωγή και καθοδήγηση του Γαβριήλ Αραμπατζή, έχουμε συντάξει το πρόγραμμα μας, με βάση επιστημονικά δεδομένα και μελέτες.
Η παράταξή μας είναι ανεξάρτητη, αποτελείται από επιστήμονες οι οποίοι ο καθένας στον τομέα εξειδίκευσής του έχει χρόνια ένσημα, επιχειρεί στην πόλη και γνωρίζει κάθε της άκρη.
Γνωρίζουμε τα προβλήματα σε γειτονιές, αυτή την στιγμή τελείως εγκαταλελειμμένες όπως ο Αγιος Κωνσταντίνος, Η Εργατών Τύπου και όλο το κομμάτι της Κάτω Ηλιούπολης, το κομμάτι της Αγίας Μαύρας, των Αστυνομικών τη δυναμική και το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αγίας Μαρίνας.
Περπατάμε καθημερινά την πόλη και γνωρίζουμε τα προβλήματα και προσπαθούμε για τις λύσεις τους.
Είμαστε Αρχιτέκτονες, Μηχανικοί, Τοπογράφοι, Οικονομολόγοι, Πληροφορικάριοι, καθηγητές, στελέχη της δημόσιας διοίκησης και της ιδιωτικής οικονομίας που έχουμε γράψει χιλιόμετρα και ένσημα. Γνωρίζουμε την δημόσια διοίκηση και τους μηχανισμούς της, και πως να φέρουμε κοινοτικά κονδύλια στην πόλη που τόσο αγαπάμε. Είμαστε μέρος της και μέρος σας.
Σε αυτές τις αυτοδιοκητικές ψηφίστε έξυπνα διότι οι αυτοδιοικητικές εκλογες δεν είναι ραντεβού στα τυφλά, ούτε πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε έτσι.
Δείτε το πρόγραμμά μας και τα βιογραφικά μας ΕΔΩ
*Ο Θεοχάρης Χατζηγρηγορίου είναι υποψήφιος διδάκτωρ σε θέματα Διαχείρισης Κινδύνων και Εσωτερικού Ελέγχου στο ΕΚΠΑ ενώ συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς σε θέματα διαχείρισης κινδύνων, ελέγχου και διακυβέρνησης. Ζει και εργάζεται στην Ηλιούπολη από το 2009.
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Ηλιούπολης, με το συνδυασμό Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΩ
Σχετικά Άρθρα
- Πότε θα γίνουν οι αυτοδιοικητικές εκλογές
- Εκλογές ΟΤΑ: η τελική προθεσμία για τους συνδυασμούς
- ΥΠΕΣ: πότε θα γίνουν οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές
- Στη Βουλή το ενδεχόμενο παράτασης των αυτοδιοικητικών εκλογών
- «Τα Ραντεβού μου»: νέα ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ
- Πρόσκληση συμμετοχής στις εκλογές του συλλόγου πολιτικών μηχανικών