ecopress
Για να διαχειριστεί την διαφαινόμενη τεράστια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων από 3,3 εκατομμύρια που βρίσκονται σήμερα... Ηλεκτροκίνηση: από 3,3 απαιτούνται 65 εκατ. φορτιστές στην Ευρώπη

Για να διαχειριστεί την διαφαινόμενη τεράστια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων από 3,3 εκατομμύρια που βρίσκονται σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, συγκεντρωμένοι ως επι το πλείστον σε μόλις πέντε χώρες ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ δρόμου.

Αυτά αναφέρει έκθεση της εταιρείας Ernst & Young και της Eurelectric, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Εθνικών Ενώσεων των Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας διαπιστώνοντας ότι οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας χρειάζονται φιλόδοξα σχέδια για να μπορούν να αντιπαρέρχονται την γραφειοκρατία και να εγκαθιστούν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, αν η Ευρώπη θέλει να είναι έτοιμη για την κυκλοφορία 130 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) ως το 2035.

Σύμφωνα με την έκθεση “Power sector accelerating e-mobility” που εκπόνησαν οι EY και η Eurelectric, η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων -9 εκατομμύρια για δημόσιους χώρους και 56 εκατομμύρια οικιακούς–για να διαχειριστεί την διαφαινόμενη τεράστια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων από 3,3 εκατομμύρια που βρίσκονται σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ένα στα 11 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην ΕΕ το 2021 ήταν πλήρως ηλεκτρικό, αύξηση 63% σε σχέση με το 2020.

Η Ευρώπη διαθέτει αυτή τη στιγμή 374.000 δημόσιους φορτιστές, εκ των οποίων τα δύο τρίτα είναι συγκεντρωμένοι σε μόλις πέντε χώρες, την Ολλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ δρόμου και αυτή η “πόλωση μεταξύ των οικονομιών κινδυνεύει να αποσταθεροποιήσει” τον εξηλεκτρισμό.

Για να αντεπεξέλθει στη ζήτηση η Ευρώπη χρειάζεται μισό εκατομμύριο δημόσιους ηλεκτρικούς φορτιστές ετησίως μέχρι το 2030 και στη συνέχεια ένα εκατομμύριο ετησίως, όπως εξήγησε στο Reuters ο επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιας ενέργειας και πηγών της EY, ο Σερζ Κολ.

Ωστόσο, η κατασκευή των υποδομών δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει σήμερα “τεράστιες καθυστερήσεις” εξαιτίας ζητημάτων σχεδιασμού και αδειών, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Eurelectric Κρίστιαν Ρούμπι.

“Στέλνουμε ένα προειδοποιητικό μήνυμα στους πολιτικούς σε όλα τα επίπεδα ότι η φιλοδοξία απαιτεί άδειες. Αν θέλουμε να εκπληρώσουμε αυτή την φιλοδοξία (υποδομών φόρτισης) τότε χρειαζόμαστε άδεια για να προχωρήσουμε”, πρόσθεσε.

 

Η έκθεση επισημαίνει ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη κατά 11% ετησίως.

Για να μετριαστεί ο κίνδυνος για τα τοπικά ηλεκτρικά δίκτυα, η έκθεση προτείνει τη στήριξη έξυπνων λύσεων φόρτισης, όπως την προσφορά στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων τιμολογίων για οικιακή φόρτιση στη διάρκεια της νύχτας και όχι σε ώρες αιχμής, κάτι το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τις αυξήσεις στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής κατά 21%.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.