ecopress
Του Βαγγέλη Ματράγκου, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ MSC Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών Το παράδειγμα  της ΥΔΟΜ Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αλλά και  άλλων Δήμων, μας δείχνει πως... Καλές πρακτικές ΥΔΟΜ

Του Βαγγέλη Ματράγκου, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ MSC

Δίκτυο Συμβούλων Μηχανικών

Το παράδειγμα  της ΥΔΟΜ Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αλλά και  άλλων Δήμων, μας δείχνει πως αν ο Δήμαρχος θέλει και με την επιλογή κατάλληλων συνεργατών, χρηματοδοτικών εργαλείων αλλά κυρίως με το μεράκι και το φιλότιμο των υπαλλήλων των υπηρεσιών, μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Με την ανακοίνωση της κυβέρνησης για τις μεταβιβάσεις με το αφορολόγητο των 800 χιλιάδων ευρώ, η αγορά αναθερμάνθηκε. Σε κάποιες περιπτώσεις, όπου οι πολεοδομίες δεν κινούνται στο ρυθμό του 21 αιώνα η αναθέρμανση αυτή οδήγησε σε υπερθέρμανση των αρχείων που φυλάσσουν τις οικοδομικές άδειες, όπου τα προβλήματα είχαν ξεκινήσει ήδη από το πρώτο lockdownενάμισι χρόνο πριν. Υπάρχουν ΥΔΟΜ που ενώ το αρχείο τους λειτουργούσε άψογα, ξαφνικά διαλύθηκε και η αναμονή έφτανε και τους 3 μήνες.

Στον αντίποδα, υπάρχουν ΥΔΟΜ οι οποίες άλλες σε σύντομο χρονικό διάστημα και άλλες λίγο αργότερα, προσαρμόστηκαν τόσο στα νέα covid δεδομένα, όσο και στην εποχή μας.

Αφορμή για το άρθρο, μου έδωσε η εμπειρία που είχα με την ΥΔΟΜ Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, ή αλλιώς τα 3Β ή Β3. Πριν λίγες ημέρες αναζήτησα σχέδια από φάκελο οικοδομικής άδειας από την συγκεκριμένη ΥΔΟΜ, και η αλήθεια είναι πως ήμουν αρνητικά προκατειλημμένος αν και ο συγκεκριμένος Δήμος έχει, γενικώς, δείξει καλά δείγματα.

Ξεκίνησα με τον «κλασικό τρόπο», να πάρω κανένα συνεργάτη μήπως είχαν καμιά «άκρη» να πάρω τα σχέδια σε σύντομο χρονικό διάστημα, κρίνοντας με βάση τις χειρότερες ΥΔΟΜ στον τομέα αυτό. Είχα και πρόσφατο παράδειγμα από ΥΔΟΜ στην Αττική, όπου δεν μου έδωσαν ποτέ τον φάκελο και μάλιστα στο τηλέφωνο μου είπαν πως: «ο ένας και μοναδικός υπάλληλος του αρχείου τις τρεις από τις πέντε ημέρες εργάζεται ως οδηγός απορριμματοφόρου»!

Δεν στάθηκα τυχερός….

Οπότε αποφάσισα να κάνω αναζήτηση στο site του Δήμου. Βρήκα μια online εφαρμογή έκανα αίτηση και περίμενα. Δεν είχα και μεγάλη εμπιστοσύνη η αλήθεια είναι, οπότε μετά από δυο τρεις μέρες αποφάσισα να τηλεφωνήσω στη γραμματεία.

Το σήκωσαν αμέσως, πρώτο σοκ. Εξηγώ πως έκανα αίτηση και δεν έχω λάβει κάποια απάντηση για να μου κλείσουν ραντεβού να πάρω τον φάκελο και να φωτοτυπήσω τα σχέδια.

Εδώ έρχεται το δεύτερο σοκ από την απάντηση της ευγενικής υπαλλήλου: Κοιτάξτε αν τα σχέδια δεν είναι ήδη σκαναρισμένα μπορεί να αργήσει μερικές μέρες αλλιώς θα σας τα στείλουμε σε δύο τρεις μέρες μέσω wetransfer!

Παύση από μέρους μου για να καταλάβω τι άκουσα.

-Σοβαρά της λέω;

-Ε ναι, βέβαια.

-Της λέω μπράβο και πως αυτό θα πρέπει να αναδειχθεί ως καλή πρακτική.

Πράγματι μετά από 3 ημέρες μου ήρθε το αρχείο. Το ανοίγω και βλέπω πως όχι μόνο ήταν όλα τα σχέδια που ζήτησα αλλά η ταξινόμηση και η ονομασία των αρχείων και των φακέλων ανάλογα με τις αναθεωρήσεις που είχε η άδεια, ήταν υποδειγματική. Εγώ τέτοια οργάνωση στους φακέλους μου δεν έχω και δεν είμαι και χύμα γενικά.

Είναι αλήθεια πως ο Δήμος ΒΒΒ έχει μεταμορφωθεί υπό τον Γρηγόρη Κωνσταντέλλο και το ecopress έχει αναφερθεί με δημοσιεύματα του και σε άλλες περιπτώσεις, όπως στο σύστημα γεωχωρικών δεδομένων με ψηφιακούς χάρτες.

Προσπαθώντας να βρω σε ποιες άλλες ΥΔΟΜ γίνεται κάτι αντίστοιχο, έθεσα ένα ερώτημα σε ένα φόρουμ του facebook, στο οποίο συμμετέχουν πολλοί συνάδελφοι μηχανικοί, με την ονομασία ΦΟΡΟΥΜ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ  και προέκυψε πως πολύ λίγες ΥΔΟΜ έχουν ψηφιοποιήσει φακέλους Οικοδομικών Αδειών, προφανώς ενδέχεται να υπάρχουν και άλλες που δεν αναφέρονται:

  • Ο Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη και ο Δήμος Καλαμαριάς παρέχουν ηλεκτρονικά σχέδια στην Θεσσαλονίκη.
  • Ο Δήμος Λάρισας υπό προϋποθέσεις, έχει ξεκινήσει πρόγραμμα ψηφιοποίησης.
  • Ο Δήμος Παλλήνης.
  • Ο Δήμος Ρεθύμνου.
  • Ο Δήμος Δράμας.
  • Στην Πιερία μόνο όσες άδειες είναι στον παλιό Δήμο Κατερίνης.
  • Στον Περισσό Αττικής αποστέλλεται το στέλεχος ηλεκτρονικά και μετά από τρεις εργάσιμες ο φάκελος είναι στο αρχείο για να τον παραλάβει ο αιτών.
  • Το ίδιο και στο Δήμο Χανίων.

Είναι γεγονός πως οι παθογένειες της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι χρόνιες και δομικές. Το παράδειγμα του Δήμου ΒΒΒ αλλά και των άλλων Δήμων, μας δείχνει πως αν ο Δήμαρχος θέλει και με την επιλογή κατάλληλων συνεργατών, χρηματοδοτικών εργαλείων αλλά κυρίως με το μεράκι και το φιλότιμο των υπαλλήλων των υπηρεσιών, μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών, κάτι που δεν αποτελεί προτεραιότητα σε αυτήν τη χώρα και επομένως οι καλές πρακτικές πρέπει να αναδεικνύονται και να επικροτούνται.

Σημείωση: Αν υπάρχουν Δήμοι οι οποίοι δεν αναφέρθηκαν και παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες ας μας στείλουν ενημέρωση για να ενημερωθεί η λίστα.

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας