ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Πριν ενεργοποιηθεί η απομακρυσμένη ψηφιακή πρόσβαση για το κοινό και τους επαγγελματίες μηχανικούς και νομικούς, στα Κτηματολογικά Γραφεία σχηματίζονται μεγάλες ουρές... Κτηματολόγιο: ουρές, απεργίες και security πριν τη ψηφιακή μετάβαση

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Πριν ενεργοποιηθεί η απομακρυσμένη ψηφιακή πρόσβαση για το κοινό και τους επαγγελματίες μηχανικούς και νομικούς, στα Κτηματολογικά Γραφεία σχηματίζονται μεγάλες ουρές και όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι  αρχίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις,  οι χώροι εργασίας τους για τους ίδιους και τους πολίτες μετατρέπονται σε «εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊου».

Παράλληλα με τις ανακοινώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ότι ενεργοποιούνται νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τη δυνατότητα εξ αποστάσεως ελέγχου σε ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές όπου το Κτηματολόγιο λειτουργεί (ktimatologio.gov.gr) και την αναβάθμιση της πλατφόρμας «Θέαση» του Κτηματολογίου (maps.gov.gr), το Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο (ΣΕΚΤ) ανακοίνωσε ότι αρχίζει κύκλο κινητοποιήσεων από την Τρίτη 20 Απριλίου 2021, με καθημερινές και συνεχόμενες στάσεις εργασίας από 10 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι.

Το ΣΕΚΤ, που έχει παράδοση να επιλύει τα θέματα με διάλογο και να αποφεύγει τις κινητοποιήσεις, ανακοίνωσε απεργιακό πρόγραμμα  διαμαρτυρόμενο για την απουσία μέτρων προστασίας από την μετάδοση του κορονοϊού και τις μεγάλες ουρές που σχηματίζονται στα Κτηματολογικά Γραφεία. Από την πλευρά της η διοίκηση της Ελληνικό Κτηματολόγιο για τη διαχείριση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στα Κτηματολογικά Γραφεία προχώρησε σε απόφαση πρόσληψης εταιρίας security για τη διαχείριση του κοινού και τη φύλαξη των χώρων.

Ουρές χωρίς ραντεβού

Σε ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο, που υπογράφει ο πρόεδρος Θωμάς Καντερές και ο γενικός γραμματέας Ιωάννης Καψουλάκης σημειώνεται ότι «με την υπ. αριθμ 1308/Β/3.04.2021 Κ.Υ.Α. αποφασίστηκε τα Κτηματολογικά Γραφεία και τα Υποκαταστήματα τους σε όλη της χώρα να δέχονται κοινό χωρίς ραντεβού και κατά παρέκκλιση του τρόπου λειτουργίας οποιασδήποτε άλλης δημόσιας υπηρεσίας, θέτοντας σε απόλυτο κίνδυνο τόσο τους πολίτες όσο και το προσωπικό που υπηρετεί εκεί.

Το Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο (Σ.Ε.ΚΤ.), από την πρώτη στιγμή έθεσε το ζήτημα αρμοδίως τόσο στην Διοίκηση του Φορέα όσο και στο αρμόδιο Υπουργείο, εκφράζοντας την ανησυχία του για τις εστίες υπερμετάδοσης Κορωνοϊού που δημιουργούνται στους χώρους εργασίας και την απογοήτευσή του για την έλλειψη αλληλεγγύης και κατανόησης που επιδεικνύεται, στην προσπάθεια του προσωπικού του Ελληνικού Κτηματολογίου να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο του».

-«Με την κατάργηση των ραντεβού, δημιουργήθηκε όλες αυτές τις ημέρες, τεράστιος συνωστισμός με πολίτες και επαγγελματίες να συγχρωτίζονται και να ταλαιπωρούνται σε ατέλειωτες ουρές, στις οποίες κανένα μέτρο προστασίας δεν τηρείται, μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου από το λιγοστό προσωπικό που υπηρετεί στα γραφεία» σημειώνει στην ανακοίνωση του το ΣΕΚΤ και αναφέρει ότι:

-«Καλούμε τους αρμοδίους να αποφασίσουν σήμερα κι όλας να πράξουν τα αυτονόητα, επαναφέροντας τα ραντεβού για την εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την δυνατότητα εξυπηρέτησης των επαγγελματικών ομάδων έπειτα από την διενέργεια αυτοδιαγνωστικών τεστ (self-test), όπως θα γίνεται π.χ. και στα δικαστήρια.

Να μεριμνήσουν για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας και της υγείας του προσωπικού που υπηρετεί στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, με τον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των υπαλλήλων που το επιθυμούν και υπηρετούν στα Κτηματολογικά Γραφεία και τα Υποκαταστήματά τους αλλά και την κατά προτεραιότητα δυνατότητα δωρεάν προμήθειας αυτοδιαγνωστικών τεστ (self-test) στο σύνολο του προσωπικού».

Στάσεις εργασίας

Το ΣΕΚΤ υπογραμμίζει ότι «μέχρι την επίλυση του σοβαρότατου αυτού ζητήματος, μη έχοντας άλλο τρόπο να προστατεύσουμε τόσο τους πολίτες, όσο και το προσωπικό μας, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία αλλά και στους συναδέλφους μας, το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου μας, με την ομόφωνη απόφαση υπ αριθμόν 472.1-15/04/2021, προκηρύσσει επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας αρχής γεννωμένης από την ερχόμενη Τρίτη, 20/04/2021 από τις 10:00 το πρωί έως τις 12:00 το μεσημέρι».

Η ανακοίνωση του ΣΕΚΤ καταλήγει αναφέροντας ότι: «ελπίζουμε έως τότε να εισακουστεί η κραυγή αγωνίας μας και να μην χρειαστεί να καταφύγουμε στα ανωτέρω μέτρα».

Απομακρυσμένες υπηρεσίες

Η διοίκηση της Ελληνικό Κτηματολόγιο επιδιώκει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στα Κτηματολογικά Γραφεία, καθώς  θέτει σε εφαρμογή  νέες ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του gov.gr στους πολίτες.

Τις νέες υπηρεσίες σχετικά με το Κτηματολόγιο  δείτε εδώ στο ecopress, τα δικαιώματα πρόισβασης μηχανικών, νομικών, πολιτών στα κτηματολογικά στοιχεία παρουσίασαν την Παρασκευή 17 Απριλίου 2021  στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για το Κτηματολόγιο, Γιώργος Στύλιος. Πρόκειται για τη δυνατότητα εξ αποστάσεως ελέγχου σε ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές όπου το Κτηματολόγιο λειτουργεί (ktimatologio.gov.gr) και την αναβάθμιση της πλατφόρμας «Θέαση» του Κτηματολογίου (maps.gov.gr).

Ο  εξ αποστάσεως έλεγχος είναι από σήμερα διαθέσιμος στο ktimatologio.gov.gr και αφορά  περίπου στο 1/3 των δικαιωμάτων επί ακινήτων στην επικράτεια. Η λειτουργία της υπηρεσίας ρυθμίζεται από τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπέγραψαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για το Κτηματολόγιο, Γιώργος Στύλιος.

Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα διενέργειας ελέγχου οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, χωρίς να είναι αναγκαία η μετάβαση στο Κτηματολογικό Γραφείο του τόπου όπου βρίσκεται το ακίνητο. Η έρευνα γίνεται χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Επιπλέον, εξασφαλίζεται η διαβαθμισμένη πρόσβαση στα στοιχεία του Κτηματολογίου σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες (οι οποίες θα ταυτοποιούνται με κωδικούς από τους επαγγελματικούς/επιστημονικούς τους συλλόγους και τα επιμελητήρια), ώστε να διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Ειδικότερα:

Οι δικηγόροι διατηρούν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εγγραφές του Κτηματολογίου, στο σύνολο της επικράτειας.

Οι δικαστικοί επιμελητές έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλες τις εγγραφές του Κτηματολογίου για τα ακίνητα εντός της περιφέρειας που ασκούν τα καθήκοντά τους και ενόψει αναγκαστικής εκτέλεσης.

Οι συμβολαιογράφοι έχουν πρόσβαση στις εγγραφές και τα στοιχεία που σχετίζονται με δικαιώματα κυριότητας και δουλείας, καθώς και στην απεικόνιση του ακινήτου στα κτηματολογικά διαγράμματα.

Οι μηχανικοί έχουν πρόσβαση, κατόπιν αναζήτησης του ακινήτου μέσω του Κωδικού Αριθμού Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) του, στις εγγραφές και τα στοιχεία που σχετίζονται με δικαιώματα κυριότητας και δουλείας, στη χωρική βάση και τα τοπογραφικά διαγράμματα καθώς και στην εισήγηση της Υπηρεσίας επί των αιτήσεων και των γεωμετρικών μεταβολών.

Τέλος, κάθε πολίτης ή νομικό πρόσωπο έχει πρόσβαση στις εγγραφές που αφορούν στα ακίνητά του με χρήση κωδικών Taxisnet.

Η πλατφόρμα «Θέαση» που μέχρι στιγμής παρείχε δωρεάν περιήγηση σε χαρτογραφικό υλικό όλης της χώρας αναβαθμίζεται και μεταφέρεται στο maps.gov.gr. Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν για όλους, χωρίς διαβαθμισμένη πρόσβαση, μέσω ενός πιο φιλικού περιβάλλοντος πλοήγησης, ενώ είναι πλέον προσβάσιμη και από κινητά. Η νέα πλατφόρμα έχει εμπλουτιστεί με τα δεδομένα των γεωτεμαχίων του Κτηματολογίου. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να βλέπει στον χάρτη τόσο τα όρια κάθε οικοπέδου, όσο και τον ΚΑΕΚ που αυτό φέρει. Επιπλέον, μέσω της πλατφόρμας, θα διατίθενται ελεύθερα διάφορα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην αγορά ακινήτων και την πορεία της κτηματογράφησης.

Πρόσληψη εταιρίας security

Στο μεταξύ η διοίκηση της Ελληνικό Κτηματολόγιο για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργούνται προχώρησε στην πρόσληψη εταιρίας security για να διαχειριστεί ατ προβλήματα συνωστισμού επαγγελματιών και κοινού στα Κτηματολογικά Γραφεία. Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση προσλαμβάνεται η εταιρία  «My Security and Facility Systems» έναντι συνολικού ποσού 17.715,48 €, (1.030,00 € γραφείο ανά/μήνα) πλέον ΦΠΑ για το χρονικό διάστημα από 19/04/2021 έως 31/05/2021 με δικαίωμα παράτασης η οποία θα προσφέρει υπηρεσίες στα εξής γραφεία:

Περιφερειακή υπηρεσίαΈδραΔ/νση
ΚΓ Πειραιώς & ΝήσωνΠειραιάςΥψηλάντου 170
Αρχειοφυλακείο ΝίκαιαςΝίκαιαΠ. Ράλλη 349 & Κιλικίας
Υποκατάστημα ΧαλανδρίουΧαλάνδριΑγ. Παρασκευής 70
Αρχειοφυλακείο Αγ. ΠαρασκευήςΑγ. ΠαρασκευήΨαρών 43 & Αγ. Τριάδος
ΚΓ Δυτικής ΜακεδονίαςΚοζάνη11ης Οκτωβρίου 51
Υποκατάστημα ΠεριστερίουΠεριστέριΦιλαδελφείας 31
Υποκατάστημα ΚαλαμαριάςΚαλαμαριάΚ. Κακουλίδη 11
Υποκατάστημα ΒέροιαςΒέροιαΜαλακούση 4-6
Υποκατάστημα Ν. ΙωνίαςΝ. Ιωνία28ης Οκτωβρίου 77
Αρχειοφυλακείο Ν. ΦιλαδέλφειαςΝ. ΦιλαδέλφειαΑναγεννήσεως 17
ΚΓ Δυτικής ΕλλάδαςΠάτραΑγ. Ανδρέου 103
Αρχειοφυλακείο ΠάτραςΠάτραΜιαούλη 19

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας