Μεταφορών: δωρεάν ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΕνέργειαΜεταφορέςΟικονομία 10 Ιουλίου 2020 Αργύρης
Της Ντίνας Καρατζιου/
Τον Αύγουστο η ηλεκτροκίνηση στο κέντρο της Αθήνας. Σε δοκιμαστική λειτουργία τίθενται τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στα όρια του δήμου Αθηναίων, χωρίς εισιτήριο για τους πολίτες, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο «ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ: ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑ: RESET».
Σε δοκιμαστική λειτουργία τίθενται τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στα όρια του δήμου Αθηναίων, χωρίς εισιτήριο για τους πολίτες, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης που είχε απευθύνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το ενδιαφέρον που έδειξαν για σχετικές χορηγίες συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο κ. Σταθόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του συντονιστή τη συζήτησης Αργύρη Δεμερτζή δημοσιογράφου του ecopress σημείωσε τα εξής:
–«Στα πλαίσιο της προετοιμασίας του διαγωνισμού, έχουμε την πρόθεση -και ήδη υπάρχουν προτάσεις από δύο τρείς μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες-, μέχρι το τέλος του μήνα, να κυκλοφορήσουν ηλεκτρικά λεωφορεία στο πιο κεντρικό σημείο της Αθήνας: Από το Σύνταγμα προς την Ομόνοια. Αυτά τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα συνδυαστούν και με τις προσπάθειες που κάνει ο δήμαρχος κ. Κώστας Μπακογιάννης στο κέντρο της Αθήνας. Και φυσικά, φτάνοντας στο διαγωνισμό των λεωφορείων στο τέλος του Οκτώβρη να έχουμε ήδη μια εξοικίωση με το μέσο και να το έχουμε αποτιμήσει. Το μέσο θα είναι χωρίς εισιτήριο ανοιχτό στους επιβάτες κατά τη διάρκεια της πιλοτικής κυκλοφορίας».
Σε ερώτηση για τον τύπο των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, ο κ. Σταθόπουλος εξήγησε, ότι «θα είναι κανονικά λεωφορεία τύπου low floor με τρείς μεγάλες πόρτες και προφανώς η επιβίβαση θα γίνεται κατά τον κλασσικό τρόπο απλά θα είναι χωρίς εισιτήριο. Η δοκιμαστική λειτουργία θα είναι μία πραγματική εκτίμηση της χρήσης που θα έχουν τα λεωφορεία αυτά, στον αστικό αστό».
Το τρίπτυχο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, υπογράμμισε ότι υπάρχει ένα τρίπτυχο πίσω από την ηλεκτροκίνηση το οποίο ουσιαστικά θα κατευθύνει το εύρος της εξάπλωσης στην ελληνική κοινωνία και την οικονομία. Το τρίπτυχο αυτό αφορά,
-πρώτον τη θεσμικό και χωροθετικό περιβάλλον που είναι αναγκαίο να εγκαθιδρυθεί,
-δεύτερον, τον βιομηχανικό μετασχηματισμό που συντελείται στην Ευρώπη και την ενεργοποίηση της χώρα έναντι αυτής της αλλαγής και
τρίτον, την αλλαγή νοοτροπίας σε σχέση με το ΙΧ και τη μετακίνηση.
-«Πίσω από την ηλεκτροκίνηση, η οποία εμφανίζεται σήμερα στην αιχμή του δόρατος, βρίσκεται ένας τεράστιος βιομηχανικός μετασχηματισμός που επιχειρεί η Ευρώπη. Είμαστε ώριμοι τεχνολογικά είμαστε έτοιμη τεχνολογικά λείπει η προϋπόθεση της νοοτροπίας. Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να υπάρξει ως απλή επανάληψη του μοντέλου που είχαμε με τα ντίζελ. Το ίδιο ισχύει για το φαινόμενο της στάθμευσης και της χρήσης των ΜΜΜ όπως την ξέραμε. Η αλλαγή σε νοοτροπίες θα κρίνει μεγάλο μέρος της διείσδυσης. Η ηλεκτροκίνηση έρχεται για να μεταβάλλει τη σχέση ιδιοκτησίας που έχουμε με το ΙΧ . Στα επόμενα χρόνια θα κινηθούμε πιο πολύ σε ΙΧ υπηρεσίας και όχι αγοράζω ένα αυτοκίνητο κυκλοφορώ στους αστικούς χώρους με τη ίδια λογική».
Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για την ηλεκτροκίνηση
Για το υπό διαβούλευση σχέδιο Νόμου, ο κ. Σταθόπουλος, ανέφερε, ότι η γενική εικόνα που υπάρχει, είναι, ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που το περίμενε η αγορά και η κοινωνία: « Η διαβούλευση είναι θετική. Προφανώς υπάρχουν επιμέρους διαφωνίες ή παρατηρήσεις αλλά η γενική αίσθηση είναι, ότι ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει από καιρό και ανταποκρίνεται στις γενικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας».
Η κρίσιμη καινοτομία του νομοσχεδίου
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες που φέρνει το νομοσχέδιο σύμφωνα με το γ.γ Μεταφορών, είναι η υποχρέωση όλων των δήμων να επεξεργαστούν αυτοτελείς μελέτες στάθμευσης εν ήδη κινήτρου για τη διείσδυση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. «Είναι κάτι που θα πρέπει να γίνει σύντομα αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και που πιστεύω ότι αποτελεί μία από τις σοβαρές προϋποθέσεις για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητα του πολίτη», τόνισε.
Σχετικά Άρθρα
- «Πράσινο φως» για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
- Υποδομών: σχέδιο 4 αξόνων για την ηλεκτροκίνηση
- Υπουργικό ξέσπασμα για τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης
- Διόδια: όλες οι νέες τιμές και το κόστος στις βασικές διαδρομές
- Δωρεάν συγκοινωνίες στην Ισπανία-στην Ελλάδα έρχεται «κλιματικό εισιτήριο»
- Οι 2.629 ωφελούμενοι που μπαίνουν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»