Mικρές παρεμβάσεις για μια καλύτερη καθημερινότητα
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕπωνύμωςΈργαΠεριβάλλον 15 Ιανουαρίου 2023 Αργύρης
Του Δημήτρη Χατζηδάκη, δρ. Χημικού Μηχανικού
Ο λόγος για τις εκτός κέντρου γειτονιές του Δήμου Αθηναίων. Υπάρχουν τα μεγάλης κλίμακας έργα που προσφέρονται και για προβολή, με το ανάλογο προσδοκώμενο επικοινωνιακό όφελος, όμως δεν πρέπει να αγνοούνται και οι μικρής κλίμακας παρεμβάσεις που, συχνά, με μηδενικό κόστος, διευκολύνουν την καθημερινότητα του δημότη και του επισκέπτη του Δήμου, ιδίως, όσον αφορά τις μετακινήσεις τους. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την προσωπική μου εμπειρία από τις «επικράτειες», κυρίως της Κυψέλης, των Σεπολίων και των Πατησίων:
1.Το ασφυκτικό πρόβλημα στάθμευσης επιδεινώνεται από τα πάσης κατηγορίας δίτροχα αφημένα παράλληλα με το πεζοδρόμιο, πολλές φορές το ένα δίπλα σε άλλο με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους ικανή να διασφαλίσει θέση στάθμευσης σε «φίλιο» αυτοκίνητο με τη μετακίνηση του ενός δίτροχου, όποτε χρειαστεί. Πέρα από την επέκταση της επιτρεπόμενης στάθμευσης δίτροχων σε συγκεκριμένα τμήματα του οδοστρώματος σε ορισμένους δρόμους, πάντοτε κάθετα προς το πεζοδρόμιο, χρήσιμη θα ήταν και η επιβολή προστίμου στις περιπτώσεις «έξυπνων» πρακτικών, όπως η προαναφερόμενη.
2.Στις, χωρίς φωτεινούς σηματοδότες, διασταυρώσεις δρόμων με σημαντική κυκλοφορία με δρόμους περιορισμένης κίνησης η τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων από την πλευρά που έρχονται τα οχήματα (ανάντη της διασταύρωσης) εμποδίζει εντελώς την ορατότητα και, ιδιαίτερα την ημέρα, καθίσταται ακόμη και επικίνδυνο το «ξεμύτισμα» από τον δρόμο περιορισμένης κίνησης. Τι εμποδίζει την τοποθέτηση των κάδων κατάντη της διασταύρωσης; Απολύτως τίποτα! Η οριοθέτηση της θέσης των κάδων με τα γνωστά κίτρινα «πι», εύκολα μπορεί να περιορίσει το φαινόμενο των περιφερόμενων κάδων που συχνότατα καταλήγουν στις γωνίες των δρόμων.
3.Η απόφαση για το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων δεν θα πρέπει να αγνοήσει την εικόνα χάους που, εξαιτίας των σταθμευμένων φορτηγών τροφοδοσίας, παρουσιάζουν στενοί δρόμοι με σημαντική κίνηση οχημάτων, ιδίως, λίγο πριν και λίγο μετά τις 7 η ώρα το πρωί. Θα είχε ενδιαφέρον η γνωστοποίηση των προστίμων που έχουν επιβληθεί από τη Δημοτική Αστυνομία για παραβίαση του απαγορευμένου ωραρίου τροφοδοσίας (7.00-10.00) σε μια σειρά δρόμων του Δήμου, μεταξύ των οποίων και η οδός Κυψέλης, ουσιαστικά, μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση.
4.Δρόμοι, με περιορισμένη κίνηση οχημάτων, όπως η οδός Σωζοπόλεως, μεταξύ των οδών Αχαρνών και Αδμήττου, για χρόνια περιμένουν υπομονετικά μια αξιοπρεπή ασφαλτόστρωση. Επιτέλους, πολλοί δρόμοι αυτής της κατηγορίας, με το όποιο κόστος, πρέπει να πάψουν να μοιάζουν με «κουρελού» ή «στίβο μάχης» από τα πολλά «μπαλώματα», «σαμαράκια» και «γούβες».
5.Κατά την ανακατασκευή πεζοδρομίων, κυρίως σε δρόμους με συνεχή κίνηση οχημάτων, από τους εργολάβους δεν τοποθετείται πάντοτε το γνωστό πλαστικό πλέγμα που, ουσιαστικά, δημιουργεί ένα προσωρινό πεζοδρόμιο για την ασφαλή μετακίνηση των πεζών που υποχρεωτικά περπατούν στο οδόστρωμα.
6. Οταν παραμένουν ακόμη και επί ένα μήνα εντελώς γεμάτοι, η χρησιμότητα των κίτρινων κάδων ανακύκλωσης χαρτιού περιορίζεται στο να αποτελούν ένα ακόμη δείγμα έλλειψης οργάνωσης και βεβαίως την αιτία για να καταλήξει το προς ανακύκλωση χαρτί σε γειτνιάζοντα κάδο απορριμμάτων.
Σχετικά Άρθρα
- Αθήνα: φρένο στα ενοίκια, με πλαφόν για airbnb σε γειτονιές του κέντρου
- Η «αιθαλομίχλη» απειλεί και πάλι
- Δήμος Αθηναίων: 19 πράσινες αναπλάσεις τον Αύγουστο
- Δήμος Αθηναίων: ξεκινά το Γραφείο Αντιμετώπισης Ενεργειακής Φτώχειας
- Υπερβάλλουσα θνησιμότητα και κορωνοϊός
- Δήμος Αθηναίων: αυθημερόν η ηλεκτρονική έκδοση της βεβαίωσης ΤΑΠ