«myDATA»: αντίστροφη μέτρηση για καθολική υποχρεωτική εφαρμογή
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΟικονομίαΧρήμα 15 Οκτωβρίου 2021 ecotypos
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την καθολική υποχρεωτική εφαρμογή της πλατφόρμας «myDATA» για το σύνολο των επιχειρήσεων, η οποία εισάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Πότε επεκτείνεται η υποχρέωση χρήσης εφαρμογής στο σύνολο επιχειρήσεων. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα. Ποιες είναι οι οδηγίες της ΑΑΔΕ από τυχόν προβλήματα στη χρήση της εφαρμογής.
Η εφαρμογή myDATA, (my Digital Accounting and Tax Application). Είναι το όνομα της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με την οποία η ΑΑΔΕ εισάγει τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Από την 1η Νοεμβρίου όλες οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες υποχρεούνται πλέον να εκδίδουν τιμολόγια με αυτό τον τρόπο. Υποχρεωτική κατέστη η διαβίβαση παραστατικών εσόδων στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ από την 1η Οκτωβρίου 2021 για 195 χιλιάδες επιχειρήσεις. Σημειώνεται ακόμη, ότι τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022.
Τι διαβιβάζεται
Στα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ Διαβιβάζεται και καταχωρείται η Σύνοψη των Παραστατικών εσόδων / εξόδων των Επιχειρήσεων. Γίνεται Χαρακτηρισμός των καταχωρούμενων συναλλαγών. Διενεργούνται οι αναγκαίες Λογιστικές Εγγραφές Τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους.
Περιβάλλον myDATA
Μέσα από την πλατφόρμα του myDATA επιχειρήσεις μπορούν:
*Να δουνν το Συνοπτικό βιβλίο της επιχείρησής σας, τη συγκεντρωτική λίστα των αποτελεσμάτων της Επιχείρησης σε μηνιαία και ετήσια βάση.
*Να αναζητήσουν το παραστατικό που έχουν διαβιβάσει στο myDATA και να προβάλλουντα στοιχεία
*Να εισάγουν παραστατικό χρησιμοποιώντας την ειδική φόρμα καταχώρησης
*Να εγγραφούν στο timologio και να εκδώσουν τα παραστατικά της επιχείρησης τους
*Να εγγραφούν στο myDATA Rest API
*Να δηλώσουντην αποκλειστική έκδοση και την αποδοχή λήψης στοιχείων μέσω παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης
Τα οφέλη
Τα Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ αποτελούν ένα πολύ σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού της φορολογικής Διοίκησης και της σχέσης της με τις επιχειρήσεις. Στόχος είναι πρωτίστως να εξυπηρετήσουν τις επιχειρήσεις, παρέχοντας μια πρωτοποριακή ψηφιακή πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, που θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών – Προμηθευτών (ΜΥΦ).
Μείωση διοικητικού κόστους
Μαζί με τη μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ ενισχύουν τη διαφάνεια των συναλλαγών, προσφέροντας ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργασίας των επιχειρήσεων για την τιμολόγηση των αγαθών και των υπηρεσιών. Επίσης, εδραιώνουν την αξιοπιστία στη σχέση της φορολογικής Διοίκησης με τις επιχειρήσεις και λειτουργούν ως μηχανισμός οικειοθελούς συμμόρφωσης και πρόληψης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, αλλά και διευκόλυνσης των συνεπών επιχειρήσεων στην επιστροφή των φόρων που δικαιούνται.
Πως αντιμετωπίζονται τα προβλήματα
Για την υποβολή ερωτημάτων και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν email στο mydata.support@aade.gr σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το κινητό τηλέφωνο.
Για τεχνικά προβλήματα η ΑΑΔΕ ζητάει να συμπεριληφθούν σστην αποστολή του μηνύματός screenshots του προβλήματος που αντιμετωπίζουν, χρησιμοποιώντας Επισύναψη αρχείου (στο σώμα του μηνύματος συμπληρώνεται μόνο ελεύθερο κείμενο)
Χωρίς κυρώσεις
Στόχος του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ είναι, με το πέρας της πιλοτικής λειτουργίας η διαδικασία να περάσει σε συνθήκες καθημερινής λειτουργίας για το σύνολο των επιχειρήσεων, δεν θα προβλεφθούν κυρώσεις εντός του 2021. Ζητούμενο στη φάση αυτή είναι, μέσα από την καθολικότητα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον τήρησης των βιβλίων και έκδοσης παραστατικών για τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπιστούν όλα τα μικρότερα ζητήματα που τυχόν δεν έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα και η πλατφόρμα να λειτουργήσει ομαλά για όλες τις επιχειρήσεις.
Σχετικά Άρθρα
- MyDATA: έρχονται πρόστιμα για ψηφιακά τιμολόγια επιχειρήσεων
- timologio: 15 βίντεο για μηχανικούς, νομικούς, λογιστές, επαγγελματίες
- Έλεγχοι για δαπάνες σε φως νερό, τηλέφωνο, στους ελευθέρους επαγγελματίες
- myDATA: τι αλλάζει στα ηλεκτρονικά βιβλία
- ΑΑΔΕ: αυτόματος υπολογισμός ΦΠΑ-τι αλλάζει για χιλιάδες επιχειρήσεις
- Τα εργαλεία που ξεκλειδώνουν μόνιμες φοροελαφρύνσεις από το 2026