ecopress
Από τις συνολικά 1259 θέσεις ΠΕ Μηχανικών, που ζητήθηκαν από τον ΑΣΕΠ πληρώθηκαν μόλις οι 901, δηλαδή το 28,5% των θέσεων έμειναν εξ αρχής... Ναυάγιο στις προσλήψεις μηχανικών στο δημόσιο, στην εποχή των έργων

Από τις συνολικά 1259 θέσεις ΠΕ Μηχανικών, που ζητήθηκαν από τον ΑΣΕΠ πληρώθηκαν μόλις οι 901, δηλαδή το 28,5% των θέσεων έμειναν εξ αρχής κενές! Και  από τις συνολικά 482 θέσεις που έμειναν κενές οι 358 (+ 28) αφορούν τον Κλάδο και τις ειδικότητες των Διπλωματούχων Μηχανικών, ποσοστό 75% δηλαδή επί του συνόλου των κενών θέσεων. Τρεις στις 4 κενές θέσεις δηλαδή ήταν από τις ειδικότητες των Μηχανικών! Και από τους διοριστέους το 90% θα αρνηθεί την πρόσληψη στην πορεία.

Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ τονίζει ότι κυρίως λόγω των εξευτελιστικών α­ποδοχών των Μηχανικών στο Δημόσιο αλλά και λόγω των πολλαπλά αυξημένων ευθυνών που ανα­λαμβάνουν, οι προσλήψεις μηχανικών στο δημόσιο μείνουν κενό γράμμα!

Πρόκειται για πολύ αρνητική εξέλιξη, καθώς όπως τονίζει η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ:

-«Τα αναγκαία έργα που πρέπει να τρέξουν, η συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων Υποδομών, ο προσεισμικός έλεγχος, ο χωροταξικός σχεδιασμός, η διαχείριση και αντιμετώπιση των Φυσικών καταστροφών, η προστασία του Περιβάλλοντος, οι ελεγκτικές και αδειοδοτικές διαδικασίες, τα έργα στο χώρο του Πολιτισμού και Άμυνας απαιτούν τις γνώσεις και τη συμμετοχή Διπλωματούχων Μηχανικών. Υπό τις παραπάνω συνθήκες κανένας Μηχανικός δε θα παραμείνει στις Υπηρεσίες και τα αποτελέσματα των ελλείψεων αυτών είναι ήδη ορατά στην κοινωνία»

Σε ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, που υπογράφουν ο πρόεδρος Δημήτρης Πετρόπουλος και η γενική γραμματέας Πλουμίτσα Τριανταφυλλοπούλου, με θέμα: «εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα του 3ΒΓ/2023 γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ – Κενές έμειναν 358 θέσεις Μηχανικών!» σημειώνονται αναλυτικά τα ακόλουθα:

Δημοσιεύθηκαν πρόσφατα τα οριστικά αποτελέσματα του 3ΓΒ γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πλήρωση τριών χιλιάδων επτακοσίων ενενήντα τεσσάρων (3.794) εκ των τεσσάρων χιλιάδων διακοσίων εβδομήντα έξι (4.276) θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.

Η Ομοσπονδία μας εδώ και χρόνια έχει δικαίως προτάξει την ανάγκη προσλήψεων Διπλωμα­τούχων Μηχανικών στη Δημόσια Διοίκηση και έχει οργανώσει πλήθος κινητοποιήσεων και παρεμβά­σεων για το θέμα αυτό. Υπό αυτό το πρίσμα χαιρετίσαμε ως θετική κάθε κίνηση προσλήψεων Μηχα­νικών με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας, αν και ρητά διαφωνήσαμε με το Γραπτό Διαγωνισμό ως ουσία και διαδικασία. Είχαμε ταυτόχρονα προειδοποιήσει ότι κυρίως λόγω των εξευτελιστικών α­ποδοχών των Μηχανικών στο Δημόσιο αλλά και λόγω των πολλαπλά αυξημένων ευθυνών που ανα­λαμβάνουν, οι προσλήψεις αυτές θα μείνουν κενό γράμμα! Η αντιμετώπιση των συναρμόδιων Υ­πουργείων ήταν ενδεικτική. Πέντε αγωγές τα τελευταία 2 χρόνια για να μας απαγορεύσουν σχεδόν όλες τις κινητοποιήσεις που ομόφωνα αποφασίζαμε!

Δυστυχώς τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ μας δικαιώνουν πικρά. Σύμφωνα με το ΦΕΚ των διορι- στέων του Διαγωνισμού, έμειναν κενές 358 θέσεις Μηχανικών (συν 28 θέσεις ΠΕ Πληροφορικής, όπου διορίζονται και Μηχανικοί)! Συγκεκριμένα:

1. Εβδομήντα δύο (72) θέσεις ΠΕ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ

2. Δύο (2) θέσεις ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

3. Εκατόν τέσσερις (104) θέσεις ΠΕ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

4. Τρεις (3) θέσεις ΠΕ ΧΩΡΟΤΑΚΤΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

5. Δεκαπέντε (15) θέσεις ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ, ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗ­ΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

6. Πενήντα (50) θέσεις ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 7. Εξήντα εννέα (69) θέσεις ΠΕ 10 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

7. Σαράντα τρεις (43) θέσεις ΠΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ

8. Είκοσι οκτώ (28) θέσεις ΠΕ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ, ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Δηλαδή από τις συνολικά 482 θέσεις που έμειναν κενές οι 358 (+ 28) αφορούν τον Κλάδο και τις ειδικότητες των Διπλωματούχων Μηχανικών, ποσοστό 75% δηλαδή επί του συνόλου των κενών θέσεων. Τρεις στις 4 κενές θέσεις δηλαδή ήταν από τις ειδικότητες των Μηχανικών!

Από τις συνολικά 1259 θέσεις ΠΕ Μηχανικών που ζητήθηκαν από τον ΑΣΕΠ, πληρώ­θηκαν μόλις οι 901, δηλαδή το 28,5% των θέσεων έμειναν εξ αρχής κενές!

Είναι προφανές, ότι όπως έγινε και με προηγούμενους διαγωνισμούς (13Κ/2001) μεγάλο μέ­ρος (της τάξης του 40%) από τους 900 διοριστέους, θα αρνηθεί την πρόσληψη του ή θα παραιτηθεί στην πορεία μόλις βιώσει το πολλαπλά απαξιωτικό κλίμα που όλοι ζούμε στις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίας.

Για πρώτη φορά έχει αυξηθεί σημαντικά το πλήθος των εν ενεργεία Μηχανικών που δηλώνουν παραίτηση -πριν τη συνταξιοδότηση- ή λαμβάνουν μακροχρόνιες Άδειες Άνευ Αποδοχών γιατί δε μπορούν να αντέξουν άλλο τον Υπηρεσιακό και Μισθολογικό τους ευτελισμό!

Πρόσφατα μάλιστα είδε το φως της δημοσιότητας, ο προγραμματισμός προσλήψεων για το 2025, όπου πάλι προβλέπεται πλήθος Μηχανικών (περίπου 750), τη στιγμή που οι επιτυχόντες του γραπτού Διαγωνισμού έχουν ήδη εξαντληθεί και η διαθεσιμότητα Μηχανικών τείνει προς το μηδέν!

Επαναλαμβάνουμε όσα έχουμε ήδη πει:

-Ο εισαγωγικός μισθός του Διπλωματούχου Μηχανικού είναι 1162 € μεικτά, δηλαδή περίπου 850 € καθαρά επί 12 μήνες, δηλαδή περίπου 10.000 € ετησίως! Σε επίπεδο μεικτών αποδοχών είναι περίπου 14.000 € ετησίως, ενώ ο καταληκτικός είναι περίπου μόλις 30.000 € ετησίως, μεικτά!

-Η σύγκριση με τους μισθούς Μηχανικών σε χώρες της Ευρώπης, αλλά και άλλες είναι συ­ντριπτικές, βρίσκονται στο 30- 40% των αντίστοιχων αποδοχών σε άλλες χώρες και συγκρίνονται μόνο με χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (και αυτές μας ξεπερνούν πια).

-Οι αποδοχές των Μηχανικών στο Δημόσιο αυτή τη στιγμή είναι περίπου στο 50-60% των αντίστοιχων που υπάρχουν στον ιδιωτικό Τομέα στη χώρα.

-Οι πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες για μεικτές αυξήσεις των 20 € το μήνα (!) από τον Απρίλιο του 2025 (!), μόνο ως κοροϊδία μπορούν να χαρακτηριστούν

-Ο μέσος μισθός μηχανικού στη Γερμανία είναι 53.750 ευρώ, στην Βρετανία 55.400 ευρώ, στην Γαλλία 46.400-65.557 ευρώ και στην Ιταλία 61.000 ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ φθάνει τα 92.700 ευρώ.

-Το συνεχώς διευρυνόμενο κύμα ακρίβειας και πληθωρισμού εξανεμίζει το εισόδημα μας και ειδικά το κόστος της στέγασης καθιστά αδύνατο το διορισμό νέων συναδέλφων μας στις περισσότερες περιοχές της χώρας.

-Τα αναγκαία έργα που πρέπει να τρέξουν, η συντήρηση και λειτουργία των υφιστάμενων Υποδομών, ο προσεισμικός έλεγχος, ο χωροταξικός σχεδιασμός, η διαχείριση και αντιμετώπιση των Φυσικών καταστροφών, η προστασία του Περιβάλλοντος, οι ελεγκτικές και αδειοδοτικές διαδικασίες, τα έργα στο χώρο του Πολιτισμού και Άμυνας απαιτούν τις γνώσεις και τη συμμετοχή Διπλωματούχων Μηχανικών. Υπό τις παραπάνω συνθήκες κανένας Μηχανικός δε θα παραμείνει στις Υπηρεσίες και τα αποτελέσματα των ελλείψεων αυτών είναι ήδη ορατά στην κοινωνία.

-Η εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες έχει τραγικές συνέπειες για την ασφάλεια των Υπο­δομών, το Δημόσιο Συμφέρον και το Περιβάλλον

Οι περιγραφείσες εξευτελιστικές αποδοχές σε συνδυασμό με τις τεράστιες (και ποινικές) ευθύ­νες που αναλαμβάνουμε, εξηγούν το κύμα φυγής και παραίτησης που παρουσιάζεται, ειδικά στους Μηχανικούς. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απαξία για την οργανωμένη Πολιτεία από το γεγονός ότι δε μπορεί πια να προσελκύσει νέους επιστήμονες με διάθεση προσφοράς να υπηρετή­σουν στις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες. Οι επιπτώσεις στο Δημόσιο Συμφέρον, στο Περιβάλλον και στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες θα είναι συντριπτικές. Οι διεκδικήσεις μας, όσον αφορά τα μισθολογικά θέματα είναι σαφείς και επαναλαμβανόμενες. Τις έχουμε τονίσει μάλιστα με πολλαπλές κινητοποιήσεις μας, αλλά και συναντήσεις. Είναι ευθύνη των εμπλεκόμενων Υπουργείων και ει­δικά του Υπ. Οικονομικών να δώσουν λύσεις. Αλλιώς θα σηκωθούμε να φύγουμε και όσοι ακόμα κρατάμε όρθιες τις Δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες με τεράστιο προσωπικό κόστος.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας