ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Ανεβάζει τον πήχυ για τον Διαχειριστή του Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας η ΡΑΕ ως προς την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, θεσπίζοντας νέες εγγυημένες... Νέες εγγυημένες υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ σε καταναλωτές, με απόφαση ΡΑΕ

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Ανεβάζει τον πήχυ για τον Διαχειριστή του Δικτύου Ηλεκτρικής Ενέργειας η ΡΑΕ ως προς την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, θεσπίζοντας νέες εγγυημένες υπηρεσίες και αυξάνοντας την αποζημίωση σε περίπτωση αθέτησης των προθεσμιών που προβλέπονται.

Ο χάρτης εξυπηρέτησης των καταναλωτών περιλαμβάνει σειρά υπηρεσιών (όπως εξυπηρέτηση για νέες παροχές, επανασύνδεση μετά από διακοπή λόγω χρέους, επισκευή του «ρολογιού» καταμέτρησης κ.α.) και με την τελευταία απόφαση της ΡΑΕ που θα τεθεί σε εφαρμογή από 1ηςΙουλίου επεκτείνεται περαιτέρω.

Αναλυτικά, το νέο καθεστώς περιλαμβάνει τα εξής:

1)      Αυξάνεται η αποζημίωση από τον Διαχειριστή προς τους πελάτες χαμηλής τάσης στα 20€ και προς τους πελάτες μέσης τάσης στα 40€, σε περίπτωση προβλημάτων στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, από το ποσό των 15€  που προβλεπόταν στο προηγούμενο πρόγραμμα.

2)      Προβλέπεται κλιμάκωση της αποζημίωσης των καταναλωτών από τον Διαχειριστή (έως και 4πλάσιο του βασικού) σε περίπτωση σημαντικής υπέρβασης του εγγυημένου χρόνου εξυπηρέτησης για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης νέων συνδέσεων, αποκατάστασης διακοπών τροφοδότησης, διερεύνησης αναφορών σε σχέση με την ποιότητα τάσης και επανασύνδεσης μετά από απενεργοποίηση λόγω χρέους ή κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

3)      Προστίθενται νέες εγγυημένες υπηρεσίες που σχετίζονται με την κατασκευή νέων συνδέσεων, με μεγάλη επέκταση δικτύου και με την αντικατάσταση απλού μετρητή με μετρητή πολλαπλού τιμολογίου (νυχτερινό) ή ηλεκτρονικό μετρητή. – Επίσης επαναφέρεται η εγγυημένη υπηρεσία για την τήρηση συμφωνημένης συνάντησης για εργασίες σε ακίνητα πελατών.

Το νέο πρόγραμμα εφαρμόζεται από την 1η Ιουλίου 2020. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή του και η καταβολή ποσών αποζημίωσης σε δικαιούχους συνεχίζει να γίνεται σε εξαμηνιαία βάση και σε κάθε περίπτωση εντός τριών μηνών από τη λήξη κάθε εξαμήνου.

Η ΡΑΕ επισημαίνει ακόμη ότι η παρακολούθηση της ποιότητας εξυπηρέτησης σε σχέση με αποκοπές λόγω χρέους θα εξετασθεί στο πλαίσιο έκδοσης απόφασης της ΡΑΕ για το υπό διαβούλευση Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης.

Εξάλλου, αναφορικά με τη διαδικασία που έχει καθιερωθεί από το 2011,  βάσει της οποίας ο Διαχειριστής Δικτύου χορηγεί χρηματική αποζημίωση σε καταναλωτές των οποίων οι ηλεκτρικές συσκευές έχουν υποστεί βλάβη εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του δικτύου, το νέο καθεστώς προβλέπει τα εξής:

1)      αυξάνεται το μέγιστο ύψος της αποζημίωσης και ορίζεται στο ποσό των 600 €,  ανεξαρτήτως τύπου παροχής (από 300€ για μονοφασική και 400€ για τριφασική παροχή που ισχύουν σήμερα) και

2)      το χρονικό όριο για την υποβολή σχετικών αιτημάτων αποζημίωσης από τους καταναλωτές στον Διαχειριστή ορίζεται σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από το συμβάν (αντί 4 εργάσιμων ημερών που είναι σήμερα).

Η ΡΑΕ θεωρεί την αναθεώρηση αυτή αναγκαία προκειμένου η συγκεκριμένη διαδικασία να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες (αυξημένο κόστος βλαβών που προκαλούνται σε πιο σύγχρονο εξοπλισμό,  αναγκαίος χρόνος για εντοπισμό του προβλήματος, επισκευή ή εκτίμηση της οικονομικής ζημίας).

Πάντως δεν περιελήφθη τελικά στον Χάρτη των εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ η αρχική πρόταση της ΡΑΕ να αποκαθίσταται η ηλεκτροδότηση σε περίπτωση βλάβης εντός 12 ωρών, διαφορετικά να καταβάλλεται αποζημίωση ύψους 150 ευρώ. Ο ΔΕΔΔΗΕ επικαλέστηκε τεχνικούς και οικονομικούς λόγους (απηρχειωμένο δίκτυο, κίνδυνος για αποζημιώσεις ύψους εκατομμυρίων ευρώ, ακόμη και κίνητρο για δολιοφθορές στο δίκτυο) που έγιναν αποδεκτοί από τη ΡΑΕ.

Η ισχύουσα λίστα των εγγυημένων υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ, οι προθεσμίες και οι ποινές για την αθέτησή τους βρίσκονται στη διεύθυνση δείτε εδώ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας