Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017 η διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και η οποία ανοίγει μία νέα σελίδα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την πώληση και μεταβίβαση του 100% της εταιρείας στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ γράφει το ΑΠE-ΜΠΕ.
Παράλληλα, η ιδιωτικοποίηση επέφερε το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 692 εκατ. ευρώ.
Οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναλαμβάνουν να ενισχύσουν και να αναπτύξουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους, δημιουργώντας έναν σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι η υπογραφή της συμφωνίας έγινε στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των εργασιών του ανωτάτου συμβουλίου συνεργασίας Ελλάδας- Ιταλίας, από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Renato Mazzoncini.
Α. Τσίπρας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων η συμφωνία με την Ferrovie Dello Stato
Αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων στην ελληνική οικονομία χαρακτήρισε ο Αλέξης Τσίπρας την επένδυση της ιταλικής Ferrovie Dello Stato και τόνισε ότι «σήμερα είναι μια πολύ σημαντική στιγμή που ανοίγει έναν πάρα πολύ σημαντικό δρόμο για επενδύσεις και για περαιτέρω εμπορική και οικονομική συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες». Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε πιο συγκεκριμένα σχετικά με τη συμφωνία που υπεγράφη ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ferrovie Dello Stato.
Ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει απασχολήσει τη χώρα εδώ και πολλά χρόνια, «όχι μόνο ως μια διαδικασία αποκρατικοποίησης, αλλά ως διαδικασία που έπρεπε να προχωρήσει προκειμένου το ελληνικό δημόσιο να αποφύγει μια ζημιά πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από ποινές, πρόστιμα που είχε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα, πρόστιμα ύψους 700 εκατ. ευρώ». Κατόπιν αυτών, ο κ. Τσίπρας εξήγησε ότι η σημασία της επένδυσης έγκειται στο γεγονός ότι η χώρα γλίτωσε από ένα μεγάλο οικονομικό βάρος (που, όπως τόνισε, προφανώς και δεν ανήκε στη διαχείριση της σημερινής κυβέρνησης), στο τίμημα αυτό καθεαυτό, αλλά ακόμα περισσότερο στο μέγεθος των επενδύσεων που θα κάνει στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ύψους 500 εκατ. ευρώ. «Σε μια εποχή», συνέχισε, «που έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη να υπάρξει ένα δίκτυο εξυπηρέτησης των επιβατών που θα είναι αξιόπιστο και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, και δεύτερον σε μια εποχή που όσο ποτέ άλλοτε η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις. Γιατί», όπως υπογράμμισε, «οι επενδύσεις φέρνουν θέσεις εργασίας και βασικός μας στόχος -ό, τι πιο προοδευτικό μπορεί να πει κανείς σε μια χώρα που εξέρχεται από μια τόσο τρομερή κρίση-, είναι η στρατηγική για τη δημιουργία θέσεων εργασίας». «Η εργασία και το δικαίωμα στην ανάκτηση της εργασίας είναι ό,τι πιο προοδευτικό μπορεί να υπάρξει αυτή την ώρα, μαζί βεβαίως με την προσπάθεια μας να επουλώσουμε τις κοινωνικές πληγές και να οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Παίρνοντας τον λόγο στη συνέχεια, ο Πάολο Τζεντιλόνι δήλωσε ότι προσυπογράφει όσα είπε ο Έλληνας ομόλογός του για τη συμφωνία, την οποία χαρακτήρισε πολύ σημαντική για την Ιταλία, «γιατί», όπως είπε μεταξύ άλλων, «δημιουργεί τις προϋποθέσεις να επενδύσουμε περισσότερο στην Ελλάδα».
-Οι εργαζόμενοι: Εικοσιτετράωρη απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν την ίδια ημέρα, μπροστά στα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους αντιδρώντας στην πώληση του δημόσιου σιδηροδρόμου σε εταιρεία ιταλικών συμφερόντων που επικυρώνεται σήμερα με την υπογραφή παραχώρησης. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για ξεπούλημα του εθνικού πλούτου με ζημιωμένη τη χώρα και υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων καθιστά επισφαλείς τις θέσεις εργασίας των 660 εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος δήλωσε στο ΑΠΕ-MΠΕ ότι «η σημερινή απεργία γίνεται για να απευθυνθούμε στην κυβέρνηση καθώς δεν υπάρχει από την πλευρά της καμία διασφάλιση των θέσεων εργασίας μας δηλώνοντας ταυτόχρονα πως η πώληση αυτή δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον και θέλουμε να υπενθυμίσουμε στον πρωθυπουργό ότι όταν ήταν στην αντιπολίτευση έλεγε ότι η συγκεκριμένη πώληση είναι έγκλημα». Την απεργία και τον αγώνα των εργαζομένων για τη μη ιδιωτικοποίηση όλων των συγκοινωνιών στηρίζουν η ΓΣΕΕ το ΕΚΑ αλλά και το ΚΚΕ και η ΛΑΕ
Συνάντηση Τσίπρα -Τζεντιλόνι: Τα 7 σημεία της συμφωνίας
Ταύτιση απόψεων στο σύνολο των θεμάτων της ατζέντας που ανέπτυξαν κατέληξαν ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο Ιταλός ομόλογος του Πάολο Τζεντιλόνι, κατά τη διάρκεια της 1ης Διακυβερνητικής Συνόδου Ελλάδας Ιταλίας, που έγινε στην Κέρκυρα. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ συγκεκριμένα η συμφωνία των δυο πρωθυπουργών περιλαμβάνει εφτά σημεία:
- Επενδύσεις: Ο Ιταλός πρωθυπουργός, όπως διεφάνη και στην ομιλία του, διαπιστώνει αλλαγή στο οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα και τονίζει πως τώρα είναι η κατάλληλη ώρα για επενδύσεις.
- Για τη νέα αρχιτεκτονική στην ευρωζώνη και το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγει συμφωνήθηκαν:
– Υπουργός οικονομικών
– Κοινός προϋπολογισμός
– Ενίσχυση του ρόλου του Ευρωκοινοβουλίου
– Σχέδιο ανάπτυξης.
- Η αναζωογόνηση της ενταξιακής πορείας των Βαλκανίων
- Αυστηρό μήνυμα στην Τουρκία, αλλά στήριξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της γείτονος χώρας.
- Στήριξη της Συνόδου των χωρών του Νότου
- Πολλαπλές πηγές και διόδους των ενεργειακών αγωγών χωρίς αποκλεισμούς. Χωρίς να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά στην ενέργεια μεταξύ των χωρών του Βορρά και του Νότου.
- Αναθεώρηση της συνθήκης του Δουβλίνου, στην κατεύθυνση της αλληλεγγύης και όχι μόνο στην αναθεώρηση της συνθήκης Σένγκεν.
Σχετικά Άρθρα
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: άνοιξε η πλατφόρμα για τις αποζημιώσεις
- ΡΑΣ: ολοκλήρωση ακρόασης ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΟΣΕ για τέλη χρήσης σιδηροδρομικής υποδομής
- ΡΑΣ: έγκριση κοστολογικού μοντέλου ΤΡΑΙΝΟΣΕ για σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό
- ΕΛΛΑΚΤΩΡ: ολοκληρώθηκε η πώληση του κλάδου ΑΠΕ στη MOTOR OIL
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: επίσημη πρώτη του δρομολογίου Αθήνα-θεσσαλονίκη με το γρήγορο τρένο
- ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ: η τραγωδία των Τεμπών και οι κινητοποιήσεις μηχανικών