ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Με δημόσια ανάληψη ευθύνης, που οδηγεί σε επιβολή κυρώσεων κατά της εταιρίας και καταβολή αποζημιώσεων προς τους  πολίτες, που εγκλωβίστηκαν και... Αττική Οδός: παραίτηση ευθύνης για κυρώσεις και αποζημιώσεις

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Με δημόσια ανάληψη ευθύνης, που οδηγεί σε επιβολή κυρώσεων κατά της εταιρίας και καταβολή αποζημιώσεων προς τους  πολίτες, που εγκλωβίστηκαν και υπέστησαν μαρτυρική ταλαιπωρία, θέτοντας σε υψηλή διακινδύνευση  την υγεία, τη σωματική ακεραιότητα και τις περιουσίες τους στον αστικό αυτοκινητόδρομο, ισοδυναμεί η παραίτηση και άμεση αντικατάσταση του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικής Οδού.

Δείτε εδώ στο ecopress: αντιστροφη μέτρηση για απόδοση ευθυνών σε Αττική Οδό και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της θυγατρικής εταιρίας της Αττικής Οδού, συμφερόντων του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Αττικές Διαδρομές Α.Ε, η οποία  έγινε το απόγευμα της Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 υποβλήθηκε και έγινε δεκτή η παραίτηση του Βασίλη Χαλκιά, ιστορικού επικεφαλής της εταιρίας  που έχει την ευθύνη συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του,  ενώ ταυτοχρόνως ορίστηκε και προσωρινός αντικαταστάτης του.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., που συνεδρίασε εκτάκτως, σήμερα, Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022, ο Βασίλειος Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από την ίδρυσή της το 1999, υπέβαλε την παραίτησή του.

Στην επιστολή του, όπως γνωστοποιείται, ο κ. Χαλκιάς δήλωσε: «Προ ολίγου διασφαλίστηκε η ασφαλής απομάκρυνση και των τελευταίων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό. Ως όμως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου. Ήταν τιμή μου που υπηρέτησα τις ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. σε αυτό το εμβληματικό έργο της Αττικής Οδού».

Επίσης, γίνεται γνωστό ότι το Διοικητικό Συμβούλιο αφού ευχαρίστησε τον Β. Χαλκιά για την 20ετή του προσφορά στην εταιρεία, έκανε δεκτή την παραίτησή του και αποφάσισε την ανάληψη και άσκηση των καθηκόντων του από τον Αριστοφάνη Παπαδημητρίου, διευθυντή κυκλοφορίας της εταιρείας, μέχρι την επιλογή νέου Διευθύνοντος Συμβούλου».

Κυρώσεις και ευθύνες 

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση με ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Συλιανίδη και του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου έχουν δώσει το μήνυμα ότι  «η  τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον σύγχρονο οδικό περιμετρικό άξονα της Αττικής, επιτάσσει να αποδοθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις», ενώ νωρίτερα έγινε  γνωστό πως μετά από αίτημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη θα δοθεί αποζημίωση 2.000 για κάθε εγκλωβισμένο όχημα.

Στο μεταξύ με εντολή της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Σωτηρίας Παπαγεωργακοπούλου διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης στο πλαίσιο της οποίας θα αναζητηθούν τυχόν ευθύνες για το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Σημειώνεται ότι από το 2020 έχει αλλάξει το νομικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι, με πολιτική απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ώστε να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην επιβάλλονται κυρώσεις σε κανέναν.

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπεται ότι:  αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.

Ανατράπηκε το αφήγημα της εταιρίας 

Η εταιρία Αττικές Διαδρομές ΑΕ, με ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα του μαρτυρικού εγκλωβισμού των οδηγών στην Αττική Οδό, έδωσε το μήνυμα ότι «σε επιφυλακή βρίσκεται ο μηχανισμός της Αττικής Οδού από το πρωί του Σαββάτου και καθ’ όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας “Ελπίδα”, προκειμένου να κρατηθεί ανοιχτός ο αυτοκινητόδρομος, παρά τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες». Mίλησε «για έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης, είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές», όπως επίσης και  για  «νταλίκες που είχαν «διπλώσει», οι οποίες έχουν κλείσει κάθετα τον δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούν να προσπεράσουν, επιχειρούν με ανάποδη κίνηση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους, ενώ το χιόνι που εξακολουθεί να πέφτει επιτείνει τα προβλήματα αυτά». ταυτοχρόνως η εταιρία της Αττικής Οδού  δήλωνε επιχειρησιακή ετοιμότητα και εξέφραζε «τη λύπη της για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την ταλαιπωρία των οδηγών, ενώ σημειώνουμε ότι τα διόδια παραμένουν ανοιχτά με απόφαση της Εταιρείας».

Η παραίτηση του ιστορικού διευθύνοντος συμβούλου των Αττικών Διαδρομών ΑΕ Βασίλη Χαλκιά την Τρίτη αλλάζει το αφήγημα της εταιρίας και εμμέσως αλλά σαφώς ισοδυναμεί με δημόσια ανάληψη ευθύνης για τα δραματικά γεγονότα στην Αττική Οδό. Παράλληλα ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι η αντικατάσταση του κ. Χαλκιά ήταν ήδη δρομολογημένη, στο πλαίσιο των ανακατατάξεων που συντελούνται στον Όμιλο ΕΛΑΚΤΩΡ με τη νέα μετοχική του σύνθεση.

Ο Βασίλης Χαλκιάς

Ο Βασίλης Χαλκιάς διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης της Αττικής Οδού (Αττικές Διαδρομές A.E.) από το 1999, ενώ από το 1996 μέχρι το 1999 υπήρξε Τεχνικός Διευθυντής της «Αττική Οδός Α.Ε.». Μέλος του Δ.Σ. της «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» από το 2008 και Αντιπρόεδρος από το 2018, εκπροσωπεί την Άκτωρ Παραχωρήσεις στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» (Διευθύνων Σύμβουλος) και στην «Ολυμπία Οδός Λειτουργία Α.Ε.» (Μέλος του Δ.Σ.).

Πρόεδρος από το Μάιο του 2019 της Παγκόσμιας Οδικής Ομοσπονδίας “International Road Federation” (IRF) με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας. Υπήρξε από το 2014 έως το 2019 ο πρώτος Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια», με τον διακριτικό τίτλο «HELLASTRON» που ιδρύθηκε το 2014 με τη συμμετοχή όλων των Αυτοκινητοδρόμων και Υποδομών με Διόδια που λειτουργούν στην Ελλάδα. Πρόεδρος (2018-2019) της Ένωσης των Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοδρόμων (ASECAP) με τετραετή θητεία (2016-2020) μέλος της Διοικούσας Επιτροπής. Είναι μέλος για δεύτερη τετραετία του Δ.Σ. της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών και Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (ΙΒΤΤΑ), τα έτη 2007-2010 και 2018-2021. Υπήρξε μέλος της Επιτροπής Λειτουργίας Αυτοκινητοδρόμων του Transportation Research Board (TRB) των Η.Π.Α. (2004-2010) και Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (2010-2012).

Είναι διπλωματούχος Τοπογράφος Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1981) με Μεταπτυχιακές Σπουδές στις Η.Π.Α. (Master’s Degree in Civil Engineering) από το New Jersey Institute of Technology (1984).

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας